Announcement

Collapse
No announcement yet.

523 automaatti ei vaihda *vika korjattu*

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8973
    • Kellokoski

    #31
    Jep, näköjään vikavaloista oli maininta ettei ole..

    Asenteesta paistaa läpi ettet usko rengaskoon vaikuttavan laatikon toimintaan..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • jiiseppi
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 43
      • Tampere

      #32
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Jep, näköjään vikavaloista oli maininta ettei ole..

      Asenteesta paistaa läpi ettet usko rengaskoon vaikuttavan laatikon toimintaan..
      Uskon kyllä. Samaa lootaa käyttänyt erimerkkisessä autossa ja siinä ei tarvinnut miettiä renkaista mitään. Tarvii opetella uusia asioita.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by jiiseppi View Post
        Eli kun en ole noita renkaita auton alle laittanut niin en varmaankaan ole ongelmia ansainnut (auto ollut mulla vajaan kuukauden). Omistaja- ja huoltohistorian perusteella nuo renkaat olis laitettu merkkiliikkeesä tämän alle. 195 olis kyllä ihan järkevä leveys uraisille teille, kutos-audissa toimi vallan mainiosti kitkoina mutta tarvii käydä kaupasta hakemassa uudet renkaat ennekö alkaa koodeja lukemaan.
        Se ongelma ei tässä ole ko.renkaan leveys, vaan vierintäkehä/ulkohalkaisija joka tässä tapauksessa on joka tapauksessa e39:iin täysin väärä (300-sarjan vierintäkehä).
        Uudemmissa tämä koko aiheuttaa 100% varmuudella isompia tai pienempiä ongelmia laatikon vaihtamisen/logiikan suhteen, mutta näissä 9/98-vanhemmissa usein hieman vähemmän.
        Joka tapauksessa pitää tätä ongelmaa lähteä ihan ensitöikseen purkamaan/poissulkemaan vaihtamalla oikean vierintäkehän/halkaisijan rengastus alle (kaikki muu spekulointi on turhaa ja kallista).
        Eli jos halutaan pitäytyä tässä vannekoossa, niin oikea rengas joka antaa oikean ulkohalkaisijan on 205/65-15”.

        Comment

        • jiiseppi
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 43
          • Tampere

          #34
          Originally posted by Hemi View Post
          Se ongelma ei tässä ole ko.renkaan leveys, vaan vierintäkehä/ulkohalkaisija joka tässä tapauksessa on joka tapauksessa e39:iin täysin väärä (300-sarjan vierintäkehä).
          Uudemmissa tämä koko aiheuttaa 100% varmuudella isompia tai pienempiä ongelmia laatikon vaihtamisen/logiikan suhteen, mutta näissä 9/98-vanhemmissa usein hieman vähemmän.
          Joka tapauksessa pitää tätä ongelmaa lähteä ihan ensitöikseen purkamaan/poissulkemaan vaihtamalla oikean vierintäkehän/halkaisijan rengastus alle (kaikki muu spekulointi on turhaa ja kallista).
          Eli jos halutaan pitäytyä tässä vannekoossa, niin oikea rengas joka antaa oikean ulkohalkaisijan on 205/65-15”.
          Okei. Tällä ei sitten kuitenkaan ole mitään vaikutusta absiin tai nopeusantureihin? Mittarihan valehtelee ihan perkeleesti.

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #35
            Originally posted by jiiseppi View Post
            Okei. Tällä ei sitten kuitenkaan ole mitään vaikutusta absiin tai nopeusantureihin? Mittarihan valehtelee ihan perkeleesti.
            No sen verran että mittariin tieto tulee ABS-anturilta.

            Comment

            Working...
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎