Announcement

Collapse
No announcement yet.

abs ja luistonesto valot palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esa
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 48
    • pohjanmaa

    abs ja luistonesto valot palaa

    Vaihdoin vasemman takapyörän laakerin ja jäi abs ja luistonesto täpit palamaan mittarille.
    no, inpa herjasi vasenta abs-anturia ja vaihdoin sen uuteen mutta vika jäi päälle kuitenkin! purin kaikki uudestaan ja putsasin vetarin pään rasvasta ja paskasta. sulakkeet on ehjät, jarruneste on oikealla korkeudella..
    ajoon lähtiessä abs rutisee jarrutettaessa mutta nopeuden noustessa täpit syttyy ja rouskutus loppuu systeemin mennessä vikatilaan..


    onko kellään mitään vinkkejä ?
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1838
    • Kotona/Poissa

    #2
    ABS anturi ei saa luettua uuden laakerin hammastusta. Joko laakeri ei menny oikein paikoilleen, abs anturin johto vaurioitu tai sit jotain muuta.

    Mikä laakeri, tarvike?
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #3
      Tai sitten laakeri väärinpäin. Ainoastaan toisella puolella laakerissa on abs-kehä.
      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • esa
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 48
        • pohjanmaa

        #4
        eihän abs anturi edes osu laakeriin vaan pelkästään vetarin päähän !!
        kuvassa näkyy vasemmalla abs anturin paikka joka osuu akselissa näkyvälle kehälle ja laakeri tulee sen ulkopuolelle! niin ja e39 vm 96



        Last edited by esa; 13-12-2014, 23:33.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Laakeri tulee siihen anturin eteen ja anturi ottaa signaalin siitä. Vetarin laipalla ei ole e39:ssä mitään vaikutusta abs:n toimintaan.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6


            Tarvikelaakereissa tuo kehä on monesti viturallaan eikä anturi pysty sitä lukemaan... FAG tai SKF (=Koyo) tilalle niin toimii.
            Last edited by peto2; 14-12-2014, 03:12.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10081
              • KVLA

              #7
              Originally posted by esa View Post
              onko kellään mitään vinkkejä ?
              Jos olet käyttänyt jo kirjoitetun mukaisesti jotain "harakiri-tarvikelaakeria",niin ongelma voi tosiaan johtua siitä.Mutta ei välttämättä korjaannu kuntoon edes uudella laatuosalla.Nimittäin jos vaihdoit (ilmeisesti turhaa) tuon anturin(kin) johonkin halpaan tarvikeosaan.Joten nyt vikaa voi olla molemmissa.

              Comment

              • esa
                Bimmer Rookie
                • Nov 2011
                • 48
                • pohjanmaa

                #8
                tuo selvensi asiaa huomattavasti ! ja kyllä, juuri näinhän tässä on käynyt että halpaa harakiriosaa sinne meni..molemmat..
                Mutta kiitos, tuo selvensi toimintaperiaatteen ja eipä tarvi etsiä vikaa sen kauempaa kun peilistä..

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Jos olet käyttänyt jo kirjoitetun mukaisesti jotain "harakiri-tarvikelaakeria",niin ongelma voi tosiaan johtua siitä.Mutta ei välttämättä korjaannu kuntoon edes uudella laatuosalla.Nimittäin jos vaihdoit (ilmeisesti turhaa) tuon anturin(kin) johonkin halpaan tarvikeosaan.Joten nyt vikaa voi olla molemmissa.
                  Mites boschilaiset anturit?

                  Itse nimittäin vaihdoin pyöränlaakerin(FAG) ja uuden absanturin(Bosch) tuossa parisen viikkoa sitten.
                  Valot loistivat poissaolollaan tämän viikon alkuun. Nyt diagnostiikka näyttää absanturin vikaa.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by BreeZi View Post
                    Mites boschilaiset anturit?

                    Itse nimittäin vaihdoin pyöränlaakerin(FAG) ja uuden absanturin(Bosch) tuossa parisen viikkoa sitten.
                    Valot loistivat poissaolollaan tämän viikon alkuun. Nyt diagnostiikka näyttää absanturin vikaa.
                    Takapyörään? Jos; niin arvataan että anturin johdon eriste n. 5-7 cm auton puolen liittimestä auton puolen johtosarjassa on vaurioitunut ja nyt sinne on mennyt kosteus... tai pyörän laakerin pultit on unohtuneet kiristää mutta sen huomaat kyllä kohta muutenkin... etupyörässä voi olla syy anturin ja navan välisessä oksidoitumisessa, tai sitten on boksi alkanut vikailemaan.

                    Comment

                    • esa
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2011
                      • 48
                      • pohjanmaa

                      #11
                      Vaihdoin SKF,n laakerin paikoilleen ja niin sammui kaikki vikavalot ja murheet loppui siihen!
                      Ei vaan lukenut tarvikkeen abs kehää.
                      turhaa jumppaa ostaa halpaa ja ihmetellä kun ei mikään toimi ja tehdä taas uusiksi kaikki kunnon osilla..
                      oppirahat maksettu!!

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by esa View Post
                        Vaihdoin SKF,n laakerin paikoilleen ja niin sammui kaikki vikavalot ja murheet loppui siihen!
                        Ei vaan lukenut tarvikkeen abs kehää.
                        turhaa jumppaa ostaa halpaa ja ihmetellä kun ei mikään toimi ja tehdä taas uusiksi kaikki kunnon osilla..
                        oppirahat maksettu!!
                        Mutta hyvä että tuli kuntoon
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by WSE1 View Post
                          Takapyörään? Jos; niin arvataan että anturin johdon eriste n. 5-7 cm auton puolen liittimestä auton puolen johtosarjassa on vaurioitunut ja nyt sinne on mennyt kosteus... tai pyörän laakerin pultit on unohtuneet kiristää mutta sen huomaat kyllä kohta muutenkin... etupyörässä voi olla syy anturin ja navan välisessä oksidoitumisessa, tai sitten on boksi alkanut vikailemaan.
                          No pitääpä käyttää sisälokari irti ja tutkia piuha.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • taneli1234
                            Newbiemmer
                            • Jan 2015
                            • 1
                            • jihhaa

                            #14
                            Vaihoin1998 e39 uuden laakerin ja abs anturin

                            Absit ja luistoneston merkkivalot palaa, nopeus ja kulutusmittari eivät toimi, anturi mittaa autocomiin lukeman kun heiluttaa haarukkaa siinä edessa. Mutta kun sen laittaa paikoilleen ja pyörittää rengasta niin reaalidata ei tunnista mitään. Elikkä laakeri on fagin tekemä ja anturi on joku tarvike. Voiksko olla mahdollista että anturi on liian kaukana tai vääränlainen tai muuten vaan liian halpa. Entä voiko tuommonen vika olla ohjainpoksissa.

                            Comment

                            • 205/65-15H
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1422

                              #15
                              Originally posted by taneli1234 View Post
                              Absit ja luistoneston merkkivalot palaa, nopeus ja kulutusmittari eivät toimi, anturi mittaa autocomiin lukeman kun heiluttaa haarukkaa siinä edessa. Mutta kun sen laittaa paikoilleen ja pyörittää rengasta niin reaalidata ei tunnista mitään. Elikkä laakeri on fagin tekemä ja anturi on joku tarvike. Voiksko olla mahdollista että anturi on liian kaukana tai vääränlainen tai muuten vaan liian halpa. Entä voiko tuommonen vika olla ohjainpoksissa.
                              Mulla oli juurikin samat oireet ja vika ohjainboksissa vaikka vikakoodit viittasivat antureihin.
                              e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                              e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                              Ioniq5 AWD -22
                              Leaf 40kwh -18

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎