Originally posted by kt10734
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHyvä kun sait kuntoon. Oliko molemmat anturit&johdot fyysisesti ehjän näköisiä? Mittasitko anturit?
Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...
Comment
-
-
E39 530d 3/2000, jossa ASC ja ABS valot palavat jatkuvasti.
Ohjainlaite korjattu ja korjaajan mukaan todettu toimivaksi. Korjauksen jälkeen nopeus- ja matkamittarit palasivat toimintaan. Vikakoodia antoi ABS-pumpulle. Vaihdettu. Ei vaikutusta.
Tekeekö sähköboksi tätä vikaa myös?
Miten osien sopivuutta pitäisi tulkita? Pitääkö osanumeron olla täsmälleen sama vai onko ohjainlaitteessa ja sähköboksissa jotain "tuotantosarjoja" eri osanumeroilla mutta samalla sopivuudella?
Esim näistä löytyy kahta eri osanumeroa ohjainlaitteelle. Tai itse asiassa neljää eri osanumeroa...
Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
-
ITselläni kun hajosi MAF 1997 540i niin sekoitti ACS:n en enää muista mitenkä, mutta jotenkin ACS toiminta liittyi maffiin. Vikakoodikin siitä ihan tuli INPAanE91 335iA MSport LCI| Titan Silver
JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R
E36 316i Compact Hellrot
Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
Ex. E39 M5 2001 Oxford Green
Comment
-
-
Originally posted by heassi View PostE39 530d 3/2000, jossa ASC ja ABS valot palavat jatkuvasti.
Ohjainlaite korjattu ja korjaajan mukaan todettu toimivaksi. Korjauksen jälkeen nopeus- ja matkamittarit palasivat toimintaan. Vikakoodia antoi ABS-pumpulle. Vaihdettu. Ei vaikutusta.
Tekeekö sähköboksi tätä vikaa myös?
Miten osien sopivuutta pitäisi tulkita? Pitääkö osanumeron olla täsmälleen sama vai onko ohjainlaitteessa ja sähköboksissa jotain "tuotantosarjoja" eri osanumeroilla mutta samalla sopivuudella?
Esim näistä löytyy kahta eri osanumeroa ohjainlaitteelle. Tai itse asiassa neljää eri osanumeroa...
http://realoem.com/bmw/showparts.do?...39&hg=34&fg=20
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostKuuluisi toiseen topikkiin kun auto on uudempi, mutta ohjainlaitteessa on pumpun moottorin ohjaus todennäköisesti vialla, korjattavissa oleva vika tuokin on, kustannus n. 75e jos boksi on muutoin asiallisesti korjattu ettei sitä tarvitse korjata uudelleen... toinen vaihtoehto olisi johtosarja tai pumpun moottorin virransyöttö, nämä ovat kyllä varsin helposti mitattavissa.Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostNiinkuin allekirjoituksessa tuossa alempana on mainittu.Heassi
F11 530xdA
G31 520dA
ent:
E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA
Comment
-
-
Originally posted by maikkeli2 View PostItsellä abs ja asc valot syttyivät aina vauhdin ylittäessä 40km/h.
Korjautui abs anturin vaihdolla
Autoon on noin 2vuotta sitten uusittu kaikki abs anturit mallia motonet. Edessä on bosch valmisteiset ja takana delphi. Autoon on myös vaihdettu takapyörien laakerit motonetin tavaroilla.
Olen myöskin uusinut kuskin takanurkkaan abs johdot pistokkeesta peräkontin puolelle noin 30cm samoin pistokkeen liittimet uusin. Vanhan läpiviennin kohdalta oli johdot kovettuneet muuten ehjät.
Samoin anturin vastepinnat on putsattu navoistaan.
Auto toimi noin vuoden tälläin ihan hyvin mutta sit sadepäivänä hävisi nopeusmittari ja kulutusmittari sekä pa mittari pelistä.
Nyt eilen kun autolla ajoin niin mittarit rupesivat toimimaan tosin nopeusmittari toimi vähän jäljessä eikä niin kovin vakaasti. Kuitenkin abs valo jää palamaan vaikka virrat ottaa pois ja laittaa uudelleen päälle.
Kysymys kuuluukin että pitääkö anturi uusia toisen merkkiseen, vai vielä laakerikin toisen merkkiseen?
Vai mitä tässä tekisi, alkaa olemaan konstit vähissä
Comment
-
-
Originally posted by Jonexi View PostMikäköhän mahtaa mättää vuoden 97 540 e39:n abs antureissa?
Autoon on noin 2vuotta sitten uusittu kaikki abs anturit mallia motonet. Edessä on bosch valmisteiset ja takana delphi. Autoon on myös vaihdettu takapyörien laakerit motonetin tavaroilla.
Olen myöskin uusinut kuskin takanurkkaan abs johdot pistokkeesta peräkontin puolelle noin 30cm samoin pistokkeen liittimet uusin. Vanhan läpiviennin kohdalta oli johdot kovettuneet muuten ehjät.
Samoin anturin vastepinnat on putsattu navoistaan.
Auto toimi noin vuoden tälläin ihan hyvin mutta sit sadepäivänä hävisi nopeusmittari ja kulutusmittari sekä pa mittari pelistä.
Nyt eilen kun autolla ajoin niin mittarit rupesivat toimimaan tosin nopeusmittari toimi vähän jäljessä eikä niin kovin vakaasti. Kuitenkin abs valo jää palamaan vaikka virrat ottaa pois ja laittaa uudelleen päälle.
Kysymys kuuluukin että pitääkö anturi uusia toisen merkkiseen, vai vielä laakerikin toisen merkkiseen?
Vai mitä tässä tekisi, alkaa olemaan konstit vähissäNO FOODS NO FARMS
Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
e39 523i vm:97
Comment
-
-
Joku aika sitten syttyi aamulla ajamaan lähtiessä tai pienen matkan jälkeen ABS ja ASC valot. Nopeus- ja matkamittarit toimivat. ABS-anturit ja johdot näyttävät ehjiltä. Jarrut toimivat muuten hyvin paitsi absit ei tietysti toimi.
Vikakoodit tarkistettiin jollain yleisohjelmalla ja se kertoi jarrujärjestelmän vioiksi seuraavat:
67 - Ajoittainen häiriö
64 - Pitkän aikavälin hajonta
15 - Paluupumppu
Viat nollaantuivat ja valot sammuivat mutta syttyivät muutaman metrin ajon jälkeen uudelleen. Muistissa oli vikoja reilut parikymmentä, tuli sitten myöhemmin mieleen että noistakin kolmesta voi olla joku vanha poistunut vika, viime talvena pari kertaa valot syttyivät ja nopeus-/matkamittaritkaan eivät toimineet mutta tämä korjaantui itsekseen sään lauhtuessa/pakastuessa. Vikakoodit uudelleen tarkistamalla asia tietysti selviäisi mutta näyttäisikö INPA tarkemmin missä vika?.
Voiko noista päätellä vian aiheuttajaa? Paluupumppu tarkoittaa varmaankin ABS-pumppua? Etuanturit?
Ja kyseessä siis 523 -98 pre facelift.523i Touring -98
Comment
-
-
Originally posted by Jartsi View PostJoku aika sitten syttyi aamulla ajamaan lähtiessä tai pienen matkan jälkeen ABS ja ASC valot. Nopeus- ja matkamittarit toimivat. ABS-anturit ja johdot näyttävät ehjiltä. Jarrut toimivat muuten hyvin paitsi absit ei tietysti toimi.
Vikakoodit tarkistettiin jollain yleisohjelmalla ja se kertoi jarrujärjestelmän vioiksi seuraavat:
67 - Ajoittainen häiriö
64 - Pitkän aikavälin hajonta
15 - Paluupumppu
Viat nollaantuivat ja valot sammuivat mutta syttyivät muutaman metrin ajon jälkeen uudelleen. Muistissa oli vikoja reilut parikymmentä, tuli sitten myöhemmin mieleen että noistakin kolmesta voi olla joku vanha poistunut vika, viime talvena pari kertaa valot syttyivät ja nopeus-/matkamittaritkaan eivät toimineet mutta tämä korjaantui itsekseen sään lauhtuessa/pakastuessa. Vikakoodit uudelleen tarkistamalla asia tietysti selviäisi mutta näyttäisikö INPA tarkemmin missä vika?.
Voiko noista päätellä vian aiheuttajaa? Paluupumppu tarkoittaa varmaankin ABS-pumppua? Etuanturit?
Ja kyseessä siis 523 -98 pre facelift.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nyt on taas asiaa tutkittu ja vikakoodiksi ilmoittaa "Rueckfoerderpumpe fehler".
Eli ilmeisesti vika on tuossa ABS-pumppu/solenoidi yksikössä, itse moottori kyllä pyörii kun sen liittimen napaan antaa +12v eli vika lie sitten solenoideissa vai voiko olla ohjainboxin puolella?
Kaverilla ois pari vuotta seisoneessa autossa sopiva varaosa, voiko sitä mitenkään testata irtaallaan että toimiiko se?
Edit: Viaksi paljastuikin raitisilmasuodattimen alla oleva ABS-rele, kärkien pinnat olivat karstoittuneet, ne puhdistamalla rupesi toimimaan.Last edited by Jartsi; 17-05-2017, 19:11.523i Touring -98
Comment
-
-
Originally posted by g.m.c View PostNoista tuoreempien abs/asc onglemista näkyy juttua löytyvän mutta näistä vanhemmista ei kovin paljoa niin avasin nyt sen takia uuden threadin. Eli ennen 9/98 autoissa bosch 5.0 ja 10/98 eteenpäin bosch 5.7. Vanhemmissa boxi löytyy hanskalokeron takaa ja niiden viat harvinaisia kun taas uudemmissa boxi abs yksikön kyljessä ja viat yleisiä. Korjatkaa jos meni väärin.
Mulla on ollut tuollanen -97 2.5 tds automaatti kesästä asti ja nyt ensi liukkailla huomasin että absit ja asc eivät toimi, varotusvalot mittaristossa ei palaneet. Abs valo syttyi ja sammui normaalin oloisesti startatessa. Bmw scannerilla sain seuraavat abs vikakoodit: 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression.
Tutkin autoa tarkemmin ja selvis että vasemmalta edestä anturilta tulevat johdot oli katkaistu kokonaan? Pyöränkotelossa oli myös abiko liitokset ennen oikeaa liitintä? Johtosarjaan oli kolvattu hyppyjohto joka meni piilossa oikean puolen etuanturille? Mittaristosta oli teipattu asc valo umpeen ja yritetty kolvailla absin valoledejä irti? Lopuksi absin ja turvavyön merkkivalot oli yhdistetty eräänlaisella foliolinssillä eli absin valo näytti toimivalta... Ei voi kyllä käsittää miten joku kehtaa tällasia virityksiä autoon tehdä. Emäntääkin kerkesin aiemmin opastaa että voi rauhassa ajella kun tässä on luistonesto niinkuin edellisessäkin e39:ssä oli...
Jokatapauksessa ylimääräset johdot on nyt poistettu, liitokset ja johdot menee nyt niinkuin pitääkin sekä abs + asc valoja korjattu ja palavat mittaristossa nyt koko ajan. Vikakoodit on kylläkin edelleen samat, 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression. Mitähän nuo mahtavat käytännössä tarkottaa?E39 523i -96 raato
E30 316 -86 m50b20 mätäpommi rojekti
-lavia connection-
Comment
-
Comment