ilmeisesti ei oo...mut ei se mitään. vanoksen korjaussarja on tilattu ja löyty ihan kl-varaosista
Ihan vaan omasta kokemuksesta voin sanoa, että tuossa toisessa e39:ssä, joka tosin on 523 on ihan samaa vikakoodia antanut "vanos mechanically jammed", vanos kuitenkin toimii jo kolmatta vuotta. Ensimmäisenä vuonna vaihdettiin koko vanos yksikkö kun oli vähän kierteet paskana solenoidista. Mutta siis ei ole vaikuttanut mihinkään ja hyvin kulkee.
edit. Nokan anturi oli uusi, imuvuotoa ei ollut, ties mikä vika oli kyseessä. Vissiin käynnistäessä. Koska nollatessa ennen ajoa auto tyhjäkäynnillä -> nollaus -> ajo -> piuha kiinni = ei ollut enään koodia. Sitten kun sammutti taas ja käynnisti nii hoplaa. Mutta mua ei haitannut niin sai olla.
Minkälaisia kulutuksia porukka muuten saanut näillä? Itellä on 528ia touring ja tuntuu että kuluttaa enemmän ku pitäs, en kyllä varmana osaa sanoa ku onhan tämä painava auto isolla koneella.
Oma keskikulutus näyttää aina 12-14L, välillä jopa enemmän. Sekalaista ajoa mulla on aina. Välillä ajan motaripätkää ja taajamassa, siitä sitten välillä keskustan kautta ja tosi nätillä ajolla yritän ajella. Matkassa tuntuu että sinne 8L pintaan menee, välillä jopa alle näyttää kulutusviisari, silti keskikulutus nousee heti ku joutuu vähänkään kiihdytyksiä tekemään. Tuntuu uskomattomalta että joillakin muka kulutus on 11-12L keskustassa ku joutuu koko ajan kiihdyttämään.:think
Pelkässä matka-ajossa saa kyllä kulutukset sinne 7.5L tuntumaan jos nätisti ajelee.
Matkassa 7,2-7,5 körrötellessä (90km/h) tai 8,6 (130km/h)
Kaupungissa, jos ei nyt ihan kokoajan (keskinopeus 40km/h) seiso niin 11,2l, tai 10,20 jos vuoden keskiarvo otetaan.
Kylmällä (alle +10c) päästäänkin sitten +0...1l lukemiin kun lisäntyy kylmäkäynnistyksiä. . Nämä kaikki teboilin - st1 litkuilla (98 - ei v-poweria = kuraa).
Tankkauksesta - tankkaukseen. Millään pintakaasulla en ajele.
Kaikki happeen ja bensaan liittyvä autossa pidetään kunnossa viimeisen päälle.
Sen olen huomannut, että osat abc ja nesteen litkuista häviävät ilmaan ilmeisesti. Tiedä sitten mitä lisäaineita laittavat.
eilen toi tehtiin ja oli aikalailla kovettuneet vanoksen o-renkaat uudet tilalle mutta ei toimi vieläkään,solenoidi on oikarissa yritettiin antaa 12v:tä mut ei puhunu mitään ainoastaan kipinää ja savua tuli! ajoin pikkulenkin ja auto oli ihan samanlainen kun aina ennenkin ja oli vanos varmuudella pois pelistä,niinku varmaan on ollu sen kaksivuotta kun auto on mulla ollu! mistähän sellasen solenoidin vois saada? merteilistä kysyin mut ei ollu.
eilen toi tehtiin ja oli aikalailla kovettuneet vanoksen o-renkaat uudet tilalle mutta ei toimi vieläkään,solenoidi on oikarissa yritettiin antaa 12v:tä mut ei puhunu mitään ainoastaan kipinää ja savua tuli! ajoin pikkulenkin ja auto oli ihan samanlainen kun aina ennenkin ja oli vanos varmuudella pois pelistä,niinku varmaan on ollu sen kaksivuotta kun auto on mulla ollu! mistähän sellasen solenoidin vois saada? merteilistä kysyin mut ei ollu.
KL-varaosat, schmiedmann ja marmori ovat varmaan hyviä paikkoja löytää tuo solenoidi.
no niin! solenoidi tilattu kl-varaosista, ja katin jälkeinen lambdakin oli pimeenä osat tulee viikon päästä,kuinka järkevää muuten autolla on nyt ajaa kun vanos ja lambda pois pelistä? onko muuten miten pahassa paikassa toi katin jälkeinen lambda?
no niin! solenoidi tilattu kl-varaosista, ja katin jälkeinen lambdakin oli pimeenä osat tulee viikon päästä,kuinka järkevää muuten autolla on nyt ajaa kun vanos ja lambda pois pelistä? onko muuten miten pahassa paikassa toi katin jälkeinen lambda?
Katin JÄLKEINEN lambda ei pahemmin vaikuta mihinkään päästöihin yms.
Minkälaisia kulutuksia porukka muuten saanut näillä? Itellä on 528ia touring ja tuntuu että kuluttaa enemmän ku pitäs, en kyllä varmana osaa sanoa ku onhan tämä painava auto isolla koneella.
Oma keskikulutus näyttää aina 12-14L, välillä jopa enemmän. Sekalaista ajoa mulla on aina. Välillä ajan motaripätkää ja taajamassa, siitä sitten välillä keskustan kautta ja tosi nätillä ajolla yritän ajella. Matkassa tuntuu että sinne 8L pintaan menee, välillä jopa alle näyttää kulutusviisari, silti keskikulutus nousee heti ku joutuu vähänkään kiihdytyksiä tekemään. Tuntuu uskomattomalta että joillakin muka kulutus on 11-12L keskustassa ku joutuu koko ajan kiihdyttämään.:think
Pelkässä matka-ajossa saa kyllä kulutukset sinne 7.5L tuntumaan jos nätisti ajelee.
Kyllä jotain vikaa tuossa ellei ole 100% kaupunkiajoa. Mulla 540 automaattina menee sekalaisessa sinne 13 paikkeille. Edellisellä 528 keskikulutus ei koskaan ollut yli 12, yleensä alle 10 vaikka seassa olisikin kaupunkiajoa. Pelkässä maantieajossa pääsi 7 pintaan. Pelkässä kaupinkiajossa toki nämä molemmat vievät senverran ettei viitsi edes ajatella..
Kyllä jotain vikaa tuossa ellei ole 100% kaupunkiajoa. Mulla 540 automaattina menee sekalaisessa sinne 13 paikkeille. Edellisellä 528 keskikulutus ei koskaan ollut yli 12, yleensä alle 10 vaikka seassa olisikin kaupunkiajoa. Pelkässä maantieajossa pääsi 7 pintaan. Pelkässä kaupinkiajossa toki nämä molemmat vievät senverran ettei viitsi edes ajatella..
Jaa jaa... No prkl. Nätisti tuo kyllä muuten toimii, kulutus pysyy siinä 8L(tai alle) ku ajelee 60-110km/h. Eli sama kulutus ihan sama mikä vauhti. Monesti oon nollannut tuon keskikulutuksen ja se näyttää kyllä yleensä aina yli 12L se keskikulutus. Ajo on kieltämättä sellaista että joutuu pysähtymään aina valoihin -->kiihdytys ja sama homma uudelleen, että en tiiä johtuuko vaan siitä tuo kulutus ku ajo on tällaista eikä pääse pahemmin tasaista vauhtia ajelemaan. Väännöt ja kaikki kunnossa että enpä sitten tiedä missä vika, tulpat tuli tässä vasta vaihettua mutta eipä ne nyt niin vaikuta.
Nyt oli keskikulutus 12L. Ajoin keskustaan ja takaisin, kylmäkäynnistys vähän taisi hörpätä bensaa.
Onko normaalia että tulee "vääntöpiikki" siinä 2500-3000rpm:n kohdalla? Oon kuullut että näissä olis alhaalta asti tosi tasainen vääntö.
Comment