Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS + ASC valot palaa, 9/98 ja vanhemmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #46
    Päivitystä tilanteeseen, nyt kun olen ajellut enemmän tuon VDO:n anturi vaihtamisen jälkeen hukkui vikakoodeista kokonaan pois signaalin vaihtuvuudesta ilmoittava vikakoodi ja toinen etuanturin vikakoodi.

    Jäljellä jäi vielä koodi 07(007) wheel speed sensor front left, onko raadilla hyviä ideoita mistä tuo nyt voisi aiheutua?

    Ja kysymyksenä vielä sellainen että saako tuota livedataa ulos tuosta BMW scannerista millään vai tarviaako löytää jostain toimiva inpa?
    Last edited by tansju; 12-11-2017, 12:23.

    Comment

    • DarkWarder65
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2013
      • 279
      • Helsinki

      #47
      Originally posted by g.m.c View Post
      Päivitetäänpä tämä ajan tasalle. Hanskalokerosta löyty lappu vikakoodeista jossa oli mainittu tuo kyseinen anturi, eli edellinen omistaja on ollut tietonen että anturissa vikaa mutta ei ollut ilmeisesti raskinut sijoittaa muutamaa kymppiä uuteen osaan. Päätynyt sitten tekemään/teettämään näitä johto ja valo muutoksia joiden takia varmaan mennyt tuo abs boxikin sököksi. Tämä edellinen omistaja lähetti muka osia tilalle mutta niistäkin oli osa rikkinäisiä. Helpommalla pääsi kun itse hommasin ehjät osat.

      Auto on nyt kuitenkin kunnossa, ehjä boxi vaihdettu ja alkuperäinen vika oli juuri abs anturissa josta korvakot murtuneet pois ja anturia oli prikkojen avulla yritetty kötöstää kiinni. Navassa oleva pölykuppi ei ollut aivan paikallaan joten se piti napauttaa pohjaan ennen uuden anturin asentamista. Uusi tarvike anturi tilalle, eikä ylimääräsiä valoja enää pala ja absit sekä luistonesto pelaa nyt niinkuin pitääkin.
      Jos prikoilla koitettu korjata, niin otitko prikat pois vai miten sait korjattua asian? kun itellä tuo paikka mihin anturi tulee kiinni niin hapettunut ja montuilla, ja anturi oli kiinni kehässä, ja nyt mun pitäs saada kanssa abs toimimaan oikein.
      E39 535i M62 1998

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 279
        • Helsinki

        #48
        Originally posted by tansju View Post
        Päivitystä tilanteeseen, nyt kun olen ajellut enemmän tuon VDO:n anturi vaihtamisen jälkeen hukkui vikakoodeista kokonaan pois signaalin vaihtuvuudesta ilmoittava vikakoodi ja toinen etuanturin vikakoodi.

        Jäljellä jäi vielä koodi 07(007) wheel speed sensor front left, onko raadilla hyviä ideoita mistä tuo nyt voisi aiheutua?

        Ja kysymyksenä vielä sellainen että saako tuota livedataa ulos tuosta BMW scannerista millään vai tarviaako löytää jostain toimiva inpa?
        mulla ilmoittaa saman viestin ja anturi otti kehään kiinni, nyt vaihdettu uusi laakeri ja kun katsoin niin anturi ottaa kehään kiinni, syöpynyt takaa mihin tulee anturi kiinni. miten tuon voi korjata?
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • Timbe]
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2007
          • 522
          • K-S

          #49
          Abs/asc valot loistaa mittaristossa ja on jäänyt pysyäkseen.

          Monimerkkitesterillä luettaessa antoi 15 return pump koodia ja inpalla "15 Rueckfoerderpumpe fehler"

          Rele näytti silmämääräisesti ehjältä ja kontaktipinnat puhtailta. Mistä lähteä asiaa purkamaan?

          Johtosarjat, maadoitukset vai boksi mahdollisesti?

          525tds 97vm touring.

          Edit: hyppyjohdolla pumppu käyntiin ABS releen pinneistä koska ei käynnistynyt inpalla --> pumppu toimii. Rele käteen ja koko paskan purku --> kärjet palanu. Uutta osaa tilalle ja valot poissa ilman mitään vikakoodien poistoa.
          Attached Files
          Last edited by Timbe]; 24-10-2020, 16:25.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎