Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansipahvi vuotaa 523i vm.97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2011
    • 174
    • Espoo

    #16
    Olisikohan täällä sitten joitain jotka tuon työn suorittaisivat jos jostain löytyisi kolaroitu samanlainen vehje?
    Työntekijä tosiaan saisi tietty tuon motin luovuttajan auton sitten itsellensä jos näin haluaa ja jotakin vaivanpalkkaa jos tuo varaosa auto ei riitä.
    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #17
      Joko on auto kunnossa?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #18
        Originally posted by Spetke View Post
        Joko on auto kunnossa?
        Oli jossain vaiheessa nettiautossa rikkinäisenä myynnissä, ehjän hinnalla..
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • TimE39
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 174
          • Espoo

          #19
          Empä tuota kuntoon jaksa laittaa uus auto jo pihassa.
          Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
          ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
          ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

          Comment

          • eebens
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 18
            • Oulu

            #20
            Tuttavalla oli 328i e46 bemmissä tuota samaa ylikuumentumis ongelmaa, vesipumpun vaihdolla korjaantui!

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #21
              Originally posted by TimE39 View Post
              Empä tuota kuntoon jaksa laittaa uus auto jo pihassa.
              Voin ostaa pois seisomasta.
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • toffa182
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 183
                • Helsinki / E32 750i -93

                #22
                Originally posted by Pazi88 View Post
                Vaihtomoottori on fiksuin keino, jos ei itse remppaa pysty tekemään. "Uusia" moottoreita saa kuitenkin reilusti alle tonnilla. Lohkon kierteiden kuntoa ei etukäteen oikeen mitenkään voi selvittää. Ne joko korkkaa tai ei kantta kiristettäessä.
                BMW:n papereiden mukaan oikea menetelmä on kansipulttien löysääminen ja taas momentiin, yksi kerrallaan, ennen kannen poistoa.

                Originally posted by Muurahainen View Post
                No esimerkiksi ne lohkon kierteet. Voihan sinne laitta helicoileja tms. mutta...
                Älä laita sinne mitään helicoileja, vaan Würthin Time-Sertit. Työkalut maksaa jonkun verran, holkit ei niin paljon mutta laatutavaraa on kyllä.

                Korjasin kerran E39 523iA; jäähdytin oli tukattu, moottori oli monesti ylikuumentunut, kansi mennyt kieroon ja pikkasen nostanut viiden sylinterin pakopuolen kansipultti. Tulos oli paska pahvi ja rikkinäiset kierteet lohkossa.

                En silloin tiennyt BMW:n menetelmästä, vaan I learned the hard way; olin kiristämässä kansipultit ja melkein tuli valmista...


                Ilmeisesti tuo auto vielä käy ja kukkuu, vaikka näyttäisi nykyään toimivan kiertopalkintona (monesti ollut Nettiautossa myynnissä...):



                Mittarissa näyttää olevan 360tkm, muistakseni oli ajettu 315tkm korjaushetkellä.
                Myymäni kamat ovat siellä missä minä olen, ellei muuta ilmoituksessa lue! Kun kirjoitat yksityisviestin, muistathan tervehtiä ja jättää nimesi!

                Comment

                • Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

                  #23
                  ISI on nyt hoidossa ja kansi ensiavussa

                  Pahvi oli tosiaan mallia victor, eli oli vaihdettu jo joskus ja vähän kuumentunut vesipuolelta. Onneksi ei ollut haljennut, eli plaanaus ja siistiminen kannelle edessä ja sitten orkkisosilla taas kasaan.

                  "muovinen" motonet vesipumppu löytyi koneesta, eli se vaihtui rautaversioon. Voin ottaa kuvia koneesta, jos kiinnostaa?

                  10,5 litran vesimäärästä ei tullut ulos ehkä kuin 6-7ltr, eli ei ihme, että välillä käy kuumana.
                  F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎