Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinnestettä vuotaa moottorin etuosasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by apche View Post
    Kiitokset vastauksista ja vinkeistä. Osat tosiaan jo tilattu ja nyt kokeillaan noilla, vaikka kritiikkiä osien laadusta tulikin. Toivottavasti ei satu maanantainkappaleita kohdalle.

    Mitä tulee osien vaihtamiseen. Aika hyvin näkyy vinkkiä löytyvän täältä ja youtubesta, ja suht helpolta näyttää vaikka pitääkin purkaa viskoa ja tuulitunnelia edestä. Viskon irroitukseen näyttäsi tarvitsevan siihen tarkoitetun työkalun, vaikkakin saa tuon ilmeisesti irti ilmankin sitä?
    Visko irtoaa ihan 32mm (muistaakseni) kiintoavaimella.

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16345
      • Leppävirta

      #17
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Visko irtoaa ihan 32mm (muistaakseni) kiintoavaimella.
      Juurikin näin.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • apche
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 94
        • Somalia

        #18
        Vesipumppuhan se oli sökö. Laakeri ihan väljä, eli todennäköisesti sieltä välistä vuoti. Nyt on uudet osat paikoillaan eikä vuoda enään. Vaihtaminen oli helppo homma, varsinkin kun hankin sen 32mm avaimen lisäksi erikoistyökalun jolla sai vesipumppua pidettyä paikoillaan kun käänsi viskon pulttia auki...
        -

        Comment

        • Petri R.
          Newbiemmer
          • Jun 2013
          • 25
          • Kemi

          #19
          Luulin ensin että mun autossa vuotaa syylari toisesta päästä kun tippoja ilmesty sille kohtaa maahan, mutta nyt ku tarkkailin tilannetta heti ajon jälkeen niin siellähän valuu nestettä norona alavesiletkun alapintaa pitkin, eli mitä ilmeisemmin termostaattikotelosta kun tuota aloituspostauksen kuvaakin katsoo. Jokunen pisara oli vesipumpun päälläkin mutta periaatteessa voisi sekin selittyä tuolla termarikopalla. Onko muilla vastaavia havaintoja termarikoteloon liittyen? Vesipumppu on kuittien mukaan vaihdettu parisen vuotta sitten, kylläkin Motonetin tuotteeseen...
          ex-BMW E39 528i Shadowline 1997

          Comment

          • Moskar39
            Newbiemmer
            • Jan 2016
            • 25
            • Tuusula

            #20
            Ikävä kyllä nuo muoviosat on täyttä paskaa jäähdytysjärjestelmässä, ei ne kovin kauan välttämättä kestä. Syytä korvata alkuperäisillä osilla, eivät ole hirveän hintaisia. Paisarin korkki voisi olla syytä vaihtaa myös, joskus ollut tapauksia, jossa sökö korkki aiheuttanut ylipainetta.

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8259
              • Järvikylä (Nakkila)

              #21
              Ne on kaikki M52 muoviset termostaattikopat kieroja jo uutena ja sellaisen pitäväksi saaminen ihan tuurista kiinni.. Tilasin juuri nyt satsin alumiinisia myyntiin.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Yyz
                Bimmer Rookie
                • Jan 2009
                • 151
                • Pirkkala

                #22
                Originally posted by Petri R. View Post
                Luulin ensin että mun autossa vuotaa syylari toisesta päästä kun tippoja ilmesty sille kohtaa maahan, mutta nyt ku tarkkailin tilannetta heti ajon jälkeen niin siellähän valuu nestettä norona alavesiletkun alapintaa pitkin, eli mitä ilmeisemmin termostaattikotelosta kun tuota aloituspostauksen kuvaakin katsoo. Jokunen pisara oli vesipumpun päälläkin mutta periaatteessa voisi sekin selittyä tuolla termarikopalla. Onko muilla vastaavia havaintoja termarikoteloon liittyen? Vesipumppu on kuittien mukaan vaihdettu parisen vuotta sitten, kylläkin Motonetin tuotteeseen...
                Alavesiletkun välistä alkoi mullakin vuotaa kun pakkanen kiristyi lähelle kolmeakymmentä. Kiristelin klemmarit ja näyttäis vuoto vähentyneen.

                Comment

                • Moskar39
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 25
                  • Tuusula

                  #23
                  Osta ketjussa tarjottu alukoppa, niin se on ikuinen.

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16345
                    • Leppävirta

                    #24
                    Oem kotelon saa pitämään kun hioo suoraksi ja liimalla kiinni Kokemusta... Mutta tosiaan kannattaa laittaa alumiininen. Marmorillakaan kun ei myydä suoraa muovikoteloa. Nämä kierot kotelot siis vain E39/E38 malleissa. E36 kotelot ovat erilaisia ja ne on suoria.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Hhenkkka
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 46
                      • Espoo

                      #25
                      Olisko vinkkejä miten saisi näpsäkästi todennettua, että vuotaako vesipumppu? Vai pitääkö purkaa tavaraa edestä, että pystyy asian varmistamaan.

                      Alkanut tiputtamaan siltä seudulta nestettä ulos altapäin katsottaessa. Termarin kopan pohjaan tulee koneen jäähtymisen jälkeen ehkä yksi tippa ja vähän kosteutta, mutta alhaalta katsoessa siinä hammasrattaalla enemmän niitä tippoja. Kotelo menee vaihtoon, mutta olis kiva varmistua etukäteen ruikkiiko se vesipumppukin tavaraa pihalle niin voi samalla vaihtaa.

                      Comment

                      • petterihi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2015
                        • 622
                        • Kerava

                        #26
                        Itsellä (523 vm 2000 M52TUB25) näyttäisi vuotavan tuo termostaatin kotelo tai sitten letkujen kiinnitykset, purkamatta ei voi sanoa varmasti eikä noihin kiristimiin oikein yletä. Tuosta on vaihdettu jäähdytin ja vesipumppu 1,5v sitten.

                        Edit: letkujen liitännät ok, vuoto näyttäisi olevan kotelon päällä olevan liittimen tienoilla.

                        Ehdotuksia mistä kannattaisi hakea kelvollista termostaatikoteloa?
                        Last edited by petterihi; 16-02-2017, 09:39.
                        E39 523iA Touring -00
                        --
                        E39 523 osia edullisesti
                        Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                        Comment

                        • juha_s
                          Alueaktiivi
                          • May 2008
                          • 447
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Originally posted by petterihi View Post
                          Itsellä (523 vm 2000 M52TUB25) näyttäisi vuotavan tuo termostaatin kotelo tai sitten letkujen kiinnitykset, purkamatta ei voi sanoa varmasti eikä noihin kiristimiin oikein yletä. Tuosta on vaihdettu jäähdytin ja vesipumppu 1,5v sitten.

                          Edit: letkujen liitännät ok, vuoto näyttäisi olevan kotelon päällä olevan liittimen tienoilla.

                          Ehdotuksia mistä kannattaisi hakea kelvollista termostaatikoteloa?
                          Schmiedmannilla on muistaakseni myynnissä alumiinisia termarikoteloita
                          F11 535d xDrive M-Sport -13

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎