Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525tds pari kysymystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E39 525tds pari kysymystä

    Itsellä olis E39 525tds -99 niin onkos tässä lukkoperä vai ihan kitkalukko ja minkä prossanen kitkalukko näis on jos on kitkalukko?

    ASC(vai onko täs nyt tää ASC+T) niin kauna sitä tarvitsee painaa että lähtee kokonaan se luiston esto pois, eli siis onko täs auto mallis ja täl vuodel tämä systeemi kun:

    Lyhyt painallus:
    ABS, EBV, DBC, CBC, MSR (?), ADB ja DTC päällä. Toisin sanoen DSC ja ASC+T (ja ehkä myös jotkut muut) menevät pois päältä, ja tilalle tulee ADB ja DTC. Merkkivalo syttyy palamaan jatkuvasti.

    Pitkä painallus:
    ABS:ää lukuun ottamatta kaikki lyhenteet pois päältä. Mittaristoon syttyy ym. merkkivalon lisäksi jarruelektroniikan valo, jonka merkkiä/tekstiä en muista, mutta oliskohan siinä lukenut esim. EBM tai EBS?

    Originally posted by superb View Post
    Koitappa pitää sitä nappia pohjassa hieman pidempään, eli yli 10 sek. Pitäs moottorin tehoja rajoittavan ominaisuuden kytkeytyä pois.
    Eli ensin valo syttyy mittaristoon ja kun homma on selvä, niin se sammuu.
    Pitääkö tota nappia painaa 10 sec tai pitempää että se keltainen merkkivalo sytyy ja kun homma on valmis niin se sammu ja sit voi luistella kun lukkolisella peräl?

    ja pitääkö sitä auton liikkuessa painaa vai pitääkö sitä painaa sillonkun auton on pysähtynyt mutta auto on käynissä?
    Last edited by tonnizi; 10-11-2014, 01:09.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Luultavasti avoin perä sinulla.
    E39:ssä ainut lukkoperä löytyy tehdastekoisesti M5 mallista ja on silloin kitkalukko.

    Luistonesto lähtee pois ihan lyhyellä painalluksella kun auto käy.
    Voi ottaa pois vauhdista tai paikoillaan. Mittaristoon syttyy silloin keltainen varoitusvalo.
    Last edited by Muurahainen; 10-11-2014, 01:14.

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Luultavasti avoin perä sinulla.
      E39:ssä ainut lukkoperä löytyy tehdastekoisesti M5 mallista ja on silloin kitkalukko.

      Luistonesto lähtee pois ihan lyhyellä painalluksella kun auto käy.
      Voi ottaa pois vauhdista tai paikoillaan. Mittaristoon syttyy silloin keltainen varoitusvalo.
      no mä taas oon kullu että 97 jälkeen niin avoin periä ei oo laiteltu vaan ihan noita kitkaperiä. mutta jos tässä esim on kitkaperä niin.

      Normaali tilanne:
      ABS, EBV, DBC, CBC, MSR, ASC+T ja DSC päällä eli valmiustilassa. Keltainen merkkivalo mittariston keskellä vilkkuu, kun joku/jotkut noista ovat toiminnassa.

      Lyhyt painallus:
      ABS, EBV, DBC, CBC, MSR (?), ADB ja DTC päällä. Toisin sanoen DSC ja ASC+T (ja ehkä myös jotkut muut) menevät pois päältä, ja tilalle tulee ADB ja DTC. Merkkivalo syttyy palamaan jatkuvasti.

      Pitkä painallus:
      ABS:ää lukuun ottamatta kaikki lyhenteet pois päältä. Mittaristoon syttyy ym. merkkivalon lisäksi jarruelektroniikan valo, jonka merkkiä/tekstiä en muista, mutta oliskohan siinä lukenut esim. EBM tai EBS?

      esim jos haluun luistella kun lukkoperäisellä niin painanko lyhyt painallus vai pitkä?

      Kumin toi pitää tehdä, silleen että auto liikku vai silleen että auto on käynnis mutta pysähtyneenä?

      Onko mulla DSC II vai DSC III?

      Mitkä merkkivalot pitäisi sytyyä palamaan jos painaa pitkään tuota ACS/DSC nappulaa (vai pitääkö sen tehdä näin että: kun painaa ACS/DSC napulaa 10 tai pitempää niin syttyy ACS valoa ja se sammuu kun homma on valmis ja sit on luistonesto pois jne...)?

      Saakos silleen tietää onko kitkaperä ja sen ns lukko prosentin että perse ylös että molemmat renkaat on ilmassa, ja sit laitaa vaikka perkkitussilla viivat molemille puolille kello 12 ja sen jälkee toista rengasta pyöritää vaik eteenpäin niin kauan että se merkkiviiva on taas kello 12 ja sen jälkee menee katsomaan missä kohdassa se toisen renkaan merkki on?

      autona on edelleen E39 525tds -99
      Last edited by tonnizi; 10-11-2014, 01:43.
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Ei kun e39:ssä ei ole MITÄÄN lukkoa missään muussa mallissa kuin M5.

        Todennäköisesti sulla on pelkkä ASC (mitä lukee napissa?). Lyhyt painallus ja kaikki hillitsimet on pois päältä..

        Ohjekirjasta muuten löytyy aika kattavat selostukset eri nappuloiden toiminnasta.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          Ei kun e39:ssä ei ole MITÄÄN lukkoa missään muussa mallissa kuin M5.

          Todennäköisesti sulla on pelkkä ASC (mitä lukee napissa?). Lyhyt painallus ja kaikki hillitsimet on pois päältä..

          Ohjekirjasta muuten löytyy aika kattavat selostukset eri nappuloiden toiminnasta.
          ei ees elektronisesti toimivaa lukkoa?

          ja ASC lukeepi vain(jos nyt oikein muistan)...

          Sillä kyselen kun joku on todella vanhassa(2004 vuoden topicis sanonut)näin:

          Originally posted by pommi View Post
          E39:ssähän tuo lukko on hoidettu elektroniikalla.
          Eli luistavaa pyörää jarrutetaan, jotta saadaan veto pysymään molemmilla renkailla.
          Tämänhän on siis se toinen osa tätä ASC+T systeemiä (Anti Slip Control + Traction), eikä lähde mielestäni pois nappia painamallakaan.

          Jos vetävät pyörät uhkaavat luistaa liikkeellelähtiessä tai kaarteesta ulos kiihdyttäessä, säätää moottorin ohjausjärjestelmä pyörien vetovoimaa.
          Jos tämä säätötoimenpide ei ole riittävä, niin järjestelmä jarruttaa luistavaa pyörää tai pyöriä automaattisesti niin kaun, että saavutetaan jälleen pito.
          Saakos silleen tietää onko kitkaperä ja sen ns lukko prosentin että perse ylös että molemmat renkaat on ilmassa, ja sit laitaa vaikka merkkitussilla viivat molemille puolille kello 12 ja sen jälkee toista rengasta pyöritää vaik eteenpäin niin kauan että se merkkiviiva on taas kello 12 ja sen jälkee menee katsomaan missä kohdassa se toisen renkaan merkki on?
          Last edited by tonnizi; 10-11-2014, 03:01.
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • Arppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1049
            • Lumbriver

            #6
            Edelleenkään näissä ei ole lukkoperää, ihan normaali luistonesto ilman ajonvakautusta kun napissa lukee ASC. Saa sitä perää pyöritellä käsin vaikka maailman tappiin mutta lukolliseksi se ei siiä muutu.
            Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
            Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
            Kauppakassina: Hyundai i30 -21
            -Raahe Connection-
            -Team Kärppä- limited edition

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              #7
              Ei herran jumala sentään �� popkornit mikroon asap
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • Tomba87
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 4029
                • Imatra

                #8
                Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                Ei herran jumala sentään �� popkornit mikroon asap
                +1 on taas melko kryptistä meininkiä.
                Luukku auki ja risut kyytiin

                Comment

                • BeamR
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 13363
                  • Espoon takametsät

                  #9
                  Originally posted by TareJR View Post
                  ei ees elektronisesti toimivaa lukkoa?

                  ja ASC lukeepi vain(jos nyt oikein muistan)...

                  Sillä kyselen kun joku on todella vanhassa(2004 vuoden topicis sanonut)näin:



                  Saakos silleen tietää onko kitkaperä ja sen ns lukko prosentin että perse ylös että molemmat renkaat on ilmassa, ja sit laitaa vaikka merkkitussilla viivat molemille puolille kello 12 ja sen jälkee toista rengasta pyöritää vaik eteenpäin niin kauan että se merkkiviiva on taas kello 12 ja sen jälkee menee katsomaan missä kohdassa se toisen renkaan merkki on?
                  Jos siinä napissa lukee vain ASC, (eli ei ASC-T tai DSC), niin silloin sinun autossasi EI ole MINKÄÄNLAISTA lukko-ominaisuutta, ei elektronista, ei kitkaa, ei mitään.

                  Tällöin riittää, että painat yhden kerran sitä ASC-nappia, niin kaikki avusteet on pois päältä. Ei ole merkitystä että kuinka kauan sitä nappia painat.

                  HUOM: ABS, eli lukkiutumattomat jarrut, on AINA toiminnassa, riippumatta mitä nappia siellä sisällä painat.



                  ...ja nyt voisi sekoittaa pakkaa tarjoamalla valheellisen mielikuvan kemppilukosta...
                  F46 Gran Tourer -20
                  Boxster 2.5 -97

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Joo ei oo tosiaan lukkoperää vaikka sitä nappia kuinka hartaasti ja pitkään painaisit sormet ristissä vannoen Quaifen, pojan ja pyhän hengen nimeen.

                    Jos ei sulla sit satu olemaan tämmöinen auto alla:


                    Sittenkin tosin suosittelisin painamaan tuota toiseksi oikeanpuoleisinta nappia. Kerran, nopeasti ja voimakkaasti.
                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3596
                      • Raisio

                      #11
                      Onks tässä nelivetooo
                      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        E39:ssä on AINA ASC+T jos siinä on luistonesto. Jarruttaa sutivaa pyörää ja vähentää tehoa. Painat napista ja se lähtee pois.

                        Comment

                        • crane
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 6392
                          • Ex Lappilainen, nykyään etelä

                          #13
                          Sulla mitään lukkoa ole!

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            #14
                            Juu, kai se pitäs ens kesäks ostaa sit kitksperä tai ihan 100% lukkol
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • BeamR
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 13363
                              • Espoon takametsät

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              E39:ssä on AINA ASC+T jos siinä on luistonesto. Jarruttaa sutivaa pyörää ja vähentää tehoa. Painat napista ja se lähtee pois.
                              no hierotaan nyt sitten pilkkua: Myös DSC:n kanssa on luistonesto
                              F46 Gran Tourer -20
                              Boxster 2.5 -97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎