Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auttakaa ny tyhmää 😊

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chewy66
    Newbiemmer
    • Mar 2014
    • 13
    • Vaasa

    #16
    Tilanne päivitystä

    Autoon asennettu tänään uudet kitkat alle, vetely vähentyi huomattavasti muttei poistunut kokonaan. Lisäksi huomasin renkaanvaihdon yhteydessä että apukuskin puolen taaempi ylätukivarsi ihan loppu, renkaan takaosasta lujempaa nyppiessä renkaan ulkoreuna tulee ulospäin noin pari cm. No se nyt ainakin menee heti vaihtoon, toki tämä ei selitä varmaankaan miksi kuskinpuolen takapyöräkin auraa todella paljon.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by chewy66 View Post
      Autoon asennettu tänään uudet kitkat alle, vetely vähentyi huomattavasti muttei poistunut kokonaan. Lisäksi huomasin renkaanvaihdon yhteydessä että apukuskin puolen taaempi ylätukivarsi ihan loppu, renkaan takaosasta lujempaa nyppiessä renkaan ulkoreuna tulee ulospäin noin pari cm. No se nyt ainakin menee heti vaihtoon, toki tämä ei selitä varmaankaan miksi kuskinpuolen takapyöräkin auraa todella paljon.
      Jos millä tahansa kitkoilla vetelee, niin alustakulmat ihan tolkuttomasti pielessä (joko vioittuneiden tai osien vaihdon jälkeen säätämättömyyden vuoksi).

      Comment

      • spyke
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 125
        • Helsinki

        #18
        Jaan sun tuskasi tässä. Omassa e39:ssä oli hantinpuolella yli 4 astetta aurausta ja auto oli aivan mahdoton ajaa sateella ja jäällä. Kuivalla ja lumella meni suht ok.
        Kesärenkaat kului loppuun takaa 4000 kilsassa.
        Suurin aiheuttaja oli vääntynyt ylätukivarsi, mikä oli jostain syystä mennyt renkaan päästä lunttaan. Varmaan tullut joskus kumautettua se kanttariin tai jotain.
        Kuitenkaan ihan haluttuun auraukseen ei päästy uudella tukivarrellakaan,(olisko nyt 0.4 astetta) niin olisiko nyt niin että seuraavaksi heikoin kohta on napa, vai mikä? Narinahelat on vaihdettu.
        E38 728 -99

        Comment

        • chewy66
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 13
          • Vaasa

          #19
          Originally posted by Hemi View Post
          Jos millä tahansa kitkoilla vetelee, niin alustakulmat ihan tolkuttomasti pielessä (joko vioittuneiden tai osien vaihdon jälkeen säätämättömyyden vuoksi).
          niin kuten tän aloitin niin kulmat on todella pielessä, aurausta yli 3mm. Säädöt on jo tapissa joten sieltä ei voi vikaa korjata. joku sielä on vinksallaan mutta kun on niin paljon vaihdettu palikkaa ja muutosta ei vaan tapahdu mihinkään suuntaan. Vaihdan vielä loputkin takapyörientuennan osat ja päivittelen sitte lisää. ehdotuksia ja vinkkejä suopi antaa erelleen mieluusti

          Comment

          • chewy66
            Newbiemmer
            • Mar 2014
            • 13
            • Vaasa

            #20
            Originally posted by spyke View Post
            Jaan sun tuskasi tässä. Omassa e39:ssä oli hantinpuolella yli 4 astetta aurausta ja auto oli aivan mahdoton ajaa sateella ja jäällä. Kuivalla ja lumella meni suht ok.
            Kesärenkaat kului loppuun takaa 4000 kilsassa.
            Suurin aiheuttaja oli vääntynyt ylätukivarsi, mikä oli jostain syystä mennyt renkaan päästä lunttaan. Varmaan tullut joskus kumautettua se kanttariin tai jotain.
            Kuitenkaan ihan haluttuun auraukseen ei päästy uudella tukivarrellakaan,(olisko nyt 0.4 astetta) niin olisiko nyt niin että seuraavaksi heikoin kohta on napa, vai mikä? Narinahelat on vaihdettu.
            Kumpi ylätukivarsi sieltä oli rikki, omassa on "takimmainen" jo vaihdettu mutta ei vaikutusta pyörän kulmaan.

            Comment

            • spyke
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 125
              • Helsinki

              #21
              Mulla oli ylempi etutukitanko. Aurauksia ei saanu sinnepäinkään, mutta vaihdon jälkeen jo sinnepäin. Nyt pystyy ajamaan jo liukkaallakin ilman paineita.
              E38 728 -99

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1741
                • vihti

                #22
                Voikohan muuten sillä olla jotain vaikutusta tähän pulmaan että käyttääkö OE-laatusta(esim.lemförder) vai halvinta paskaa mitä saa(esim.topran)?

                Omassa oli alusta vielä tehtaan jäljiltä ja sai säädettyä tasan ohjearvoihin ongelmitta paitsi etupää josta bmw leimoilla varustetut takimmaiset alatukivarret oli väljistynyt pallonivelen puolelta, tilalle laitoin sitä halvinta paskaa ja kas kummaa oikealla camberkulma 0,36 ihan ok ja vasemmalla 1,12 eli aika munillaan....markalla saa markan osan.

                Saako näistä muuten etupään camberia säädettyä yläpäästä tai jostain?
                E39 523i Turbo

                Comment

                • chewy66
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 13
                  • Vaasa

                  #23
                  Originally posted by naikou View Post
                  Voikohan muuten sillä olla jotain vaikutusta tähän pulmaan että käyttääkö OE-laatusta(esim.lemförder) vai halvinta paskaa mitä saa(esim.topran)?

                  Omassa oli alusta vielä tehtaan jäljiltä ja sai säädettyä tasan ohjearvoihin ongelmitta paitsi etupää josta bmw leimoilla varustetut takimmaiset alatukivarret oli väljistynyt pallonivelen puolelta, tilalle laitoin sitä halvinta paskaa ja kas kummaa oikealla camberkulma 0,36 ihan ok ja vasemmalla 1,12 eli aika munillaan....markalla saa markan osan.

                  Saako näistä muuten etupään camberia säädettyä yläpäästä tai jostain?
                  Juu camperille löytyy oma säätönsäyläpäästä, joku joskus sanonut että auraus ja camper tulisi aina säätää samanaikaisesti koska molemmat vaikuttavat toisiinsa. Eilen sain kuulla että ainakin rautajousilla olevat tulee säätää kuorman kanssa, kuormn määrästä minulla ei ole tarkkaa tietoa mutta liikutaan jossain 200-300kg nurkilla

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10037
                    • KVLA

                    #24
                    Originally posted by naikou View Post
                    Saako näistä muuten etupään camberia säädettyä yläpäästä tai jostain?
                    Originally posted by chewy66 View Post
                    Juu camperille löytyy oma säätönsäyläpäästä, joku joskus sanonut että auraus ja camper tulisi aina säätää samanaikaisesti koska molemmat vaikuttavat toisiinsa.
                    E39 Bemussa(kaan) ei kyllä ole vakiona säädettäviä iskarin yläpään säätöjä (camper/caster).Ainoastaan jos jostain löytyy säädettävät yläpään jousilautaset/laakerit.Tai sitten "koneistamalla" yläpään kiinnitysruuvien reikiä isommiksi/pitkulaisiksi.Tuolla reikien viilauksella ei paljoa säätövaroja kuitenkaan saa.Yleensä alle puoli astetta.

                    Comment

                    • chewy66
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 13
                      • Vaasa

                      #25
                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      E39 Bemussa(kaan) ei kyllä ole vakiona säädettäviä iskarin yläpään säätöjä (camper/caster).Ainoastaan jos jostain löytyy säädettävät yläpään jousilautaset/laakerit.Tai sitten "koneistamalla" yläpään kiinnitysruuvien reikiä isommiksi/pitkulaisiksi.Tuolla reikien viilauksella ei paljoa säätövaroja kuitenkaan saa.Yleensä alle puoli astetta.
                      Juu ei iskarin yläpäässä ookkaan vaan tukivarren sisäpäässä löytyy epäkeskoprikalla varustettu pultti, siitä säätyy camper.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #26
                        Originally posted by chewy66 View Post
                        Juu ei iskarin yläpäässä ookkaan vaan tukivarren sisäpäässä löytyy epäkeskoprikalla varustettu pultti, siitä säätyy camper.
                        Joo, ei ole edessä. Ei E39:ssä
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10037
                          • KVLA

                          #27
                          Originally posted by chewy66 View Post
                          Juu camperille löytyy oma säätönsäyläpäästä,
                          Originally posted by chewy66 View Post
                          Juu ei iskarin yläpäässä ookkaan vaan tukivarren sisäpäässä löytyy epäkeskoprikalla varustettu pultti, siitä säätyy camper.
                          Ensin säätö löytyisi mielestäsi yläpäästä ja nyt sitten kuitenkin alapäästä.Vaikka mitään säätöä säätöä ei ole sielläkään tehtaan jäljiltä.Kuten nixu tuossa jo kirjoitti.Ja varmistetaan vielä,että nyt puhutaan sitten ETU-akselistosta.
                          Last edited by Heguli 31; 13-12-2014, 09:36.

                          Comment

                          • chewy66
                            Newbiemmer
                            • Mar 2014
                            • 13
                            • Vaasa

                            #28
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Ensin säätö löytyisi mielestäsi yläpäästä ja nyt sitten kuitenkin alapäästä.Vaikka mitään säätöä säätöä ei ole sielläkään tehtaan jäljiltä.Kuten nixu tuossa jo kirjoitti.Ja varmistetaan vielä,että nyt puhutaan sitten ETU-akselistosta.
                            Juu sori mä olin ihan takapäässä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎