Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 E39 ei käynnisty / merkkivalot palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Kuten aikaisemmin sanottu aivan turha lukea vikakoodeja, ei niistä laturin kunto selviä. Yleismittarilla mittaa navoilta tyhjäkäynnillä ja sitten kierroksilla.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • J@kke
      Bimmer Rookie
      • Dec 2014
      • 37
      • Joenkylä

      #17
      Moro,

      Mikähän mahtaa uskollisessa e39:ssä olla vikana?

      Auto alkoi temppuilemaan ensimmäisen kerran viime viikon sunnuntaina kun pesin auton. Oli tallissa kuivumassa useita tuntia ja sitten ku olisi pitänyt liikkeelle lähteä niin eipä mokoma kehdannut käynnistyä. No sitten siinä aikani starttailtua hörähti käyntiin.

      Maanantaina aamulla ajelin lyhyen matkan, kaikki oli ok. Sitten illalla ajoin töihin ja olisi pitänyt kotia lähteä niin eipä taaskaan lähe käyntiin. Melkein sain käyntiin, mut sitten ei kuitenkaan.

      Onneksi kaverin halli oli vieressä ja siellä sitten vaihdettiin kampiakselinasento tunnistin. Sitten pelasi viikon hyvin tähän iltaan asti. Eipä taas lähe käyntiin.

      Mistähän voisi vikaa rueta tällä kertaa etsimään? Koodeja ei ole saatu luettua.
      -J@kke


      __________________________
      Menopelit, entiset ja nykyiset:

      E36 316
      E46 318
      E39 523
      E39 528
      E91 320

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by J@kke View Post
        Moro,

        Mikähän mahtaa uskollisessa e39:ssä olla vikana?

        Auto alkoi temppuilemaan ensimmäisen kerran viime viikon sunnuntaina kun pesin auton. Oli tallissa kuivumassa useita tuntia ja sitten ku olisi pitänyt liikkeelle lähteä niin eipä mokoma kehdannut käynnistyä. No sitten siinä aikani starttailtua hörähti käyntiin.

        Maanantaina aamulla ajelin lyhyen matkan, kaikki oli ok. Sitten illalla ajoin töihin ja olisi pitänyt kotia lähteä niin eipä taaskaan lähe käyntiin. Melkein sain käyntiin, mut sitten ei kuitenkaan.

        Onneksi kaverin halli oli vieressä ja siellä sitten vaihdettiin kampiakselinasento tunnistin. Sitten pelasi viikon hyvin tähän iltaan asti. Eipä taas lähe käyntiin.

        Mistähän voisi vikaa rueta tällä kertaa etsimään? Koodeja ei ole saatu luettua.
        Kannattaisi melkein aloittaa niistä koodeista. Ellei ole koodeja niin mittaileppa bensapaineet. Onhan akku varmasti kunnossa ja akunkengät tiukasti kiinni?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • J@kke
          Bimmer Rookie
          • Dec 2014
          • 37
          • Joenkylä

          #19
          Joo, pitäisi vaan jostain lukulaitteet keksiä.

          Millaiset paineiden pitäisi olla? Ja pitää tuo akku tarkastaa
          -J@kke


          __________________________
          Menopelit, entiset ja nykyiset:

          E36 316
          E46 318
          E39 523
          E39 528
          E91 320

          Comment

          • Märde
            BTCF Member
            • Jul 2012
            • 84
            • Ivalo

            #20
            Oliko tuo asentotunnistin minkä vaihoit niin alkuperäisosa? Jostaki muistelen lukeneeni että ne tarvike anturit sun muut pelaa vähän aikaa ja sitte heittää toimimasta.... :think
            BMW F11 530D Xdrive
            BMW E39 525tds project

            Comment

            • J@kke
              Bimmer Rookie
              • Dec 2014
              • 37
              • Joenkylä

              #21
              Varaosa tunnistin. Joensuun motonetissä 60€
              -J@kke


              __________________________
              Menopelit, entiset ja nykyiset:

              E36 316
              E46 318
              E39 523
              E39 528
              E91 320

              Comment

              • BeamR
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 13363
                • Espoon takametsät

                #22
                Originally posted by J@kke View Post
                Varaosa tunnistin. Joensuun motonetissä 60€
                ja sitten merkkiliikkeeseen hakemaan toimiva tunnistin.
                F46 Gran Tourer -20
                Boxster 2.5 -97

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by J@kke View Post
                  Joo, pitäisi vaan jostain lukulaitteet keksiä.

                  Millaiset paineiden pitäisi olla? Ja pitää tuo akku tarkastaa
                  Usealla joensuulaisella foorumilaisella taitaa olla lukulaitteet (kuten allekirjoittaneella). Omien hankkimistakin kannattaa harkita, jos itse korjailet. Eivät maksa kovinkaan paljoa on todella näppärä kun voi itse lukaista aina kun tarvetta tulee. Foorumilla on lukulaitteita myynnissä ja ebay:ssa sitten tietenkin melkoinen tarjonta.

                  Tarvikeantureita ei voi kyllä suositella, niiden kanssa on monilla ollut ongelmia. Eli osta alkuperäinen tai sitten jonkun tunnetun valmistajan kuten Bosch/Siemens jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • J@kke
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2014
                    • 37
                    • Joenkylä

                    #24
                    Mitä HTK12 veloittaa koodien lukemisesta? Pitää varmaankin ajaa marmoritiskille ja kysyä alkuperäistä osaa
                    -J@kke


                    __________________________
                    Menopelit, entiset ja nykyiset:

                    E36 316
                    E46 318
                    E39 523
                    E39 528
                    E91 320

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by J@kke View Post
                      Mitä HTK12 veloittaa koodien lukemisesta? Pitää varmaankin ajaa marmoritiskille ja kysyä alkuperäistä osaa
                      Pistin yksityisviestiä aiheesta.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • RoCCo-
                        BTCF Member
                        • Jun 2013
                        • 82
                        • N/A

                        #26
                        Tuosta kampiakselin asentotunnistimesta.

                        Älkää missään tapauksessa asentako tarvike tunnistimia! Varsinkaan mallia Motonet.

                        Velipojan E39:stä meni asentotunnistin rikki ja aluksi laitettiin tarvike osa ja toimi hetken. Taas herjas asentotunnistinta vikakoodeista ja sen jälkeen hommattiin suosiolla orkkis tunnistin KL-varaosilta ja sen jälkeen rupes toimimaan ja on toiminut hienosti!

                        Eli ei kannata tuon osan kanssa ostaa halvinta mitä saa vaan suosiolla OEM osa!
                        Last edited by RoCCo-; 08-12-2014, 19:13.
                        BMW 525i E61
                        BMW X5 3.0i E53 -Ex
                        BMW 528i E39 -Ex
                        BMW 328i E46 -Ex
                        Audi A4 1.8i 20v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                        Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                        Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                        Comment

                        • RoCCo-
                          BTCF Member
                          • Jun 2013
                          • 82
                          • N/A

                          #27
                          Ja nyt tuohon omaan ongelmaan.

                          Mittasin jännitteitä mittarilla ja parin päivän seisomisen jälkeen akun jännite oli 12.1 (sammuksissa). Sen jälkeen auto käyntiin ja näytti 14.0 eli lataus toimi.

                          Sammutin auton ja uusiks käyntiin. Akun merkkivalo syttyi ja latausjännite oli alle 12. Eli laturi paskana.

                          Oisinkin nyt kysynyt, että minkä kokoinen laturi tuohon 528i malliin menee? Uudemmalla tuplavanos koneella. Ei osannut suoraan varaosaliikeessä sanoa ja tiedustelenkin täältä.

                          Tarjosi 90A laturia hintaan 270€ ja 120A laturia 218€ + tunti töitä. Eli isompi halvempi! Ei oo Bosch eikä Valeo ja merkkiä en muista, mutta ei taida merkillä hirveesti väliä olla? Bosch olisi maksanu yli 500€

                          Onko väliä vaikka otan suoraan tuon 120A laturin? Mielestäni n. 300€ hinta asennettuna tuolla 120A laturilla ei ole paha?
                          BMW 525i E61
                          BMW X5 3.0i E53 -Ex
                          BMW 528i E39 -Ex
                          BMW 328i E46 -Ex
                          Audi A4 1.8i 20v -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex
                          Opel Omega 3.0i MV6 -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 16v -Ex
                          Opel Calibra 2.0i 8v -Ex

                          Comment

                          • BMW_Harrastaja
                            BTCF Member
                            • Dec 2012
                            • 819
                            • Oulu area

                            #28
                            Kumpi vaan sinne käy, mutta ota isompi, jos kerta on halvempi.
                            BMW driver and owner since 2000.

                            Comment

                            • J@kke
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2014
                              • 37
                              • Joenkylä

                              #29
                              Joo, eli vaihdettiin motonetin anturin tilalle Delphin anturit nokka-akselille sekä kampiakselille. Nyt toimi sitten sen tunnin verran ja sippasi. Voikohan tuo vika olla jossain muualla? Että särkee sen takia aina tuon anturin?

                              Vikakoodit sanoi tänään, että kampiakselin ja nokka-akselin anturit sökönä.
                              -J@kke


                              __________________________
                              Menopelit, entiset ja nykyiset:

                              E36 316
                              E46 318
                              E39 523
                              E39 528
                              E91 320

                              Comment

                              • BeamR
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 13363
                                • Espoon takametsät

                                #30
                                Originally posted by J@kke View Post
                                Joo, eli vaihdettiin motonetin anturin tilalle Delphin anturit nokka-akselille sekä kampiakselille. Nyt toimi sitten sen tunnin verran ja sippasi. Voikohan tuo vika olla jossain muualla? Että särkee sen takia aina tuon anturin?

                                Vikakoodit sanoi tänään, että kampiakselin ja nokka-akselin anturit sökönä.
                                OEM on siemens. Vain orggikset on mulla toimineet kuten pitääkin.

                                ja kannattaa vilkaista että ne liittimet on kunnolla kiinni siellä imusarjan alla.
                                F46 Gran Tourer -20
                                Boxster 2.5 -97

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎