Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d suuttimien hinnat/uutuutena korkeapainepumppu sökö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poro
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 49

    530d suuttimien hinnat/uutuutena korkeapainepumppu sökö?

    Mistäs ootte noita ostaneet tai korjauttaneet? Kolme suutinta olis vaihtokunnossa. Paikallisessa pajassa vanhojen korjauksen hinnaksi tulis 200€/kpl. Saksan Ebay:ssä olis jotain, mutta kun ei tuo saksankieli ole hallussa ni en ole varma mitä sieltä tulee.
    Suutin on Bosch 0445110029
    Last edited by Poro; 06-09-2014, 14:10.
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #2
    Originally posted by Poro View Post
    Mistäs ootte noita ostaneet tai korjauttaneet? Kolme suutinta olis vaihtokunnossa. Paikallisessa pajassa vanhojen korjauksen hinnaksi tulis 200€/kpl. Saksan Ebay:ssä olis jotain, mutta kun ei tuo saksankieli ole hallussa ni en ole varma mitä sieltä tulee.
    Suutin on Bosch 0445110029
    Lienee jo sinun korjaus tarpeeseen myöhäistä, mutta kotona näitä olen korjannut.
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #3
      Noin 200€ tulee Saksasta tilatulle suuttimelle hintaa postikuluineen ja pantteineen jos ei lähetä omaa runkoa tilalle. Tämä toki uudella kärjellä mutta jos samaan hintaan saa paikalliselta huollon niin ei pali Saksasta kannata tilailla?

      Comment

      • Poro
        Bimmer Rookie
        • Aug 2008
        • 49

        #4
        Ehdin jo suuttimet huollattaa pp-dieselissä ja hinnaksi tuli 80e/suutin.
        Hämeen diesel ois ottanut huollosta 200e/suutin. Vielä en osaa sanoa tuliko hyvä kun en ole ehtinyt autoa niputtaa.

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #5
          Toi 80€ per suutin on kyllä edullinen hinta. Piti ilmeisesti sisällään ultraäänipesua ja tiivisteiden vaihtoa?

          Comment

          • Poro
            Bimmer Rookie
            • Aug 2008
            • 49

            #6
            Sisältö oli juurikin tätä. Harvemmin ilmeisesti tarvii kärkeä vaihtaa, mutta jos olis tarvinnut niin sitten hinta olis ollu reilusti kalliimpi. Täytyy ilmoitella millanen tuli kun saan tuon auton nippuun.

            Comment

            • Poro
              Bimmer Rookie
              • Aug 2008
              • 49

              #7
              Nonnii eli nyt on joitain kilometrejä takana rempan jälkeen.
              Auto käyttäytyy aivan erilailla kuin aikaisemmin, mikä nyt sinänsä on ihan positiivista Ei savuta lähellekään samaten kuin aikaisemmin,ei sammu moottorijarrulla, yms. Kone käy todella siististi ja vetojakin löytyy hyvin.
              Huollettujen suuttimien korjausarvot oli 4.15 ja -3.05.
              Nuo oli ne huonoimmat arvot niistä.

              Comment

              • veniscustom
                BTCF Member
                • Jan 2013
                • 42
                • veneheitto/oulu

                #8
                Itsekkin käytin pp-dieselillä tuon m57d29 suuttimet huollossa, heti kun auto tuli minulle. 30000km mittariin tullut niiden huoltamisen jälkeen. Ja hyvin pelaa.
                BMW e60 530d
                BMW e39 530d
                ex. BMW e30 316
                ex. BMW e39 525tds
                ex. BMW e36 325

                Comment

                • Poro
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2008
                  • 49

                  #9
                  Jaaha! no nyt tais tulla korkeapainepumppu tiensä päähän
                  Nyt kaivattais ideoita mistä tuollasen kannattais tilata. Ilmeisesti menee ebay hommiksi? Briteistä näkyi saavan vähän reipas 300e kotia tuotuna ja mukaan luettuna vanhan lähettäminen sinne. Onko kotimaassa mitään sopuhintaista liikettä?

                  Menee kyllä vähän aiheen sivuun mutta alkaa jotenkin vähän tökkiä tämä huono tuuri tuon auton kanssa. Ensin meni suuttimet, sitten meni siirtopumppu ja nyt korkeapainepumppu. Oliskohan noilla joku asiayhteys miksi ne kaikki meni lähes yhtäaikaa vai onko vaan sattumaa?

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Poro View Post
                    Jaaha! no nyt tais tulla korkeapainepumppu tiensä päähän
                    Nyt kaivattais ideoita mistä tuollasen kannattais tilata. Ilmeisesti menee ebay hommiksi? Briteistä näkyi saavan vähän reipas 300e kotia tuotuna ja mukaan luettuna vanhan lähettäminen sinne. Onko kotimaassa mitään sopuhintaista liikettä?

                    Menee kyllä vähän aiheen sivuun mutta alkaa jotenkin vähän tökkiä tämä huono tuuri tuon auton kanssa. Ensin meni suuttimet, sitten meni siirtopumppu ja nyt korkeapainepumppu. Oliskohan noilla joku asiayhteys miksi ne kaikki meni lähes yhtäaikaa vai onko vaan sattumaa?
                    -Vettä tankissa tai pa-linjassa?
                    -Suuttimista/kp-pumpusta irronnut metallimujua pa-linjoihin?

                    Nuohan on toki vähän VAG-puolen ongelmia, muttei mahdotonta kyllä.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Poro
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2008
                      • 49

                      #11
                      Kerrataas nyt potilashistoria alusta eli:
                      -Ensin alkoi käymään jälkikäyntiä ja sammui ajosta. Testeriin ja parin suuttimen korjausarvot oli persiillään. Suuttimet huoltoon ja homma ok.

                      -Seuraavaksi taas ajosta tienvarteen. Siirtopumppu oli jumissa eli uusi paikoilleen. Uusi tarvikepumppu huusi kun kilpa-autossa-->uusi takuuseen ja siinä sama homma. Vanha taas paikoilleen ja orkkis pumppu tilaukseen.
                      Vanha pumppu siis alkoi toimimaan kun sitä vähän kolautti ja nostaa esipaineet 4.25 bar. Vanhalla pumpulla ei ole ajettu metriäkään sen tielle jättämisen jälkeen.

                      -Tuon tarvikepumppu episodin aikana auto jätti tienvarteen ilman ennakko varoitusta.

                      Vikakoodit ja livedata luettu ja vikakoodit näytti
                      Rail pressure control
                      Rail pressure sensor

                      Rail paineet on livedatassa puhdas nolla.
                      Kokeiltu mm. irrottaa rail paine anturi ja jos oikein olen ymmärtänyt niin silloinhan softan pitäis mennä "varakartalle" ja rail paineet pitäis nousta.
                      Korkeapainepumpun perästä irroittelin sen säätimen ja tarkistin o-renkaat ja se musta ulommainen isompi o-rengas oli aavistuksen kärsinyt,mutta ei kumminkaan poikki.
                      Startatessa on kokeiltu avata vähän suutinputken liitosta ja dieseliä ei tule sellaisella paineella kun pitäisi.
                      Pumpusta irroitin vielä diesel tuloletkun ja kokeilin liikkuko se venttiili siellä tuloputken sisällä---> Hyvin liikkui.
                      Korkeapainepumppu pitää sellaisen omituisen kitinän/vinkumisen.

                      Sanotaan että bemari on sitä ajamisen iloa
                      Last edited by Poro; 06-09-2014, 13:16.

                      Comment

                      • Macke
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2009
                        • 1134
                        • Porvoo

                        #12
                        Kuluvia osiahan nuo on kaikki, paljos on kärryllä rullailtu?

                        Biberachilta löytyy pumppujakin, sieltä tilaamani suutin oli ainakin sitä mitä piti. Saksan foorumeita hieman lueskeltuani olen jäänyt sellaiseen käsitykseen, että sieltä jengi on saanut laatukamaa muutenkin. Ei muuta ku korkkarisaksa käyttöön ja mailia siihen suuntaan

                        Comment

                        • Poro
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2008
                          • 49

                          #13
                          Kulutusosiahan nuo on joo. Ihmettelen vaan kun kaikki hajos saman 1000km:n sisällä.
                          Täytyis vielä saada varmuus että se pumppu on varmasti rikki niin voi tilata uuden.
                          Tarve toimivalle autolle olis jo kova.

                          Comment

                          • Poro
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 49

                            #14
                            Varmistelin vielä sen suuttimien ohivuodot ja nestemäärät oli hyvin pienet. Vika on joko paineensäätimessä tai korkeapainepumpussa omien kliinisten tutkimusten mukaan

                            Comment

                            • Poro
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2008
                              • 49

                              #15
                              Vaikka tämä nyt vähän yksin kirjoittelua onkin, niin kerrotaan nyt tarina loppuun.
                              En jaksanut virpoa auton kanssa enempää, joten ostin sen korkeapainepumpun ja siirtopumpun alkuperäisinä.
                              Pierburgin pumppu oli 190€ ja Bosch korkeapainepumppu 585€.
                              Ostin ne paikallisesta varaosaliikkeestä ja Ebaystä olis saanu jonkin verran halvemmalla, mutta en joutanut odotella osia. Hommat on toiminut aikaisemminkin tuon paikallisen varaosaliikkeen kanssa tosi hyvin, joten en kokenut noita hintoja ongelmaksi.
                              Tuo siirtopumppu episodi opetti että ainakaan tarvikkeena niitä ei kannata ostaa. Pierburg on ainakin ollut hiljainen ja kerää edelleen 4.25 barin esipaineet. Jostain syystä nuo paineet on kyllä vähän korkeammat mitä foorumilaisilla on ollut.
                              Summa summarum eli auto pelaa taas ja kilometrejä on rempan jälkeen tullut n. 500km. Luottavaisesti mennään taas kohti seuraavaa remonttia
                              Last edited by Poro; 19-09-2014, 12:26.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎