Auto siis 99-vuotinen 523 IA touring ja ongelmana abs ja luistoneston valojen syttyminen. Autolla on ajettu 10- 70 km pituisia matkoja ennen kuin valot ovat syttyneet ja auto on siis ollut paikoillaan tyhjäkäynnillä aina kun viat ovat ilmenneet, eivät siis koskaan ajon aikana. Kun autolla on lähdetty ajamaan valojen palaessa, nopeusmittari ym ovat toimineet normaalisti, paitsi vakkari toimii välillä valojen palaessa ja välillä ei, valot sammuvat aina kun auton sammuttaa ja antaa olla sammuneena hetken, kun starttaa uudestaan niin ei ongelmia ja taas saattaa päästä seuraavaan pysähdykseen asti ilman ongelmia, ja abs ja luistonesto ovat siis aina pois pelistä kun killittää merkkivalot taulussa. Vikakoodeja koitettu lukea itse inpalla, mutta osaako kukaan neuvoa että mistä tarkalleen pääsee abs:siin liittyviä koodeja lukemaan. Yritin kohdasta nimeltä CHASSIS lukea koodeja mutta ilmoittaa ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön. Osaisiko joku ohjelmaa enemmän tunteva osata auttaa asian suhteen, KIITOKSIA jo etukäteen
523-99 ABS ja luistoneston valot
Collapse
X
-
Todennäköisesti ABS:n ohjausyksikkö rikki. Tyyppivika näissä ja itsellänikin käyttäytyi juuri samalla tavalla kun meni rikki. Tästä löytyy paljon haulla juttua, mutta vaihtoehdot on korjauttaa vanha tai ostaa uusi. Saksasta saa uusiakin ihan kohtuu hintaan ja sitten koodaus perään. Vikakoodin luku pitäisi kyllä Inpa:lla onnistua, mutta jos vika boxissa niin hankala vikakoodeista tulkita.Originally posted by Tero891 View PostAuto siis 99-vuotinen 523 IA touring ja ongelmana abs ja luistoneston valojen syttyminen. Autolla on ajettu 10- 70 km pituisia matkoja ennen kuin valot ovat syttyneet ja auto on siis ollut paikoillaan tyhjäkäynnillä aina kun viat ovat ilmenneet, eivät siis koskaan ajon aikana. Kun autolla on lähdetty ajamaan valojen palaessa, nopeusmittari ym ovat toimineet normaalisti, paitsi vakkari toimii välillä valojen palaessa ja välillä ei, valot sammuvat aina kun auton sammuttaa ja antaa olla sammuneena hetken, kun starttaa uudestaan niin ei ongelmia ja taas saattaa päästä seuraavaan pysähdykseen asti ilman ongelmia, ja abs ja luistonesto ovat siis aina pois pelistä kun killittää merkkivalot taulussa. Vikakoodeja koitettu lukea itse inpalla, mutta osaako kukaan neuvoa että mistä tarkalleen pääsee abs:siin liittyviä koodeja lukemaan. Yritin kohdasta nimeltä CHASSIS lukea koodeja mutta ilmoittaa ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön. Osaisiko joku ohjelmaa enemmän tunteva osata auttaa asian suhteen, KIITOKSIA jo etukäteen
BMW 530iA Touring -05
-
Näissä on yleisenä onglemana ollut ABS/ASC/DSC boksi, joka on konehuoneessa.
Taas jos muut varusteet tempuilee, niin virtapohja voi olla finaalissa, autaako jos koitat meikkipeilin valoa?Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
Peilin valoa käytetty jokin aika sitten ja toimi, mutta missäs tällainen virtapohja sitten sijaitsee ? Miten peilin valon sytyttäminen vaikuttaa vakkarin toimintaan? Vakkari ei siis mene välillä ollenkaan päälle, vaikka ratista sitä koittaa laittaa päälle siitä on/off napista. Ja yksikkö on tosiaan tuolla konehuoneessa majaileva malli
Last edited by Tero891; 10-01-2015, 15:10.
Comment
-
Originally posted by markok View PostTodennäköisesti ABS:n ohjausyksikkö rikki. Tyyppivika näissä ja itsellänikin käyttäytyi juuri samalla tavalla kun meni rikki. Tästä löytyy paljon haulla juttua, mutta vaihtoehdot on korjauttaa vanha tai ostaa uusi. Saksasta saa uusiakin ihan kohtuu hintaan ja sitten koodaus perään. Vikakoodin luku pitäisi kyllä Inpa:lla onnistua, mutta jos vika boxissa niin hankala vikakoodeista tulkita.
Mitä kautta päädyit ohjausyksikön vikaan ja mitä kautta löysit uuden ja koodautit sen sopivaksi? Haluaisin selvitellä ettö onko muita vaihtoehtoja kuin se boksi, mutta olen kans lueskellut että se on näissä tyyppivikana.
Comment
-
Buksin viittasin varmaan virtalukonpohjaan. Aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia e39:ssä. Jos tuo meikkipeilin valo vaikuttaa ongelmiin niin vaihda se ensimmäisenä.Originally posted by Tero891 View PostPeilin valoa käytetty jokin aika sitten ja toimi, mutta missäs tällainen virtapohja sitten sijaitsee ? Miten peilin valon sytyttäminen vaikuttaa vakkarin toimintaan? Vakkari ei siis mene välillä ollenkaan päälle, vaikka ratista sitä koittaa laittaa päälle siitä on/off napista. Ja yksikkö on tosiaan tuolla konehuoneessa majaileva malli
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Täytyypäs kokeilla sitä valoa ensimmäisenä sitten, virtalukko on kieltämättä aika klenkun tuntuinen eli avain siis heiluu hieman pesässä, pitänee tarkistaa asia, autolla kuitenkin jo 300 000 mittarissa niin lukonpohja täysin mahdollinen vikakohde.
Comment
-
Nämä boksi viat on yleensä lämpötilariippuvaisia ja päädyin vaihtamaan boksin kun vika tuli päälle aina auton seistessä paikallaan jolloin ajoviima ei jäähdytä konehuonetta ja pakosarjan vieressä oleva boksi lämpeni. Muistaakseni ihan eBay:stä etsin uuden boksin ja itse koodasin. Noin 300 euroa tuolle tuli hintaa. Tämä rikkoutunut boksi oli jo kertaalleen korjattu neljä vuotta aikaisemmin niin en viitsinyt enää yrittää korjausta. Jos koodaus ei itseltä onnistu niin Tampereen seudulta kyllä löytyy koodaajia foorumin kautta.Originally posted by Tero891 View PostMitä kautta päädyit ohjausyksikön vikaan ja mitä kautta löysit uuden ja koodautit sen sopivaksi? Haluaisin selvitellä ettö onko muita vaihtoehtoja kuin se boksi, mutta olen kans lueskellut että se on näissä tyyppivikana.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Juu tarjoan kyllä jos boksin vaihtoon päädyn. Onko kellään muuten e39:n vikakoodilistaa pdf:nä? Auto meinaan meni vikatilaan eilen kesken ajon ja sain koodit kyllä ulos mutta kun vielä sais niitä tulkattua nii auttais asiaa paljon. Koitin ite haeskella, mutta en oikein löytänyt.
Comment
-
Eihän niiden tulkintaan mitä listaa tarvitse, kun tulee ihan selväkieliset koodit INPA:lla. :thinkOriginally posted by Tero891 View PostJuu tarjoan kyllä jos boksin vaihtoon päädyn. Onko kellään muuten e39:n vikakoodilistaa pdf:nä? Auto meinaan meni vikatilaan eilen kesken ajon ja sain koodit kyllä ulos mutta kun vielä sais niitä tulkattua nii auttais asiaa paljon. Koitin ite haeskella, mutta en oikein löytänyt.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
En ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa kuin koodien numerot muistiin ja olisin numeroiden perusteella katsonut mikä autoa nyppii.Originally posted by HTK12 View PostEihän niiden tulkintaan mitä listaa tarvitse, kun tulee ihan selväkieliset koodit INPA:lla. :think
Nyt kun luin koodit uudestaan niin otin ylös koko litanian, mutta ei oikein ymmärrä että mitä mitäkin mahtaa tarkoittaa. Osaisko joku tulkata hieman.
169 MDK output stage control after diagnostic failure
172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit
111 Signal PWG-poti potentiometer 2
Comment
-
Nämä vikakoodit on moottorinohjaukselta, joten onko jotain käyntihäiriöitä? Ellei ole nuo on luultavasti vanhoja koodeja. Lue vikakoodit ABS:ltä.Originally posted by Tero891 View PostEn ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa kuin koodien numerot muistiin ja olisin numeroiden perusteella katsonut mikä autoa nyppii.
Nyt kun luin koodit uudestaan niin otin ylös koko litanian, mutta ei oikein ymmärrä että mitä mitäkin mahtaa tarkoittaa. Osaisko joku tulkata hieman.
169 MDK output stage control after diagnostic failure
172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit
111 Signal PWG-poti potentiometer 2e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Juu kone käy ns röpöttämällä ja ei ota kierroksia. Koitin lukea koodeja ABS:ltä ja koitin päästä sinne CHASSIS nimisestä valikosta ja valitsin sieltä ABS 5 ASC 5 DSC 5 DSC 3 (ylin valikossa oleva kohta) muuta ABS:ssiin viittaavaa en mistään löytänyt ja ohjelma ilmoittaa tämän jälkeen ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön :thinkOriginally posted by HTK12 View PostNämä vikakoodit on moottorinohjaukselta, joten onko jotain käyntihäiriöitä? Ellei ole nuo on luultavasti vanhoja koodeja. Lue vikakoodit ABS:ltä.
Comment
-
Jos on vikavalot mittaristossa päällä eikä päästä edes boksiin niin boksivika taitaa olla 99% varmuudella kyseessä. Yleensä kylmänä kun absit pelaa niin pääsee lukemaan vikakooditkin..Originally posted by Tero891 View PostJuu kone käy ns röpöttämällä ja ei ota kierroksia. Koitin lukea koodeja ABS:ltä ja koitin päästä sinne CHASSIS nimisestä valikosta ja valitsin sieltä ABS 5 ASC 5 DSC 5 DSC 3 (ylin valikossa oleva kohta) muuta ABS:ssiin viittaavaa en mistään löytänyt ja ohjelma ilmoittaa tämän jälkeen ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
Comment