Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i e39 M52 mystinen pätkiminen ja tehoat katoavat ohitustilanteissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #16
    Kysyjällä todennäköisesti TU kone.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • mppari
      Bimmer Rookie
      • Sep 2013
      • 45
      • Finland

      #17
      523iA vm 99 Tu jalisäksi joku B

      Sellanen motti

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by mppari View Post
        Itsellä 523ia vm99 Antaa vikakoodin nelospytyn sytytyksestä ja oireet samat kuin em 520 vaihdettu puolat ristiin, edelleen vikakoodi samalla pytyllä. kolmosen ja nelosen suuttimet vaihdettu ristiin, edelleen samaa pyttyä herjaa. Pikkasen on sormi suussa tuon takia, niin ja tulpatkin uudet ja vaihdettu ristiin??? Ongelmat alko separaattorin vaihdon jälkeen, onkohan siellä puolen konetta jotain minkä olisin voinut särkeä. koodin kun nollaa niin pääsee 1-10km ja taas alkaa pätkimään, niin ja antaa myös vikakoodin termostaattihäikästä, voiskohan se vaikuttaa?
        Imuvuoto taas kerran, mutta mitä tapahtui separaattorin vaihdon yhteydessä?
        Onko kaikki muut letkut, putket ja korkit tsekattu?

        Comment

        • TseiPii
          BTCF Member
          • Apr 2012
          • 188
          • Keskellä Suomea

          #19
          Itellä aikoinaan ku hommasin tuollasen e36 m50 motilla olevan teki sillei että kylmänä pelitti vallan mainiosti mutta lämpöisenä tuntu pari pyttyä katoavan kokonaan pelistä pois. Vaihdoin tulpat ja puolia ostin pari kappaletta. Puolia nakkelin paikasta a paikkaan b ja jne eikä mitää vaikutusta. Sitte kokeilin vaihtaa öljyt koneeseen niin avot. Tiedä sitte kauanko oli vanhat öljyt muhinu konees mutta moottorin sisäpesu ja uudet öljyt koneeseen niin taas mentiin.
          E30 318i -85

          E30 320i -87 ex
          E36 316i -91 ex
          E36 325i -94 ex
          E46 325i -03 ex
          E46 316i -02 ex
          E61 525i -06 ex
          E46 320d -03

          E70 3.0d - 09


          E39 M5 pyhänä

          Comment

          • Havis
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1838
            • Kotona/Poissa

            #20
            Originally posted by mppari View Post
            antaa myös vikakoodin termostaattihäikästä, voiskohan se vaikuttaa?
            Onko tuota vikakoodia koitettu kuitata pois? Jos on, tuleeko heti takas uudestaan? Sillonhan siinä on jotain oikeasti korjattavaa. Tuon vian kun ensin hoitaa pois ja katsoo paraneeko käynti muutenkin.
            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

            E60 523iA -08

            Comment

            • mppari
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 45
              • Finland

              #21
              kuittaus

              Kyllä sen saa pois kuitattua ja pelittää niinkun pitääkin jonkinaikaa. Varsinkin jos ajelee kovemmilla kierroksilla, eikä laske tyhjäkäynnille. Yleensä alottaa pätkimisen paikallaan pitempään ollessaan, ilmeisesti jos ajoviima ei jäähdytä? No auto kumminkin viety lääkäriin, itteltä palo pinna, taitaapi perheelliselle alkaa löytyä muutakin hommaa välillä. Koitan muistaa postata mitä sieltä löyty

              Comment

              • mppari
                Bimmer Rookie
                • Sep 2013
                • 45
                • Finland

                #22
                Tyhjäkäynnillä menee vikatilaan

                Nyt on omissa ajamisissa tullu todettu, että auto menee vain tyhjäkäynnillä vikatilaan. Yli tonnin kierroksilla ei ollenkaan mene vikatilaan? Liikennevaloissakin jos joutuu lämpimällä moottorilla pitempään seisomaan menee vikatilaan ja rupee röpeltämään. Sammuttaa ja käynnistää uudestaan, vika on taas poissa?????

                Comment

                • mppari
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2013
                  • 45
                  • Finland

                  #23
                  kerpele

                  Nyt oli auto lääkärissä ja nelospytyn puristuksissa "muka" häikkää. Eli puolet muiden puristuksista. On vaan outo juttu, että separaattorin vaihdon jälkeen tämä ongelma tuli autoon?? Pitääkös tässä nyt ruveta niinkun kantta aukomaan, vai etsinkö vikaa vielä muualta? Löytyykö Lappeenrannasta taikkas lähiympäristöstä e39 523ia vm99 tietäjää? ajaisin auton kernaasti jollekkin viisaalle, joka kertois mitä kannattaa tehdä. Tietenkin ruhtinaallista korvausta vastaan.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by mppari View Post
                    Nyt oli auto lääkärissä ja nelospytyn puristuksissa "muka" häikkää. Eli puolet muiden puristuksista. On vaan outo juttu, että separaattorin vaihdon jälkeen tämä ongelma tuli autoon?? Pitääkös tässä nyt ruveta niinkun kantta aukomaan, vai etsinkö vikaa vielä muualta? Löytyykö Lappeenrannasta taikkas lähiympäristöstä e39 523ia vm99 tietäjää? ajaisin auton kernaasti jollekkin viisaalle, joka kertois mitä kannattaa tehdä. Tietenkin ruhtinaallista korvausta vastaan.
                    Ei missään tapauksessa kantta irti, vika ei todellakaan löydy sieltä(se on se "nelospytyn kummitus" näissä puristusmittauksissa).
                    Jos siellä olisi oikeasti vikaa, näkyisi se itsessään ihan toisella lailla.
                    Eli kyllähän se edelleen on todennäköisimmin imuvuoto joka tuli tuossa separaattoriremontissa?

                    Comment

                    • Ivl
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 216
                      • Oulunsalo

                      #25
                      Originally posted by mppari View Post
                      Nyt oli auto lääkärissä ja nelospytyn puristuksissa "muka" häikkää. Eli puolet muiden puristuksista. On vaan outo juttu, että separaattorin vaihdon jälkeen tämä ongelma tuli autoon?? Pitääkös tässä nyt ruveta niinkun kantta aukomaan, vai etsinkö vikaa vielä muualta? Löytyykö Lappeenrannasta taikkas lähiympäristöstä e39 523ia vm99 tietäjää? ajaisin auton kernaasti jollekkin viisaalle, joka kertois mitä kannattaa tehdä. Tietenkin ruhtinaallista korvausta vastaan.
                      Kato Inpalla " roughness " arvot moottorista. Mulla puuttui pala nelospytyn pakoventtiilistä, niin Inpa näytti tuolle pytylle yli 11 000 lukemia muiden ollessa lähellä nollaa.

                      Mulla näytti puristus mittauksessa kyllä 1,5,kiloa tuolle pytylle.
                      Bmw X5 2011
                      Vw caddy 2019

                      Comment

                      • mppari
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 45
                        • Finland

                        #26
                        Originally posted by mppari View Post
                        Nyt oli auto lääkärissä ja nelospytyn puristuksissa "muka" häikkää. Eli puolet muiden puristuksista. On vaan outo juttu, että separaattorin vaihdon jälkeen tämä ongelma tuli autoon?? Pitääkös tässä nyt ruveta niinkun kantta aukomaan, vai etsinkö vikaa vielä muualta? Löytyykö Lappeenrannasta taikkas lähiympäristöstä e39 523ia vm99 tietäjää? ajaisin auton kernaasti jollekkin viisaalle, joka kertois mitä kannattaa tehdä. Tietenkin ruhtinaallista korvausta vastaan.
                        Itsekkin kyllä edelleen olen sen imuvuodon kannalla, puristukset mitattu hallissa tietysti kuumalla koneella. Mutta ei käyty ajamassa välillä, huomauttelin kyllä tästä, kun olen lukenut ettei näistä saa luotettavaa tulosta kun noin mittaa.... Asentajalla meni herneet nenään ja laitto 150 euron laskun.... Muuten jos jollain tarjota tosiaankin apua niin korvaan kyllä kulut. mun numero on 0404876154

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎