Moi,
Tällä Forumilla on useasti kyselty vaihtoehtoisia tapoja kuinka tehdä vara-avain Bemarille, alla on yksityiskohtainen selostus kuinka minä tein BMW E39 vm 1999 uuden avaimen onnistuneesti:
1.) Tilaa avain esim Banggoodilta ~15-20 € jossa on ohjelmoimaton RFID siru (musta siru, noin 10 x 5 x 3 mm) mukana:
Avaimen muodon jyrsiminen paikallisella lukkosepällä ~10-30€ Avain yhteensä 25-50€. Tämä ko avain toimii kahdella eri taajuudella 315MHz ja 433MHz, väärällä taajuudella ei opettaminen autolle onnistunut. Taajuuden vaihtaminen onnistui pitämällä 1. nappi pohjassa ja viisi kertaa painaa 3. nappia. Kaukosäätimen opettaminen tehdään autolle Forumin ohjeiden mukaan...
2.) Tilaa esim Aliexpressilta AK90+ EWS-ajonesolaitteen/avaimen ohjelmointilaite ~40€.
3.) Asenna AK90+ ohjelmistot ja lue jokaisesta avaimesta avaimien numerot (No. 1-10) ko. laitteella ”Test key” kohdasta . HUOM: ohjelmisto tukee vain XP käyttöjärjestelmää.
4.) Irroita EWS autosta, 1999 Touringista se löytyy suoraan ratin vasemmalla puolella olevan kaukalon takaa. Valkoinen laatikko, googlella löytyy kuvia.
Avaa EWS, ja ota piirilevy esille. Valitse oikea prosessorityyppi AK90 ohjelmiston alasvetovalikosta. Laita ohjeen mukaan prosessorin päälle valkoinen lukija, TAI jotkut EWS versiot vaativat muutaman johdon juottamisen, mutta ohjelmistossa on tarkat kuvalliset ohjeet noille tapauksille. Lue ajonestolaitteen tiedot tietokoneelle ”Read EWS” napilla.
Tämän jälkeen voit asentaa EWS:n takaisin autoon.
”EWS analyze” kohdasta näet EWS:n tiedossa olevat avaimet. Vertaa niitä tallessa oleviin avaimien numeroihin (luettu kohdassa 3). Vapaisiin numeroihin voit ohjelmoida uuden avaimen RFID sirun.
5.) Avaimen RFID siru koodataan valitsemalla ”write key”. Seuraavasta valikosta valitaan mille avaimen numerolle ko siru koodataan. Älä valitse avainta, joka on ”locked” tai ”NOT IN USE”, koska ne eivät käynnistä autoa. Paina ”Write key” kun olet valinnut vapaan avaimen numeron. Ohjelma ilmoittaa ”Write data OK” kun kirjoitus onnistui.
Ohjelmoinnin jälkeen voit testata onnistuiko sirun koodaaminen ”test key” kohdasta.
Homma OK. Avaimen pitäisi nyt käynnistää auto ja kokonaishinnaksi tulee noin 65-90€ riippuen avaimen jyrsinnän hinnasta. Lisäksi tuon AK90 (~40€) laitteen voi vielä myydä eteenpäin, mikäli ei tarvitse sitä enää...
Tässä on eräs tapa tehdä uusi avain, myös muita käyttömahdollisuuksia tällä AK90 laitteella on. Epäilemättä tämä toimii myös muille kuin E39 malleille, laite ilmoitti lukevansa EWS 2, 3 ja 4:sta.
Tällä Forumilla on useasti kyselty vaihtoehtoisia tapoja kuinka tehdä vara-avain Bemarille, alla on yksityiskohtainen selostus kuinka minä tein BMW E39 vm 1999 uuden avaimen onnistuneesti:
1.) Tilaa avain esim Banggoodilta ~15-20 € jossa on ohjelmoimaton RFID siru (musta siru, noin 10 x 5 x 3 mm) mukana:
Avaimen muodon jyrsiminen paikallisella lukkosepällä ~10-30€ Avain yhteensä 25-50€. Tämä ko avain toimii kahdella eri taajuudella 315MHz ja 433MHz, väärällä taajuudella ei opettaminen autolle onnistunut. Taajuuden vaihtaminen onnistui pitämällä 1. nappi pohjassa ja viisi kertaa painaa 3. nappia. Kaukosäätimen opettaminen tehdään autolle Forumin ohjeiden mukaan...
2.) Tilaa esim Aliexpressilta AK90+ EWS-ajonesolaitteen/avaimen ohjelmointilaite ~40€.
3.) Asenna AK90+ ohjelmistot ja lue jokaisesta avaimesta avaimien numerot (No. 1-10) ko. laitteella ”Test key” kohdasta . HUOM: ohjelmisto tukee vain XP käyttöjärjestelmää.
4.) Irroita EWS autosta, 1999 Touringista se löytyy suoraan ratin vasemmalla puolella olevan kaukalon takaa. Valkoinen laatikko, googlella löytyy kuvia.
Avaa EWS, ja ota piirilevy esille. Valitse oikea prosessorityyppi AK90 ohjelmiston alasvetovalikosta. Laita ohjeen mukaan prosessorin päälle valkoinen lukija, TAI jotkut EWS versiot vaativat muutaman johdon juottamisen, mutta ohjelmistossa on tarkat kuvalliset ohjeet noille tapauksille. Lue ajonestolaitteen tiedot tietokoneelle ”Read EWS” napilla.
Tämän jälkeen voit asentaa EWS:n takaisin autoon.
”EWS analyze” kohdasta näet EWS:n tiedossa olevat avaimet. Vertaa niitä tallessa oleviin avaimien numeroihin (luettu kohdassa 3). Vapaisiin numeroihin voit ohjelmoida uuden avaimen RFID sirun.
5.) Avaimen RFID siru koodataan valitsemalla ”write key”. Seuraavasta valikosta valitaan mille avaimen numerolle ko siru koodataan. Älä valitse avainta, joka on ”locked” tai ”NOT IN USE”, koska ne eivät käynnistä autoa. Paina ”Write key” kun olet valinnut vapaan avaimen numeron. Ohjelma ilmoittaa ”Write data OK” kun kirjoitus onnistui.
Ohjelmoinnin jälkeen voit testata onnistuiko sirun koodaaminen ”test key” kohdasta.
Homma OK. Avaimen pitäisi nyt käynnistää auto ja kokonaishinnaksi tulee noin 65-90€ riippuen avaimen jyrsinnän hinnasta. Lisäksi tuon AK90 (~40€) laitteen voi vielä myydä eteenpäin, mikäli ei tarvitse sitä enää...
Tässä on eräs tapa tehdä uusi avain, myös muita käyttömahdollisuuksia tällä AK90 laitteella on. Epäilemättä tämä toimii myös muille kuin E39 malleille, laite ilmoitti lukevansa EWS 2, 3 ja 4:sta.
Comment