memebuy23buy

E39 525tds ongelmia(Ratkastu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E39 525tds ongelmia(Ratkastu)

    Oireena on puhaltaa kylmää sisälle, lämmöt nousee. Mutta ei kuitenkaan nesteet häviä mihinkään ja ei tipputa mihinkään niitä.

    Mistäköhän tämä ongelma voi johtua?

    itse epäillen että olisi ilmaa tai termari mennyt(jääny auki)? Tähän haluaisin varmuuden ja viel lisää mistä voisi ruveta vikaa ettimään.

    Update:
    Kiertovesipumppu sökö
    - Ratkaistu klonk ääni ongelma, Postaus #211 lisää tästä
    Last edited by tonnizi; 10-07-2022, 20:42.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    #2
    Jos termari olis auki niin lämmöt ei nousis nimenomaan. Vaikuttaa kyllä siltä että ilmaa tai vesipumppu paskana.

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8975
      • Kellokoski

      #3
      Ilmaa, kiertovesipumppu rikki tai vesiventtiilit jumissa eli kiinni.
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • tonnizi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1501
        • Mäntsälä

        #4
        Originally posted by jukkae View Post
        Jos termari olis auki niin lämmöt ei nousis nimenomaan. Vaikuttaa kyllä siltä että ilmaa tai vesipumppu paskana.
        kirjoitin vahinkos auki, siis olisko termari jäännyt kiinni pysyvästi jne...

        Ku puhaltaa kylmää ja lämmöt nousee, mietin sitä vaan täs.

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ilmaa, kiertovesipumppu rikki tai vesiventtiilit jumissa eli kiinni.
        Vesipumppu on kuulema vaihettu noin 4-5 kk sit(uusi) mutta vesiventtiilist en tiedä, ja termari pitäis vaihtaa(teki sitä pitkän aikaa että lämmintä puhals, mutta lämpömittarin mukaa on kylmällä). Mutta nyt rupes puhaltaa kylmää ja lämmöt nousee punaselle
        Last edited by tonnizi; 21-12-2014, 22:00.
        Social Media:
        - Twitter
        - Instagram
        - Twitch

        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

        Nykyinen:
        E61 530d -04
        Ex:
        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

        Comment

        • Muurahainen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Ilmaa siellä järjestelmässä.

          Termarikin kyllä luultavammin rikki.

          Comment

          • Hebbu ///M3
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 1625
            • Dallas

            #6
            Kokeile että lämpeekö kannesta kiertovesipumpulle menevä letku, venttiileiltä kennolle menevät ja kennolta tuleva. Tai siis onko niissä eroja lämmössä. Tuskin molemmat venttiilit yhtä aikaa särkys, varmaan liian vähän nestettä mestarilla nyt myllyssä...

            Nii onko muuten webastoo tai muita virityksiä?
            Sotkamo Connection

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Ilmaa siellä järjestelmässä.

              Termarikin kyllä luultavammin rikki.
              Termarin meen ostaa huomenissa, ja vaihdankin sen tohon, ostaan nesteetki samalla.

              PS: http://www.team-bhp.com/forum/attach...-e39-bmw06.jpg, mulla on tollanen syylärin paisunta säiliö, miten se ilmataan? auto on siis -99

              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
              Kokeile että lämpeekö kannesta kiertovesipumpulle menevä letku, venttiileiltä kennolle menevät ja kennolta tuleva. Tai siis onko niissä eroja lämmössä. Tuskin molemmat venttiilit yhtä aikaa särkys, varmaan liian vähän nestettä mestarilla nyt myllyssä...

              Nii onko muuten webastoo tai muita virityksiä?
              Ei oo webastoa. Mutta ilmastointi on(manuaali), ilmastointia en oo käytänny/ei ole käytetty 5 kk. tos äkkiä testasin sillon ne letkut jne... niin ne on lämpimiä, rupee vähän kättä poltaa jos pitää pitkään siin, nesteet katoin 30 min sit, niin on säiliössä puolessa välissä.

              PS: voikos vika johtua myös kiertovesipumpusta?

              Entä missä kiertovesipumpun sulake siaitsee, mikä sulakke numero??
              Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 05:07.
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #8
                Kansi sieltä on halki.
                E61 M-sport

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Originally posted by atte.o View Post
                  Kansi sieltä on halki.
                  No kun ei hukkaa vettä
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3729
                    • Raisio

                    #10
                    Originally posted by TareJR View Post
                    No kun ei hukkaa vettä

                    Pian ainakin halki jos ei ajossa 24/7

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1625
                      • Dallas

                      #11
                      Ei kait Mäntsälään pakkasia tuu.

                      Laita ihan piripintaan se paisari, ja anna kierroksia, pitäsi ilmalukon poistua vaikka tuommonen ilmautuu yleensä itekseenki. Lopuksi imu/paine vaihtajalla imaset sopivaan tasoon nesteet.
                      Puristele puoli kuumana letkuja että suhiseeko paisarin korkissa.
                      Last edited by Hebbu ///M3; 22-12-2014, 09:45.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • tonnizi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 1501
                        • Mäntsälä

                        #12
                        Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                        Ei kait Mäntsälään pakkasia tuu.

                        Laita ihan piripintaan se paisari, ja anna kierroksia, pitäsi ilmalukon poistua vaikka tuommonen ilmautuu yleensä itekseenki. Lopuksi imu/paine vaihtajalla imaset sopivaan tasoon nesteet.
                        Puristele puoli kuumana letkuja että suhiseeko paisarin korkissa.
                        Juu, ku tosiaanki en itse usko että oli termarin kansi halki, kun ei nesteitä hävitä(ei tipputa, ei syö nesteitä, mitä nyt sen normimäärän mitä käyttössä kulluu)

                        BTW: eli voi olla ilmalukkokin siel vaan?, termari minulla on mutta ei ole viel mitään lämmintä paikkaa missä käydä vaihtamassa, mutta pitäisikö silti ruveta tolla termarilla toimimaan että saa sen ilmalukkon pois vaan?

                        PS: tääl mäntsäläs on -5 - 8 astetta pakkasta
                        Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 10:06.
                        Social Media:
                        - Twitter
                        - Instagram
                        - Twitch

                        - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                        Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                        Nykyinen:
                        E61 530d -04
                        Ex:
                        E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                        Comment

                        • Hebbu ///M3
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 1625
                          • Dallas

                          #13
                          Jos kennolle menevät letkut on lämpimät, nii eipä muuta oikein voi olla ku ilmalukko kennolla. Varmaan korkki vuotaa pikkusen ja haihduttanu nesteitä poisa ja nyt on tarpeeks hukkunu nii ei kennolla jaksa kierrättää nestettä ja jos se ei painetta tee sitä mitä sen pitää ei se jaksa kennolle puhaltaa nesteitä, varmaan juu.

                          Koita täyttää se paisari ja mielellään että saat nestepinnan kennoo korkeemmalle, jollain pullo patentilla, sitten kierroksia sopivasti ja ilmat ku korahtaa kennolta kiertoon, imaset nestetason sopivaksi ja korkki kunnolla kii. Ajelet mäntsälän R-kioskilla rinkiä, puristelet letkuja ja kuuntelet korkin juuressa pihiseekö.
                          Sotkamo Connection

                          Comment

                          • Fastpiksu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2010
                            • 1571
                            • Kajaani-Paltamo

                            #14
                            Originally posted by TareJR View Post
                            ...ei syö nesteitä, mitä nyt sen normimäärän mitä käyttössä kulluu
                            Mikä on normaalimäärä jäähdytysnesteen kulutukselle? Ite oon ajoneuvoasentajana ollut siinä uskossa että mikäli kaikki on kunnossa niin nestettä ei häviä tippaakaan.
                            Mutta aina sitä oppii uutta!
                            Chevrolet Express van
                            Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                            E36 325i group F

                            Ex:
                            e34 525i
                            e34 525tds "superturbo"
                            e39 530d M-Sport

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #15
                              Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                              Jos kennolle menevät letkut on lämpimät, nii eipä muuta oikein voi olla ku ilmalukko kennolla. Varmaan korkki vuotaa pikkusen ja haihduttanu nesteitä poisa ja nyt on tarpeeks hukkunu nii ei kennolla jaksa kierrättää nestettä ja jos se ei painetta tee sitä mitä sen pitää ei se jaksa kennolle puhaltaa nesteitä, varmaan juu.

                              Koita täyttää se paisari ja mielellään että saat nestepinnan kennoo korkeemmalle, jollain pullo patentilla, sitten kierroksia sopivasti ja ilmat ku korahtaa kennolta kiertoon, imaset nestetason sopivaksi ja korkki kunnolla kii. Ajelet mäntsälän R-kioskilla rinkiä, puristelet letkuja ja kuuntelet korkin juuressa pihiseekö.
                              vika löyty tälle kylmän puhaltamis ja lämpöjen nousuun.

                              en oo satavarma voiko olla tää vika:
                              ylävesiletku kuuma, mutta alavesiletku on kylmä(eli termari mennyt)

                              voikos vika olla tos?

                              PS: termari on alavesiletkussa

                              Originally posted by Fastpiksu View Post
                              Mikä on normaalimäärä jäähdytysnesteen kulutukselle? Ite oon ajoneuvoasentajana ollut siinä uskossa että mikäli kaikki on kunnossa niin nestettä ei häviä tippaakaan.
                              Mutta aina sitä oppii uutta!
                              Juu eihän sieltä häviäkään, tai jos häviää niin todella todella vähän. Mutta tuo ei syö jäähdytinnesteitä, ei tipputa niitä mihinkään.
                              Last edited by tonnizi; 22-12-2014, 12:03.
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              Working...
                              X