Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by kt10734 View Post
    Ihme ja kumma, mutta autossa oli kaksi ABS-anturia rikki, muut paikat ehjänä. :O Toinen anturi antoi kokoajan vikakoodia ja toinen satunnaisesti. Anturit vaihtoon ja taas auto toimii.
    Hyvä kun sait kuntoon. Oliko molemmat anturit&johdot fyysisesti ehjän näköisiä? Mittasitko anturit?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Hyvä kun sait kuntoon. Oliko molemmat anturit&johdot fyysisesti ehjän näköisiä? Mittasitko anturit?
      Bemu Oy:ssä vaihtoivat anturit. Ei ollut puhetta fyysisestä kunnosta, mutta onneksi nyt toimii. Vuoden sisään mennyt 3 anturia, että enää yksi vanha käytössä.


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • heassi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 285
        • Stadi

        #18
        E39 530d 3/2000, jossa ASC ja ABS valot palavat jatkuvasti.

        Ohjainlaite korjattu ja korjaajan mukaan todettu toimivaksi. Korjauksen jälkeen nopeus- ja matkamittarit palasivat toimintaan. Vikakoodia antoi ABS-pumpulle. Vaihdettu. Ei vaikutusta.

        Tekeekö sähköboksi tätä vikaa myös?

        Miten osien sopivuutta pitäisi tulkita? Pitääkö osanumeron olla täsmälleen sama vai onko ohjainlaitteessa ja sähköboksissa jotain "tuotantosarjoja" eri osanumeroilla mutta samalla sopivuudella?

        Esim näistä löytyy kahta eri osanumeroa ohjainlaitteelle. Tai itse asiassa neljää eri osanumeroa...


        Heassi

        F11 530xdA
        G31 520dA

        ent:
        E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

        Comment

        • reekoon
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2007
          • 3426
          • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

          #19
          ITselläni kun hajosi MAF 1997 540i niin sekoitti ACS:n en enää muista mitenkä, mutta jotenkin ACS toiminta liittyi maffiin. Vikakoodikin siitä ihan tuli INPAan
          E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
          JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


          E36 316i Compact Hellrot

          Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
          Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by heassi View Post
            E39 530d 3/2000, jossa ASC ja ABS valot palavat jatkuvasti.

            Ohjainlaite korjattu ja korjaajan mukaan todettu toimivaksi. Korjauksen jälkeen nopeus- ja matkamittarit palasivat toimintaan. Vikakoodia antoi ABS-pumpulle. Vaihdettu. Ei vaikutusta.

            Tekeekö sähköboksi tätä vikaa myös?

            Miten osien sopivuutta pitäisi tulkita? Pitääkö osanumeron olla täsmälleen sama vai onko ohjainlaitteessa ja sähköboksissa jotain "tuotantosarjoja" eri osanumeroilla mutta samalla sopivuudella?

            Esim näistä löytyy kahta eri osanumeroa ohjainlaitteelle. Tai itse asiassa neljää eri osanumeroa...


            http://realoem.com/bmw/showparts.do?...39&hg=34&fg=20
            Kuuluisi toiseen topikkiin kun auto on uudempi, mutta ohjainlaitteessa on pumpun moottorin ohjaus todennäköisesti vialla, korjattavissa oleva vika tuokin on, kustannus n. 75e jos boksi on muutoin asiallisesti korjattu ettei sitä tarvitse korjata uudelleen... toinen vaihtoehto olisi johtosarja tai pumpun moottorin virransyöttö, nämä ovat kyllä varsin helposti mitattavissa.

            Comment

            • maikkeli2
              BTCF Member
              • Jun 2012
              • 65
              • tornio

              #21
              Itsellä abs ja asc valot syttyivät aina vauhdin ylittäessä 40km/h.
              Korjautui abs anturin vaihdolla

              Comment

              • heassi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 285
                • Stadi

                #22
                Originally posted by WSE1 View Post
                Kuuluisi toiseen topikkiin kun auto on uudempi, mutta ohjainlaitteessa on pumpun moottorin ohjaus todennäköisesti vialla, korjattavissa oleva vika tuokin on, kustannus n. 75e jos boksi on muutoin asiallisesti korjattu ettei sitä tarvitse korjata uudelleen... toinen vaihtoehto olisi johtosarja tai pumpun moottorin virransyöttö, nämä ovat kyllä varsin helposti mitattavissa.
                Teetkö sä sen korjauksen?
                Heassi

                F11 530xdA
                G31 520dA

                ent:
                E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by heassi View Post
                  Teetkö sä sen korjauksen?
                  Niinkuin allekirjoituksessa tuossa alempana on mainittu.

                  Comment

                  • heassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 285
                    • Stadi

                    #24
                    Originally posted by WSE1 View Post
                    Niinkuin allekirjoituksessa tuossa alempana on mainittu.
                    Yritin laittaa viestiä, mutta sulla on priva täynnä. Voit myös soittaa 0504200022 tai meilata [email protected].
                    Heassi

                    F11 530xdA
                    G31 520dA

                    ent:
                    E39 530DAT individual, E38 740dA, E36 318iS coupé, E36 325i coupé, E30 325i cabrio, E34 520iA touring, E36 325iA sedan, E28 520iA

                    Comment

                    • Jonexi
                      Newbiemmer
                      • Dec 2010
                      • 10
                      • Palokka

                      #25
                      Originally posted by maikkeli2 View Post
                      Itsellä abs ja asc valot syttyivät aina vauhdin ylittäessä 40km/h.
                      Korjautui abs anturin vaihdolla
                      Mikäköhän mahtaa mättää vuoden 97 540 e39:n abs antureissa?
                      Autoon on noin 2vuotta sitten uusittu kaikki abs anturit mallia motonet. Edessä on bosch valmisteiset ja takana delphi. Autoon on myös vaihdettu takapyörien laakerit motonetin tavaroilla.
                      Olen myöskin uusinut kuskin takanurkkaan abs johdot pistokkeesta peräkontin puolelle noin 30cm samoin pistokkeen liittimet uusin. Vanhan läpiviennin kohdalta oli johdot kovettuneet muuten ehjät.
                      Samoin anturin vastepinnat on putsattu navoistaan.
                      Auto toimi noin vuoden tälläin ihan hyvin mutta sit sadepäivänä hävisi nopeusmittari ja kulutusmittari sekä pa mittari pelistä.
                      Nyt eilen kun autolla ajoin niin mittarit rupesivat toimimaan tosin nopeusmittari toimi vähän jäljessä eikä niin kovin vakaasti. Kuitenkin abs valo jää palamaan vaikka virrat ottaa pois ja laittaa uudelleen päälle.

                      Kysymys kuuluukin että pitääkö anturi uusia toisen merkkiseen, vai vielä laakerikin toisen merkkiseen?
                      Vai mitä tässä tekisi, alkaa olemaan konstit vähissä

                      Comment

                      • erä-koira
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2011
                        • 541
                        • peräkylässä

                        #26
                        Originally posted by Jonexi View Post
                        Mikäköhän mahtaa mättää vuoden 97 540 e39:n abs antureissa?
                        Autoon on noin 2vuotta sitten uusittu kaikki abs anturit mallia motonet. Edessä on bosch valmisteiset ja takana delphi. Autoon on myös vaihdettu takapyörien laakerit motonetin tavaroilla.
                        Olen myöskin uusinut kuskin takanurkkaan abs johdot pistokkeesta peräkontin puolelle noin 30cm samoin pistokkeen liittimet uusin. Vanhan läpiviennin kohdalta oli johdot kovettuneet muuten ehjät.
                        Samoin anturin vastepinnat on putsattu navoistaan.
                        Auto toimi noin vuoden tälläin ihan hyvin mutta sit sadepäivänä hävisi nopeusmittari ja kulutusmittari sekä pa mittari pelistä.
                        Nyt eilen kun autolla ajoin niin mittarit rupesivat toimimaan tosin nopeusmittari toimi vähän jäljessä eikä niin kovin vakaasti. Kuitenkin abs valo jää palamaan vaikka virrat ottaa pois ja laittaa uudelleen päälle.

                        Kysymys kuuluukin että pitääkö anturi uusia toisen merkkiseen, vai vielä laakerikin toisen merkkiseen?
                        Vai mitä tässä tekisi, alkaa olemaan konstit vähissä
                        sen käsityksen olen saanut että delphi anturit ei ole mitään kovin kestävää ja motonetin laakereissa myös ollut ongelmia haulla pitäs löytyä nuista juttua
                        NO FOODS NO FARMS

                        Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                        e39 523i vm:97

                        Comment

                        • Jartsi
                          Newbiemmer
                          • Jan 2015
                          • 5
                          • Ylä-Savo

                          #27
                          Joku aika sitten syttyi aamulla ajamaan lähtiessä tai pienen matkan jälkeen ABS ja ASC valot. Nopeus- ja matkamittarit toimivat. ABS-anturit ja johdot näyttävät ehjiltä. Jarrut toimivat muuten hyvin paitsi absit ei tietysti toimi.

                          Vikakoodit tarkistettiin jollain yleisohjelmalla ja se kertoi jarrujärjestelmän vioiksi seuraavat:
                          67 - Ajoittainen häiriö
                          64 - Pitkän aikavälin hajonta
                          15 - Paluupumppu

                          Viat nollaantuivat ja valot sammuivat mutta syttyivät muutaman metrin ajon jälkeen uudelleen. Muistissa oli vikoja reilut parikymmentä, tuli sitten myöhemmin mieleen että noistakin kolmesta voi olla joku vanha poistunut vika, viime talvena pari kertaa valot syttyivät ja nopeus-/matkamittaritkaan eivät toimineet mutta tämä korjaantui itsekseen sään lauhtuessa/pakastuessa. Vikakoodit uudelleen tarkistamalla asia tietysti selviäisi mutta näyttäisikö INPA tarkemmin missä vika?.

                          Voiko noista päätellä vian aiheuttajaa? Paluupumppu tarkoittaa varmaankin ABS-pumppua? Etuanturit?
                          Ja kyseessä siis 523 -98 pre facelift.
                          523i Touring -98

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by Jartsi View Post
                            Joku aika sitten syttyi aamulla ajamaan lähtiessä tai pienen matkan jälkeen ABS ja ASC valot. Nopeus- ja matkamittarit toimivat. ABS-anturit ja johdot näyttävät ehjiltä. Jarrut toimivat muuten hyvin paitsi absit ei tietysti toimi.

                            Vikakoodit tarkistettiin jollain yleisohjelmalla ja se kertoi jarrujärjestelmän vioiksi seuraavat:
                            67 - Ajoittainen häiriö
                            64 - Pitkän aikavälin hajonta
                            15 - Paluupumppu

                            Viat nollaantuivat ja valot sammuivat mutta syttyivät muutaman metrin ajon jälkeen uudelleen. Muistissa oli vikoja reilut parikymmentä, tuli sitten myöhemmin mieleen että noistakin kolmesta voi olla joku vanha poistunut vika, viime talvena pari kertaa valot syttyivät ja nopeus-/matkamittaritkaan eivät toimineet mutta tämä korjaantui itsekseen sään lauhtuessa/pakastuessa. Vikakoodit uudelleen tarkistamalla asia tietysti selviäisi mutta näyttäisikö INPA tarkemmin missä vika?.

                            Voiko noista päätellä vian aiheuttajaa? Paluupumppu tarkoittaa varmaankin ABS-pumppua? Etuanturit?
                            Ja kyseessä siis 523 -98 pre facelift.
                            Lukisin INPA:lla, ISTA tms. niin saisi jotain tolkkua noihin koodeihin. Yleistestereiden suomenkielisistä vikakoodeista kun ei oikein ota selvää..
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Jartsi
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 5
                              • Ylä-Savo

                              #29
                              Nyt on taas asiaa tutkittu ja vikakoodiksi ilmoittaa "Rueckfoerderpumpe fehler".
                              Eli ilmeisesti vika on tuossa ABS-pumppu/solenoidi yksikössä, itse moottori kyllä pyörii kun sen liittimen napaan antaa +12v eli vika lie sitten solenoideissa vai voiko olla ohjainboxin puolella?

                              Kaverilla ois pari vuotta seisoneessa autossa sopiva varaosa, voiko sitä mitenkään testata irtaallaan että toimiiko se?


                              Edit: Viaksi paljastuikin raitisilmasuodattimen alla oleva ABS-rele, kärkien pinnat olivat karstoittuneet, ne puhdistamalla rupesi toimimaan.
                              Last edited by Jartsi; 17-05-2017, 19:11.
                              523i Touring -98

                              Comment

                              • toni28
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 115
                                • lavia

                                #30
                                Originally posted by g.m.c View Post
                                Noista tuoreempien abs/asc onglemista näkyy juttua löytyvän mutta näistä vanhemmista ei kovin paljoa niin avasin nyt sen takia uuden threadin. Eli ennen 9/98 autoissa bosch 5.0 ja 10/98 eteenpäin bosch 5.7. Vanhemmissa boxi löytyy hanskalokeron takaa ja niiden viat harvinaisia kun taas uudemmissa boxi abs yksikön kyljessä ja viat yleisiä. Korjatkaa jos meni väärin.

                                Mulla on ollut tuollanen -97 2.5 tds automaatti kesästä asti ja nyt ensi liukkailla huomasin että absit ja asc eivät toimi, varotusvalot mittaristossa ei palaneet. Abs valo syttyi ja sammui normaalin oloisesti startatessa. Bmw scannerilla sain seuraavat abs vikakoodit: 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression.

                                Tutkin autoa tarkemmin ja selvis että vasemmalta edestä anturilta tulevat johdot oli katkaistu kokonaan? Pyöränkotelossa oli myös abiko liitokset ennen oikeaa liitintä? Johtosarjaan oli kolvattu hyppyjohto joka meni piilossa oikean puolen etuanturille? Mittaristosta oli teipattu asc valo umpeen ja yritetty kolvailla absin valoledejä irti? Lopuksi absin ja turvavyön merkkivalot oli yhdistetty eräänlaisella foliolinssillä eli absin valo näytti toimivalta... Ei voi kyllä käsittää miten joku kehtaa tällasia virityksiä autoon tehdä. Emäntääkin kerkesin aiemmin opastaa että voi rauhassa ajella kun tässä on luistonesto niinkuin edellisessäkin e39:ssä oli...

                                Jokatapauksessa ylimääräset johdot on nyt poistettu, liitokset ja johdot menee nyt niinkuin pitääkin sekä abs + asc valoja korjattu ja palavat mittaristossa nyt koko ajan. Vikakoodit on kylläkin edelleen samat, 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression. Mitähän nuo mahtavat käytännössä tarkottaa?
                                Itsellä täysin samat vikakoodit omassa vm96 e39. Absit toimivat, mutta asc valo palaa. Vaihdettu jo abs yksikkö, mittaristo, moottori ja laatikko ohjainlaitteineen, gm3 ja johtoja katseltu silmämääräisesti. Joku ex omistajista oli vaan teipannut asc valon pimeäksi. Vinkkejä otetaan vastaan missä vika voisi olla.
                                E39 523i -96 raato
                                E30 316 -86 m50b20 mätäpommi rojekti

                                -lavia connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎