Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tasonsäädin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by Samppasika
    Tasonsäätöä ei ilmeisesti ole sedaneissa ollenkaan??
    Niin siis tasonsäädöllä varustettuun sedaniin ei näytä löytyvän... tai sitten mulla on sedan jota ei oo olemassa

    Oon vaan tässä pohdiskellu että pystyisköhän tuon tasonsäädön laskemaan ohjelmallisesti tai sitten muuttamalla niiden antureiden toimintaa... Tosin kellään ei tunnu olevan tuosta kokemusta, joten mietityttää vaan että mitenkähän nuo originellit palkeet mahtanevat toimia sitten matalammalla.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #17
      Originally posted by Moonshine
      Niin siis tasonsäädöllä varustettuun sedaniin ei näytä löytyvän... tai sitten mulla on sedan jota ei oo olemassa

      Oon vaan tässä pohdiskellu että pystyisköhän tuon tasonsäädön laskemaan ohjelmallisesti tai sitten muuttamalla niiden antureiden toimintaa... Tosin kellään ei tunnu olevan tuosta kokemusta, joten mietityttää vaan että mitenkähän nuo originellit palkeet mahtanevat toimia sitten matalammalla.
      Jaaaaa.. Eli komento takas. Sedanin nivo on toteutettu näköjään iskarin yhteyteen, eikä jousi ja iskari erikseen, kuten touring.. Mutta tuohon ei kait sitten löytyne ainakaan performance kit- sarjaa??
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Rapamaha
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 683
        • -

        #18
        Originally posted by Samppasika
        Tänään sitten lähti etujouset ja kaikki iskarit tilaukseen. Päädyin Sachs Performance kittiin 118 215, koska ovat täysin samaa tavaraa kuin tehtaalla alle asennetut sporttialustat! (kysytty maahantuojalta). Hintaa tuli Oulussa Polar Autotarvikkeessa tasan 900?. Sama satsi lman tasonsäätöä 118 213, erona edelliseen, että tulee myös takajouset nukana.

        http://www.sachs-race-engineering.de...a256/25667.pdf
        Jawohl! Oikein! Joko varasit asennusaikaa tai -paikkaa?

        Comment

        • Wessu
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 88
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by Moonshine
          Itelläni oli kans näköjään jossain vaiheessa ollu samaisen anturin kanssa häikkää, kerta oli vikakoodi jääny muistiin. Tosin tässä tapauksessa nollaus riitti, koska ei tunnu oireilevan enää.

          P.S: Tuosta alustaremontista, tilasitko siis uudet palkeet taakse ja konit eteen vai mikä kombinazuun sulla on?
          Konit eteen ja 25mm madaltavat jouset KL-varaosista.
          Saksasta M-alustan ilmapalkeet(matalammat kun OE) ja Konin tasonsäätö iskarit.
          Aika DTM alusta

          Comment

          • Wessu
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 88
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Moonshine
            Niin siis tasonsäädöllä varustettuun sedaniin ei näytä löytyvän... tai sitten mulla on sedan jota ei oo olemassa

            Oon vaan tässä pohdiskellu että pystyisköhän tuon tasonsäädön laskemaan ohjelmallisesti tai sitten muuttamalla niiden antureiden toimintaa... Tosin kellään ei tunnu olevan tuosta kokemusta, joten mietityttää vaan että mitenkähän nuo originellit palkeet mahtanevat toimia sitten matalammalla.
            Oma peräpää jäi liian ylös rempan jälkeen->Metro-Autossa Dissiin kiinni ja
            pari pykälää alas->nyt on linjassa.
            Autohan oli 528 -97 touring.

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #21
              Originally posted by Wessu
              Konit eteen ja 25mm madaltavat jouset KL-varaosista.
              Saksasta M-alustan ilmapalkeet(matalammat kun OE) ja Konin tasonsäätö iskarit.
              Aika DTM alusta
              Vertasitko noita palkeita vierekkäin alkuperäisiin? Onko niissä isokin ero?

              Originally posted by Rapamaha
              Jawohl! Oikein! Joko varasit asennusaikaa tai -paikkaa?
              Menee kuulemma kolmisen viikkoa, ennen kuin saavat nuo maahan. Sitä satsia missä etu/takajouset molemmat mukana on ilmeisesti maahantuojalla hyllyssä, mutta ilman takajousia ei löydy???
              Last edited by Samppasika; 02-03-2005, 22:23.
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • Moonshine
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 1018
                • Järvenpää

                #22
                Jaapa jaa, nyt alkaa kirkastua ilman alkoholia! Eli touringissa on siis takana ilmajouset + normaalit iskarit? Ja sedanissa sitten tuollaiset yhdistelmäpalkeet, jotka vissiin pitää sisällään sitten kaiken tarvittavan. Jaah, mutta millainenkahan zydeemi tuo sedanin viritys muuten mahtanee olla, eli lähinnä tuon iskunvaimennuksen osilta? Liekö siellä "normaalit" vaimentimet sisällä, vai wtf? Ja jos siellä on normaalit vaimentimet jotenkin kiinteästi integroituna noihin palkeisiin, niin...ajiajiajija, taitais olla kallista hommata semmoinen paketti matalampana. Ja jotenkin siinä tapauksessa kuulostais että eipä sitä kyllä dissillä madalletakaan.
                "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                Comment

                • Wessu
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 88
                  • Vantaa

                  #23
                  Originally posted by Samppasika
                  Vertasitko noita palkeita vierekkäin alkuperäisiin? Onko niissä isokin ero?


                  Menee kuulemma kolmisen viikkoa, ennen kuin saavat nuo maahan. Sitä satsia missä etu/takajouset molemmat mukana on ilmeisesti maahantuojalla hyllyssä, mutta ilman takajousia ei löydy???
                  Empä ollut katsomassa remonttihan tehtiin HBP:ssä.

                  Koitan viikonloppuna ottaa niitä kuvia.

                  Katotaanko taas siitä oletetusta vanteen keskipisteestä siihen kaaren yläosaan mittaa?

                  Comment

                  • Rapamaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 683
                    • -

                    #24
                    Originally posted by Samppasika
                    Menee kuulemma kolmisen viikkoa, ennen kuin saavat nuo maahan. Sitä satsia missä etu/takajouset molemmat mukana on ilmeisesti maahantuojalla hyllyssä, mutta ilman takajousia ei löydy???
                    Hätäinen mies tilaisi sen saman setin kun mitä mulle ja heittäis takajousilla kuikkaa

                    Tjaa, toisaaltaan niitä vois hyödyntää jossain keinuhevosprojektissakin?

                    Comment

                    • Samppasika
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 769
                      • Kempele

                      #25
                      Originally posted by Rapamaha
                      Hätäinen mies tilaisi sen saman setin kun mitä mulle ja heittäis takajousilla kuikkaa

                      Tjaa, toisaaltaan niitä vois hyödyntää jossain keinuhevosprojektissakin?
                      Alkaa keinuhevonen kustantaa uusilla E39 takajousilla.. Mutta elämä on kallista...
                      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                      E61 530d M-sport -08
                      E39 528i Touring -97

                      Yhteydenotot: [email protected] !!

                      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                      Comment

                      • Wessu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 88
                        • Vantaa

                        #26
                        No niin Samppa
                        Mittasin tossa etäisyyden vanteen keskipisteestä tuohon kaaren yläreunaan.
                        Tulos oli 34 cm sekä edessä ja takana.
                        Paljonkos sulla on vastaava?
                        Heitäppäs vaikka privaan e-mailis niin laitan kuvia.

                        Comment

                        • Samppasika
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 769
                          • Kempele

                          #27
                          Originally posted by Wessu
                          No niin Samppa
                          Mittasin tossa etäisyyden vanteen keskipisteestä tuohon kaaren yläreunaan.
                          Tulos oli 34 cm sekä edessä ja takana.
                          Paljonkos sulla on vastaava?
                          Heitäppäs vaikka privaan e-mailis niin laitan kuvia.
                          Ei oo ihan tasainen tuo maa alla, mutta siinä ne on välillä 34-36 kaikki, eli tasaisella vois olla keskiarvo 35cm. Saa nähdä sitten uusilla iskareilla ja etujousilla..
                          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                          E61 530d M-sport -08
                          E39 528i Touring -97

                          Yhteydenotot: [email protected] !!

                          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                          Comment

                          • Rapamaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 683
                            • -

                            #28
                            Originally posted by Samppasika
                            Ei oo ihan tasainen tuo maa alla, mutta siinä ne on välillä 34-36 kaikki, eli tasaisella vois olla keskiarvo 35cm. Saa nähdä sitten uusilla iskareilla ja etujousilla..
                            Mikäli tuumakonversio ei tuota vaikeuksia, niin tuolta löytyy myös referenssilukemia eri alustoilla: http://www.bmwdiy.info/suspension-survey/index.html

                            Joku näppärä h4x0r vois tietysti latoa ne excel:iin muunnettuna ja sharettaa lopputuloksen

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #29
                              Originally posted by Rapamaha
                              Mikäli tuumakonversio ei tuota vaikeuksia, niin tuolta löytyy myös referenssilukemia eri alustoilla: http://www.bmwdiy.info/suspension-survey/index.html

                              Joku näppärä h4x0r vois tietysti latoa ne excel:iin muunnettuna ja sharettaa lopputuloksen
                              Olit sitten ite tuo näppärä h4x0r Siispä kannoin korteni kekoon ja väsäsin sivustoa uusiksi: http://koti.mbnet.fi/taskisa/
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              • jartsa02
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 1131
                                • Helsinki

                                #30
                                Tosta Bentleyn manuaalista (ja myöskin TISsistä) löytyy noi tehtaan mitat noille korkeuksille eri malleille ja eri alustoilla (norm., sport, M etc.). Ne vaan on mitattu lokarinkaaren keskeltä korkeimmasta kohdasta vanteenreunan alimpaan kohtaan ja on ilmoitettu neljällä eri vannekoolla (15 - 18"). Ite oon mittaillut just tollee omasta E39:stä noita alustakorkeuksia ja saanut hyviä vertailutuloksia tehtaan spekseihin verrattuna.

                                Noi tehtaan speksit ois varmaan kans hyvä konversioida mukaan tohon taulukkoon, niin sais vertailua siitä, mitä on todelliset pudotukset tehtaan orkkisalustaan verrattuna ..
                                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎