Eli olisko jollain hyvät selvät ohjeet jäähdytys järjestelmän ilmaukseen ja huuhteluun tuota kun ei ole ennen tullun omalle kohdalle vastaan mutta nyt olisi edessä auto E39 M52B28 jossa paisuntasäiliö on jäähdyttimessä kiinni ei erillisenä
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Elikkäs avaanko molemmat ilmausruuvit jäähdyttimestä ja termostaatin kotelosta saman aikaisesti kun rupean nestettä kaatamaan
Riittää se paisarin korkin viereisen ruuvin avaaminen.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Riittää se paisarin korkin viereisen ruuvin avaaminen.
Hieman erimieltä tästä. Paisarin ruuvin aukosta kun tulee kuplatonta nestettä ja laittaa siihen ruuvin, niin hyvän aikaa saa nestettä vielä lirutella ennenkuin termarin kotelon ruuvin reiästä alkaa tulla kuplaton neste. Toisekseen paremmin se ilma pakenee kun on molemmat auki.
Moi.
Hieman tähän liittyvä ongelma ilmennyt. m54b22 kone kun lämpenee tarpeeksi niin konehuoneen puolelta alkaa kuulua sellainen naps/naps naps ääni tasaisella väliajalla. Mutta kun puhaltimen sammuttaa niin napsutus ääntä ei kuulu.
Lämmöt pysyvät sallituissa rajoissa ja kone kyllä lämpenee normaalisti.
Termari ja vesipumppu vaihdettu elokuussa ja järjestelmä ilmattu.
Moi.
Hieman tähän liittyvä ongelma ilmennyt. m54b22 kone kun lämpenee tarpeeksi niin konehuoneen puolelta alkaa kuulua sellainen naps/naps naps ääni tasaisella väliajalla. Mutta kun puhaltimen sammuttaa niin napsutus ääntä ei kuulu.
Lämmöt pysyvät sallituissa rajoissa ja kone kyllä lämpenee normaalisti.
Termari ja vesipumppu vaihdettu elokuussa ja järjestelmä ilmattu.
Vesiventtiili se siellä ilmoittelee olemassaolostaan ja säätelee vedenkiertoa. Ihan normaalia. Koita säätää lämmöt kabiinista täysille, silloin ei napsuttele koska venttiili on täysin auki.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Noniih, eipä kuulu enää napsuttelu ääntä. Mutta tänä aamuna kun oli aste tai kaksi pakkasta nii n ei tullut aluksi yhtään lämmintä kabiiniin. Moottorilämmöt kyllä nousi normaalisti.
Vasta kun pääsin kehälle ja vauhti nousi 80km/h niin sitten tuli lämmintä.
aikaisemmin vauhtia oli max 60km/h
En tiedä milloinka omaan kippoon on vaihdettu jäähdytin nesteet , eli koitin kattoa väriä , mielestäni ei saa oikein selkoa , ehkä punertavat ? ehkä ..
kysmys kuuluu , jos laitan nyt väriä xxx kun en tiedä mitä siellä on alkujaan ollut niin , tapahtuuko siellä joku kemiallinen reaktio , jos menee väärää väriä säiliöön ? jos järjestelmän huuhtelee kunnolla niin voiko sinne laittaa silloin mitä väriä tahansa ?
olisko tosta huuhtelusta videota tai hyviä ohjeita mitenkä se olisi paras tehdä kotopihassa
En tiedä milloinka omaan kippoon on vaihdettu jäähdytin nesteet , eli koitin kattoa väriä , mielestäni ei saa oikein selkoa , ehkä punertavat ? ehkä ..
kysmys kuuluu , jos laitan nyt väriä xxx kun en tiedä mitä siellä on alkujaan ollut niin , tapahtuuko siellä joku kemiallinen reaktio , jos menee väärää väriä säiliöön ? jos järjestelmän huuhtelee kunnolla niin voiko sinne laittaa silloin mitä väriä tahansa ?
olisko tosta huuhtelusta videota tai hyviä ohjeita mitenkä se olisi paras tehdä kotopihassa
Koita kastella talouspaperia säiliössä.
Näkee värin siitä helpommin.
En tiedä milloinka omaan kippoon on vaihdettu jäähdytin nesteet , eli koitin kattoa väriä , mielestäni ei saa oikein selkoa , ehkä punertavat ? ehkä ..
kysmys kuuluu , jos laitan nyt väriä xxx kun en tiedä mitä siellä on alkujaan ollut niin , tapahtuuko siellä joku kemiallinen reaktio , jos menee väärää väriä säiliöön ? jos järjestelmän huuhtelee kunnolla niin voiko sinne laittaa silloin mitä väriä tahansa ?
olisko tosta huuhtelusta videota tai hyviä ohjeita mitenkä se olisi paras tehdä kotopihassa
Yleisesti ottaen punaista ei saa sekoittaa muiden värien kanssa. On tosin olemassa tiettyä punaista nestettä, joka on sekoitettavissa muiden kanssa..
Ja uudeksi nesteeksi käy ihan perus vihreä, esim. motonetin zero hd (etyleeniglykoli)
Alkuperäisen nesteen väri on sininen, jota toki saa myös ostettua hieman suolaisempaan hintaan..
Ja uudeksi nesteeksi käy ihan perus vihreä, esim. motonetin zero hd (etyleeniglykoli)
Alkuperäisen nesteen väri on sininen, jota toki saa myös ostettua hieman suolaisempaan hintaan..
yes , kiitos . Eli purkamista on aika paljon jos haluaa täydellisesti huuhdella . Visko ,viskon suojus , vesipumppu jne. pitää koittaa vielä kattoo toi väri uudestaan , jotenkin ei kiinnosta tuo romujen poisotto tuossa mittakaavassa . Eli jos vaan vaihdan nesteet niin järjestelmään jää jokatapauksessa vanhaa lientä jonkin verran , kun en tee koko räjäytystä
yes , kiitos . Eli purkamista on aika paljon jos haluaa täydellisesti huuhdella . Visko ,viskon suojus , vesipumppu jne. pitää koittaa vielä kattoo toi väri uudestaan , jotenkin ei kiinnosta tuo romujen poisotto tuossa mittakaavassa . Eli jos vaan vaihdan nesteet niin järjestelmään jää jokatapauksessa vanhaa lientä jonkin verran , kun en tee koko räjäytystä
Viskon ja tuulitunnelin irroitus nyt on ehkä parin minuutin homma
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment