Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensasteppi ( ? ) nytkäyttelee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannee11
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 23
    • Vantaa

    #16
    Itsellä samanlaisia ongelmia. Mulla vielä lisänä outo tärinä n. 40 km/h vauhdissa. Tärinä on vähän samanlaista kuin jos manuaalilla kierrokset laskee liian alas. Muuten laatikko tuntuis toimivan tosi mallikkaasti. Mittarissa 197tkm enkä usko että öljyjä on vaihdettu.
    Jos ja kun jotain saat selville niin kerro ihmeessä.
    BMW 320d Touring -07

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3503
      • Raisio

      #17
      Pyöräytys kauppareissulle ja samalla parit testinykäisyt motarilla.

      DSC nappulan asennolla ei vaikutusta, cruisen kanssa pilkulleen sama nytkäyttely ja ilmamassamittarin johdon irroitus ei vaikuttanut, paitsi irrallaan ollessa täyskaasukiihdyttäessä hetkeksi nyykähti +5000r/min kierroksilla ykkösellä toisella kertaa kakkosellakin ja tyhjäkäynti vaelsi hiukan parkkiin ajettaessa ja johdon kanssa tasaantui.

      Nyt on muutaman kerran alaspäin vaihtaessa 2 tai 3 vaihtelle terävästi nytkäyttänyt, mutta muuten vaihteet tuntuu vaihtuvat ookoosti, paitsi manuaalitilassa ei laske kuin kolmoselle jos ei koske keppiin.

      Seuraavaksi tarkistetaan lopultakin lootaöljyjen määrä ja livedataa jonkun ( ? ) viisaamman avustuksella.

      Ensiviikkoon, sitä ennen ei tapahdu muuta.
      Last edited by ritariässä; 16-09-2014, 21:14.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • jannee11
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 23
        • Vantaa

        #18
        Alkoi auto tärisemään ja tutisemaan siihen malliin, että oli parempi lopettaa ajaminen. Ensi viikolla vien auton Autorepair korjaamoon nummelaan. Katsotaan mikä on tuomio.
        BMW 320d Touring -07

        Comment

        • Morkai
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 3197
          • Saarijärvi

          #19
          Vikahan on todennäköisesti turbiinilukon tarttuminen kiinni ennen aikojaan osittaisella lukituksella jos 40kmh ja 80-100kmh nytkäyttelee ja kierroslukumittarissa näkyy. Korjaantuu vuosiksi lisäämällä lisäaine lootaöljyjen sekaan, joka saa taas lukon luistamaan niinkuin kuuluukin.



          Aika tyypillinen vika, mitä tuossa kesällä vastaavia juttuja etsin.
          sigpic
          E23 728iA V8-projekti
          E38 730D -projekti
          E39 540iA -projekti
          I01 i3 -projekti

          Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

          Comment

          • jannee11
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 23
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by jannee11 View Post
            Alkoi auto tärisemään ja tutisemaan siihen malliin, että oli parempi lopettaa ajaminen. Ensi viikolla vien auton Autorepair korjaamoon nummelaan. Katsotaan mikä on tuomio.
            Auto saatu vihdoin ja viimein takaisin. Vika oli kuulemma laatikon venttiileissä jotka vaihdettiin samoin kuin öljyt. Kotimatkalla aluksi kaikki vaikutti hyvältä kunnes päästiin kehä III:lle. Sama kierrosten seilaaminen jatkuu. Myöskään tutina ja vapina ei ollut kadonnut mihinkään.
            Samalla piti tutkia mistä etupään kolina johtuu. Vika oli kuulemma reaktiotankojen puslissa ja koiranluissa jotka sitten vaihdettiin. Yllätys yllätys kolina ei ollut hävinnyt mihinkään! Sinne meni 2000€ ja auto tuli samanlaisena takaisin. **ttu että voikin v*tuttaa! Homma jatkuu ensi viikolla...
            BMW 320d Touring -07

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by jannee11 View Post
              Auto saatu vihdoin ja viimein takaisin. Vika oli kuulemma laatikon venttiileissä jotka vaihdettiin samoin kuin öljyt. Kotimatkalla aluksi kaikki vaikutti hyvältä kunnes päästiin kehä III:lle. Sama kierrosten seilaaminen jatkuu. Myöskään tutina ja vapina ei ollut kadonnut mihinkään.
              Samalla piti tutkia mistä etupään kolina johtuu. Vika oli kuulemma reaktiotankojen puslissa ja koiranluissa jotka sitten vaihdettiin. Yllätys yllätys kolina ei ollut hävinnyt mihinkään! Sinne meni 2000€ ja auto tuli samanlaisena takaisin. **ttu että voikin v*tuttaa! Homma jatkuu ensi viikolla...
              Veit sitten siis ”ikiliikkuja” ZF bensastepin remonttiin????
              Kaiken lisäksi korjaamolta satuillaan jostan venttiilikoneistosta, mikä ei näistä todellakaan mene, ikinä??? Eli kyllä nyt on ”koijattu”...sanonko mitä?

              Eli eiköhän tämä vika kuitenkin ole moottorista lähtöisin tai esim.kardaanin tukilaakeri kaputt.

              Comment

              • jannee11
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 23
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Veit sitten siis ”ikiliikkuja” ZF bensastepin remonttiin????
                Kaiken lisäksi korjaamolta satuillaan jostan venttiilikoneistosta, mikä ei näistä todellakaan mene, ikinä??? Eli kyllä nyt on ”koijattu”...sanonko mitä?

                Eli eiköhän tämä vika kuitenkin ole moottorista lähtöisin tai esim.kardaanin tukilaakeri kaputt.
                Korjaamon mielestä vika oli vikakuvauksen perusteella mekatroniikassa. Vikadiagnostiikka? paikansi vian itse venttiileihin eikä koneistoon. Tottakai mä luotan "ammattilaisten" sanaan kun itsellä ei ole tietotaitoa eikä kokemusta näistä. Niin tai näin, kyllähän niiden on pakko se korjata kun siitä on kerran maksettu. Jos kierrosten seilaaminen johtuisi moottorista niin mikä sen mahdollisesti aiheuttaa?
                BMW 320d Touring -07

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by jannee11 View Post
                  Korjaamon mielestä vika oli vikakuvauksen perusteella mekatroniikassa. Vikadiagnostiikka? paikansi vian itse venttiileihin eikä koneistoon. Tottakai mä luotan "ammattilaisten" sanaan kun itsellä ei ole tietotaitoa eikä kokemusta näistä. Niin tai näin, kyllähän niiden on pakko se korjata kun siitä on kerran maksettu. Jos kierrosten seilaaminen johtuisi moottorista niin mikä sen mahdollisesti aiheuttaa?
                  Se ei vain tule korjaantumaan ko.vaihdelaatikkoa roplaamalla, paitsi jos ensin korjaavat sen nyt ihan muualla olevan ”euron” vian ja kertovat maksumiehelle että jokin ”pikkujuttu piti vielä tehdä”, mutta että ”paskanahan se laatikko oli”.... Ei, ei 100% varmuudella ollut.
                  Eli vieppä ko.auto nyt heti johonkin muualle ja pyydä korjaamaan olemassa oleva vika, jonka jälkeen voit poiketa hieman tiedustelemassa sen täysin turhan ”laatikkorempan perään”.
                  Muussa tapauksessa olet koko keissin maksumies, koska laatikkoviaksi tämä kääntyy joka tapauksessa ko.huoltoliikkeessä.
                  Näissä ZF laatikoissa vain ei oikeasti ole kuvatunkaltaisia vikoja lainkaan.
                  Last edited by Hemi; 22-11-2014, 23:14.

                  Comment

                  • jannee11
                    Newbiemmer
                    • Aug 2006
                    • 23
                    • Vantaa

                    #24
                    Tuli ehkä hieman liian aikaisin raivottua Nyt kun maileja on jo useampi sata takana remontin jälkeen, laatikko toimii kuin unelma. Pahoittelut jos aikaisemmasta postauksesta aiheutui jollekin mielipahaa.
                    BMW 320d Touring -07

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by jannee11 View Post
                      Tuli ehkä hieman liian aikaisin raivottua Nyt kun maileja on jo useampi sata takana remontin jälkeen, laatikko toimii kuin unelma. Pahoittelut jos aikaisemmasta postauksesta aiheutui jollekin mielipahaa.
                      Hävisikö ne tärinät, tutinat ja kolinat nyt siis itsestään?

                      Comment

                      • jannee11
                        Newbiemmer
                        • Aug 2006
                        • 23
                        • Vantaa

                        #26
                        Joo kaikki ongelmat hävisi. Kyllähän ne siellä korjaamolla sanoi, että kestää muutaman sata kilometriä ennen kuin laatikko alkaa toimimaan normaalisti.
                        BMW 320d Touring -07

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Originally posted by jannee11 View Post
                          Joo kaikki ongelmat hävisi. Kyllähän ne siellä korjaamolla sanoi, että kestää muutaman sata kilometriä ennen kuin laatikko alkaa toimimaan normaalisti.
                          Joo, mutta miksi siellä oli sama vika päällä myös korjauksen jälkeen?

                          Comment

                          • thuttu77
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 160

                            #28
                            Originally posted by jannee11 View Post
                            Auto saatu vihdoin ja viimein takaisin. Vika oli kuulemma laatikon venttiileissä jotka vaihdettiin samoin kuin öljyt. Kotimatkalla aluksi kaikki vaikutti hyvältä kunnes päästiin kehä III:lle. Sama kierrosten seilaaminen jatkuu. Myöskään tutina ja vapina ei ollut kadonnut mihinkään.
                            Samalla piti tutkia mistä etupään kolina johtuu. Vika oli kuulemma reaktiotankojen puslissa ja koiranluissa jotka sitten vaihdettiin. Yllätys yllätys kolina ei ollut hävinnyt mihinkään! Sinne meni 2000€ ja auto tuli samanlaisena takaisin. **ttu että voikin v*tuttaa! Homma jatkuu ensi viikolla...
                            Jep mulla meni 2700e nyt on menny 2,5 vuotta eikö kunnossa vieläkään onnea taisteluun vaan.

                            EDIT: Jaa tää olikin ratkennut onnea.
                            Last edited by thuttu77; 05-12-2014, 13:37.

                            Comment

                            • thuttu77
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2005
                              • 160

                              #29
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Veit sitten siis ”ikiliikkuja” ZF bensastepin remonttiin????
                              Kaiken lisäksi korjaamolta satuillaan jostan venttiilikoneistosta, mikä ei näistä todellakaan mene, ikinä??? Eli kyllä nyt on ”koijattu”...sanonko mitä?

                              Eli eiköhän tämä vika kuitenkin ole moottorista lähtöisin tai esim.kardaanin tukilaakeri kaputt.
                              Tosi ikiliikkuja itellä halkes pakkirumpu 250tkm tietämillä enkä edes vauhdista tökänny päälle pakkia vaan lähdin ihan paikaltaan parkista.

                              Noista venttiilikoneistoista miksihän esim recro noita venttiilikoneistoja korjaa?
                              vaihtavat mäntä blokkeja niihin koska ovat kuluneet niin että vuotavat?

                              Powermatic taasen mainitsi ainakin halkeemista moisissa

                              Ehkä nuo kaikki sitten on potaskaa mene ja tiedä.

                              Comment

                              • thuttu77
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2005
                                • 160

                                #30
                                Originally posted by jannee11 View Post
                                Korjaamon mielestä vika oli vikakuvauksen perusteella mekatroniikassa. Vikadiagnostiikka? paikansi vian itse venttiileihin eikä koneistoon. Tottakai mä luotan "ammattilaisten" sanaan kun itsellä ei ole tietotaitoa eikä kokemusta näistä. Niin tai näin, kyllähän niiden on pakko se korjata kun siitä on kerran maksettu. Jos kierrosten seilaaminen johtuisi moottorista niin mikä sen mahdollisesti aiheuttaa?
                                Ei sittenkään mitään.
                                Last edited by thuttu77; 05-12-2014, 13:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎