Announcement

Collapse
No announcement yet.

523-99 ABS ja luistoneston valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero891
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 37
    • Tampere

    523-99 ABS ja luistoneston valot

    Auto siis 99-vuotinen 523 IA touring ja ongelmana abs ja luistoneston valojen syttyminen. Autolla on ajettu 10- 70 km pituisia matkoja ennen kuin valot ovat syttyneet ja auto on siis ollut paikoillaan tyhjäkäynnillä aina kun viat ovat ilmenneet, eivät siis koskaan ajon aikana. Kun autolla on lähdetty ajamaan valojen palaessa, nopeusmittari ym ovat toimineet normaalisti, paitsi vakkari toimii välillä valojen palaessa ja välillä ei, valot sammuvat aina kun auton sammuttaa ja antaa olla sammuneena hetken, kun starttaa uudestaan niin ei ongelmia ja taas saattaa päästä seuraavaan pysähdykseen asti ilman ongelmia, ja abs ja luistonesto ovat siis aina pois pelistä kun killittää merkkivalot taulussa. Vikakoodeja koitettu lukea itse inpalla, mutta osaako kukaan neuvoa että mistä tarkalleen pääsee abs:siin liittyviä koodeja lukemaan. Yritin kohdasta nimeltä CHASSIS lukea koodeja mutta ilmoittaa ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön. Osaisiko joku ohjelmaa enemmän tunteva osata auttaa asian suhteen, KIITOKSIA jo etukäteen
  • markok
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 3019
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Tero891 View Post
    Auto siis 99-vuotinen 523 IA touring ja ongelmana abs ja luistoneston valojen syttyminen. Autolla on ajettu 10- 70 km pituisia matkoja ennen kuin valot ovat syttyneet ja auto on siis ollut paikoillaan tyhjäkäynnillä aina kun viat ovat ilmenneet, eivät siis koskaan ajon aikana. Kun autolla on lähdetty ajamaan valojen palaessa, nopeusmittari ym ovat toimineet normaalisti, paitsi vakkari toimii välillä valojen palaessa ja välillä ei, valot sammuvat aina kun auton sammuttaa ja antaa olla sammuneena hetken, kun starttaa uudestaan niin ei ongelmia ja taas saattaa päästä seuraavaan pysähdykseen asti ilman ongelmia, ja abs ja luistonesto ovat siis aina pois pelistä kun killittää merkkivalot taulussa. Vikakoodeja koitettu lukea itse inpalla, mutta osaako kukaan neuvoa että mistä tarkalleen pääsee abs:siin liittyviä koodeja lukemaan. Yritin kohdasta nimeltä CHASSIS lukea koodeja mutta ilmoittaa ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön. Osaisiko joku ohjelmaa enemmän tunteva osata auttaa asian suhteen, KIITOKSIA jo etukäteen
    Todennäköisesti ABS:n ohjausyksikkö rikki. Tyyppivika näissä ja itsellänikin käyttäytyi juuri samalla tavalla kun meni rikki. Tästä löytyy paljon haulla juttua, mutta vaihtoehdot on korjauttaa vanha tai ostaa uusi. Saksasta saa uusiakin ihan kohtuu hintaan ja sitten koodaus perään. Vikakoodin luku pitäisi kyllä Inpa:lla onnistua, mutta jos vika boxissa niin hankala vikakoodeista tulkita.
    BMW 530iA Touring -05

    Comment

    • buksin-1
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 4592
      • Keski-Pohjanmaa

      #3
      Näissä on yleisenä onglemana ollut ABS/ASC/DSC boksi, joka on konehuoneessa.
      Taas jos muut varusteet tempuilee, niin virtapohja voi olla finaalissa, autaako jos koitat meikkipeilin valoa?
      Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
      Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
      SISUSTAT modaukset

      Comment

      • Tero891
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 37
        • Tampere

        #4
        Peilin valoa käytetty jokin aika sitten ja toimi, mutta missäs tällainen virtapohja sitten sijaitsee ? Miten peilin valon sytyttäminen vaikuttaa vakkarin toimintaan? Vakkari ei siis mene välillä ollenkaan päälle, vaikka ratista sitä koittaa laittaa päälle siitä on/off napista. Ja yksikkö on tosiaan tuolla konehuoneessa majaileva malli
        Last edited by Tero891; 10-01-2015, 15:10.

        Comment

        • Tero891
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 37
          • Tampere

          #5
          Originally posted by markok View Post
          Todennäköisesti ABS:n ohjausyksikkö rikki. Tyyppivika näissä ja itsellänikin käyttäytyi juuri samalla tavalla kun meni rikki. Tästä löytyy paljon haulla juttua, mutta vaihtoehdot on korjauttaa vanha tai ostaa uusi. Saksasta saa uusiakin ihan kohtuu hintaan ja sitten koodaus perään. Vikakoodin luku pitäisi kyllä Inpa:lla onnistua, mutta jos vika boxissa niin hankala vikakoodeista tulkita.

          Mitä kautta päädyit ohjausyksikön vikaan ja mitä kautta löysit uuden ja koodautit sen sopivaksi? Haluaisin selvitellä ettö onko muita vaihtoehtoja kuin se boksi, mutta olen kans lueskellut että se on näissä tyyppivikana.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Tero891 View Post
            Peilin valoa käytetty jokin aika sitten ja toimi, mutta missäs tällainen virtapohja sitten sijaitsee ? Miten peilin valon sytyttäminen vaikuttaa vakkarin toimintaan? Vakkari ei siis mene välillä ollenkaan päälle, vaikka ratista sitä koittaa laittaa päälle siitä on/off napista. Ja yksikkö on tosiaan tuolla konehuoneessa majaileva malli
            Buksin viittasin varmaan virtalukonpohjaan. Aiheuttaa vaikka minkälaisia ongelmia e39:ssä. Jos tuo meikkipeilin valo vaikuttaa ongelmiin niin vaihda se ensimmäisenä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tero891
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 37
              • Tampere

              #7
              Täytyypäs kokeilla sitä valoa ensimmäisenä sitten, virtalukko on kieltämättä aika klenkun tuntuinen eli avain siis heiluu hieman pesässä, pitänee tarkistaa asia, autolla kuitenkin jo 300 000 mittarissa niin lukonpohja täysin mahdollinen vikakohde.

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Tero891 View Post
                Mitä kautta päädyit ohjausyksikön vikaan ja mitä kautta löysit uuden ja koodautit sen sopivaksi? Haluaisin selvitellä ettö onko muita vaihtoehtoja kuin se boksi, mutta olen kans lueskellut että se on näissä tyyppivikana.
                Nämä boksi viat on yleensä lämpötilariippuvaisia ja päädyin vaihtamaan boksin kun vika tuli päälle aina auton seistessä paikallaan jolloin ajoviima ei jäähdytä konehuonetta ja pakosarjan vieressä oleva boksi lämpeni. Muistaakseni ihan eBay:stä etsin uuden boksin ja itse koodasin. Noin 300 euroa tuolle tuli hintaa. Tämä rikkoutunut boksi oli jo kertaalleen korjattu neljä vuotta aikaisemmin niin en viitsinyt enää yrittää korjausta. Jos koodaus ei itseltä onnistu niin Tampereen seudulta kyllä löytyy koodaajia foorumin kautta.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Minulle voi sitten tarjota niitä viallisia bokseja jos boksin vaihtoon päädytte, maksan 20 - 50€ / boksi sen kunnosta riippuen.

                  Comment

                  • Tero891
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2013
                    • 37
                    • Tampere

                    #10
                    Juu tarjoan kyllä jos boksin vaihtoon päädyn. Onko kellään muuten e39:n vikakoodilistaa pdf:nä? Auto meinaan meni vikatilaan eilen kesken ajon ja sain koodit kyllä ulos mutta kun vielä sais niitä tulkattua nii auttais asiaa paljon. Koitin ite haeskella, mutta en oikein löytänyt.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by Tero891 View Post
                      Juu tarjoan kyllä jos boksin vaihtoon päädyn. Onko kellään muuten e39:n vikakoodilistaa pdf:nä? Auto meinaan meni vikatilaan eilen kesken ajon ja sain koodit kyllä ulos mutta kun vielä sais niitä tulkattua nii auttais asiaa paljon. Koitin ite haeskella, mutta en oikein löytänyt.
                      Eihän niiden tulkintaan mitä listaa tarvitse, kun tulee ihan selväkieliset koodit INPA:lla. :think
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Tero891
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2013
                        • 37
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Eihän niiden tulkintaan mitä listaa tarvitse, kun tulee ihan selväkieliset koodit INPA:lla. :think
                        En ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa kuin koodien numerot muistiin ja olisin numeroiden perusteella katsonut mikä autoa nyppii.
                        Nyt kun luin koodit uudestaan niin otin ylös koko litanian, mutta ei oikein ymmärrä että mitä mitäkin mahtaa tarkoittaa. Osaisko joku tulkata hieman.

                        169 MDK output stage control after diagnostic failure

                        172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit

                        111 Signal PWG-poti potentiometer 2

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Tero891 View Post
                          En ensimmäisellä kerralla huomannut ottaa kuin koodien numerot muistiin ja olisin numeroiden perusteella katsonut mikä autoa nyppii.
                          Nyt kun luin koodit uudestaan niin otin ylös koko litanian, mutta ei oikein ymmärrä että mitä mitäkin mahtaa tarkoittaa. Osaisko joku tulkata hieman.

                          169 MDK output stage control after diagnostic failure

                          172 Signal PWG-poti potentiometer 1 and 2 short circuit

                          111 Signal PWG-poti potentiometer 2
                          Nämä vikakoodit on moottorinohjaukselta, joten onko jotain käyntihäiriöitä? Ellei ole nuo on luultavasti vanhoja koodeja. Lue vikakoodit ABS:ltä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Tero891
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 37
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Nämä vikakoodit on moottorinohjaukselta, joten onko jotain käyntihäiriöitä? Ellei ole nuo on luultavasti vanhoja koodeja. Lue vikakoodit ABS:ltä.
                            Juu kone käy ns röpöttämällä ja ei ota kierroksia. Koitin lukea koodeja ABS:ltä ja koitin päästä sinne CHASSIS nimisestä valikosta ja valitsin sieltä ABS 5 ASC 5 DSC 5 DSC 3 (ylin valikossa oleva kohta) muuta ABS:ssiin viittaavaa en mistään löytänyt ja ohjelma ilmoittaa tämän jälkeen ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön :think

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              #15
                              Originally posted by Tero891 View Post
                              Juu kone käy ns röpöttämällä ja ei ota kierroksia. Koitin lukea koodeja ABS:ltä ja koitin päästä sinne CHASSIS nimisestä valikosta ja valitsin sieltä ABS 5 ASC 5 DSC 5 DSC 3 (ylin valikossa oleva kohta) muuta ABS:ssiin viittaavaa en mistään löytänyt ja ohjelma ilmoittaa tämän jälkeen ettei saa yhteyttä ohjausyksikköön :think
                              Jos on vikavalot mittaristossa päällä eikä päästä edes boksiin niin boksivika taitaa olla 99% varmuudella kyseessä. Yleensä kylmänä kun absit pelaa niin pääsee lukemaan vikakooditkin..
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎