Noista tuoreempien abs/asc onglemista näkyy juttua löytyvän mutta näistä vanhemmista ei kovin paljoa niin avasin nyt sen takia uuden threadin. Eli ennen 9/98 autoissa bosch 5.0 ja 10/98 eteenpäin bosch 5.7. Vanhemmissa boxi löytyy hanskalokeron takaa ja niiden viat harvinaisia kun taas uudemmissa boxi abs yksikön kyljessä ja viat yleisiä. Korjatkaa jos meni väärin.
Mulla on ollut tuollanen -97 2.5 tds automaatti kesästä asti ja nyt ensi liukkailla huomasin että absit ja asc eivät toimi, varotusvalot mittaristossa ei palaneet. Abs valo syttyi ja sammui normaalin oloisesti startatessa. Bmw scannerilla sain seuraavat abs vikakoodit: 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression.
Tutkin autoa tarkemmin ja selvis että vasemmalta edestä anturilta tulevat johdot oli katkaistu kokonaan? Pyöränkotelossa oli myös abiko liitokset ennen oikeaa liitintä? Johtosarjaan oli kolvattu hyppyjohto joka meni piilossa oikean puolen etuanturille? Mittaristosta oli teipattu asc valo umpeen ja yritetty kolvailla absin valoledejä irti? Lopuksi absin ja turvavyön merkkivalot oli yhdistetty eräänlaisella foliolinssillä eli absin valo näytti toimivalta... Ei voi kyllä käsittää miten joku kehtaa tällasia virityksiä autoon tehdä. Emäntääkin kerkesin aiemmin opastaa että voi rauhassa ajella kun tässä on luistonesto niinkuin edellisessäkin e39:ssä oli...
Jokatapauksessa ylimääräset johdot on nyt poistettu, liitokset ja johdot menee nyt niinkuin pitääkin sekä abs + asc valoja korjattu ja palavat mittaristossa nyt koko ajan. Vikakoodit on kylläkin edelleen samat, 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression. Mitähän nuo mahtavat käytännössä tarkottaa?
Mulla on ollut tuollanen -97 2.5 tds automaatti kesästä asti ja nyt ensi liukkailla huomasin että absit ja asc eivät toimi, varotusvalot mittaristossa ei palaneet. Abs valo syttyi ja sammui normaalin oloisesti startatessa. Bmw scannerilla sain seuraavat abs vikakoodit: 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression.
Tutkin autoa tarkemmin ja selvis että vasemmalta edestä anturilta tulevat johdot oli katkaistu kokonaan? Pyöränkotelossa oli myös abiko liitokset ennen oikeaa liitintä? Johtosarjaan oli kolvattu hyppyjohto joka meni piilossa oikean puolen etuanturille? Mittaristosta oli teipattu asc valo umpeen ja yritetty kolvailla absin valoledejä irti? Lopuksi absin ja turvavyön merkkivalot oli yhdistetty eräänlaisella foliolinssillä eli absin valo näytti toimivalta... Ei voi kyllä käsittää miten joku kehtaa tällasia virityksiä autoon tehdä. Emäntääkin kerkesin aiemmin opastaa että voi rauhassa ajella kun tässä on luistonesto niinkuin edellisessäkin e39:ssä oli...
Jokatapauksessa ylimääräset johdot on nyt poistettu, liitokset ja johdot menee nyt niinkuin pitääkin sekä abs + asc valoja korjattu ja palavat mittaristossa nyt koko ajan. Vikakoodit on kylläkin edelleen samat, 03 Ignition timing, 1B Idle speed message ja 24 Ignition supression. Mitähän nuo mahtavat käytännössä tarkottaa?
Comment