memebuy23buy

Bemarilla miljoona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #61
    Originally posted by Roisto View Post
    Kaverin e36 328 tuli aikoinaan joku vika (liittyen muistaakseni rikkinäiseen puolaan) joka heitti mittariston alta 300 tuhannesta jonnekkin 822 tuhanteen. Joku ajo persieseen Oulussa ja yhteinen taival päätty siihen, kunhan ei ois peräti sama auto
    Luultavasti sama auto. Sininen coupe ja perään oli kolaroitu.
    E61 M-sport

    Comment

    • LUMI
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 251
      • kotona

      #62
      noo millihän menee millä vain jos lompsa on kunnossa
      mutta semmosen 1,5 milliä ajetun bemarin ku löytäs niin vois laittaa tonne harvinaisia bemareita suomessa topiikkiin, mutta ei taida löytyä
      mutta W124 mersuja suomessakin useita

      Comment

      • pera8x
        Bimmer Rookie
        • Jan 2015
        • 158
        • tampere

        #63
        uutena pemaristina ja kokolailla täysin tietämättä pemareista juuri mitään en voi pemareiden kestosta puhua oikeestaan mitään.

        mutta mersuista voin, niillä kun olen ajellut viimiset 10 vuotta ja aina diiselillä. mersut kestää ja ei kestä. millä sitä sitten mitataan. 124 aikakauden diiselit on aika perusvarmoja ja kestäviä. alakerralla ajaa varmaan sen miljoonan. kansipahvi noista hajoo n.400-600tkm kohdalla. ja turbollisista halkee kansi samoissa lukemissa. virityspotentiaalia noissa on aika hyvin, 100tkm ajelin tollasella w124 250turbodiiselillä, mistä puristin 300 heppaa. eipä siinä juuri sen kummempia vikoja ollut moottorissa, mitä vakionakaan. kansi halkes kerran. laatikoita meni kun leipää, ne ei kestä virittelyä. siis manuaalit. automaatit kestää paremmin.

        ja sitten on noita CDI koneita, 200,220,270,320 jne. moottorit edelleen aika perusvarmoja. joku taksarikin ajanut 270CDI:llä yli miljoonan. ei moottorit hajoo. kaikkee muuta vikaa kyllä on. suuttimia joutuu jumppaan ja toisinaan tulee enemmän, taikka vähemmän jotain vikakoodia ja koneet sammuu. anturivikaa yms.

        oma kokemus mersuista on, että ainakin vuoteen 2000 saakka korit on niin paskoja, että mätänee alta pois ennenku tekniikka on loppuun ajettua. yhdessä w124 300d:ssä oli mittarissa 740tkm, kun en enää jaksanut hitsailla sitä. takapyörien tuennat ruostui irti korista jne. suoraan ajosta se sitten jäi varaosa autoks. sähköherkut noissa mersuissa tuntuu alkavan renaan paljon ajettuina. ikkunat, kattoluukut, sähkötuolit jne. lakkaa vaan toimimasta vanhuuttaan. tälläin äkkiseltään vois kuvitella, että pemarissa toimii paljon pidempään vastaavat systeemit. ainakin omassani toimii vielä toistaseks jokainen nappula ja sähköherkku.

        mitenkäs tämä pemarini, e39 530d automaatilla vuosimallia 2001 ymmärtääkseni facelift malli. onko tässä odotettavissa hirveesti murheita ja kyyneleitä tulevaisuudessa? mittarissa vasta 500tkm ja suomiauto aukottomalla huoltohistorialla.

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2857
          • Tampere

          #64
          Originally posted by Aspoi View Post
          Mutta miksiköhän mittaristossa palaa tuo pilkku km tekstin jälkeen??
          Originally posted by Hemi View Post
          Valoboxi joskus vaihdettu jokatapauksessa?
          Originally posted by Cunttory View Post
          Manipulation dot. Tuostakin oli aikoinaan hirveesti legendaa että varma mittarin ruuvaus auto jos merkkivalo palaa
          Mittariston alustanumero ei täsmään jonkin korimallista riippuvan toisen moduulin kanssa, vaihtoehtoja ainakin EWS, valomoduuli tai CAS. Tarkoittaa että mittaristo tai joku edellä mainituista moduuleista vaihdettu ilman alustanumeron muutosta. Ei liity mitenkään kilometreihin. Valomoduulin kilometrit muuttuu oikeaksi kun moduulin koodaa, todennäisimmin mittaristo vaihdettu jossain kohtaa. Se joka pystyy ruuvaamaan mittaristoa, osaa kyllä myös vaihtaa mittariston alustanumeron.

          Semmoisen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt että nettiautosta kun katsoo +600tkm ajettuja saksalaisia, bemuja ja audeja löytyy noin 5 kpl, mersuja lähemmäs sata. Mistä johtuu? Itse uskon että ensin mainittuja ruuvataan ja reilusti, kyllä kait näillä kaikilla tuon 600tkm pääsee? Vai pitääkö mersu arvonsa niin hyvin että kannattaa rempata noihin lukemiin asti ja muut joutaa paaliin ennen tätä?
          Last edited by böntti; 01-02-2015, 02:19.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • Cunttory
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1772
            • Kuopio

            #65
            Originally posted by böntti View Post
            Mittariston alustanumero ei täsmään jonkin korimallista riippuvan toisen moduulin kanssa, vaihtoehtoja ainakin EWS, valomoduuli tai CAS. Tarkoittaa että mittaristo tai joku edellä mainituista moduuleista vaihdettu ilman alustanumeron muutosta. Ei liity mitenkään kilometreihin. Valomoduulin kilometrit muuttuu oikeaksi kun moduulin koodaa, todennäisimmin mittaristo vaihdettu jossain kohtaa. Se joka pystyy ruuvaamaan mittaristoa, osaa kyllä myös vaihtaa mittariston alustanumeron.
            Silläpä kirjoitinkin että legendaa jauhettiin aiheesta foorumillakin aikoinaan reilulla kädellä. Itselläni e46:sta vaihtui valokatkaisija toisesta autosta ja tietenkään kilometrit ja VIN ei täsmänneet. BMW scannerillakin LCM modulin koodaus hoitui helposti hyvillä ohjeilla ja piste poistui mittaristosta
            Se kyllä jäi mietityttämään että tuleeko herja myös, jos kilometreissä on liian iso heitto modulien kesken...
            Last edited by Cunttory; 01-02-2015, 18:18.
            Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

            Comment

            • Jussi83
              Bimmer Rookie
              • Jun 2013
              • 102
              • Kitee

              #66
              Ex. 320d e46:ssa oli n.320000km mittarissa, ja scannerilla huomasin jossain modulissa n.760000km oli saksan tuonti. Hyvin pelitti ja lastutettuna ollut ties kuinka kauan. Meinasin että ennen milliä en siitä luovu, mutta karjalan mäntyyn loppui se taival
              F25 30d vm:11
              Ex:e46 320dA toukka 110kw vm:03

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #67
                Tietääkseni ainakin E39:ssä tulee vikaakoodi jos LCM:n ja mittariston kilsat ei täsmää, mittaristossa tämä ei kuitenkaan näy.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #68
                  Tilapäisesti täplän saa palamaan myös sillä että akku kyykkää startissa.

                  Korjaantuu luultavasti uudelleen käynnistyksellä.

                  Comment

                  • Soininen
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 1298
                    • Kajaani

                    #69
                    Lähipiiristä löytyy yksi kipale e39 530da jossa rapea 700tkm mittarissa ja auto ollut samalla omistajalla uudesta asti. Niin ja täytyy muistaa huomauttaa että autossahan on edelleen paikoillaan alkuperäinen GM:n valmistama automaattilaatikko pitkäniän salaisuus on todennäköisesti auton käyttäjässä mutta uskon myös että suurilta osin siitä että 100tkm välein on laatikkoon vaihdettu myös uudet öljyt

                    Itselläni oli aikanaan myös e39 530d ja siinä mittarissa oli ostohetkellä ~280tkm mutta muistan jostain boxista vikakoodeja lukiessani löytyneen 640tkm ja ennemmin kyllä siihen lukemaan luotin kun tuohon vajaaseen 300tkm mutta eipä tuo pelottanut! Samase onko siinä 800tkm vai 200tkm jos auto on ryhdissään ja toimii!
                    E28 "525i" M52 -84
                    F11 520d xDrive -16

                    Comment

                    • Kiwes
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 707
                      • JKL

                      #70
                      Originally posted by böntti View Post
                      Tietääkseni ainakin E39:ssä tulee vikaakoodi jos LCM:n ja mittariston kilsat ei täsmää, mittaristossa tämä ei kuitenkaan näy.
                      kyllä se ittellä ainaki pre-facessa sytty tuo täppä ennen ku mittariston VIN:in muuutti oikeeks:think Enää ei pysty muistaa oisko sieltä tullu joku koodikin, kun kaikki nollas operaation jälkeen kuitenki.
                      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                      INPA, BMW Scanner 1.4.0

                      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8975
                        • Kellokoski

                        #71
                        Originally posted by Cunttory View Post
                        Se kyllä jäi mietityttämään että tuleeko herja myös, jos kilometreissä on liian iso heitto modulien kesken...
                        Originally posted by böntti View Post
                        Tietääkseni ainakin E39:ssä tulee vikaakoodi jos LCM:n ja mittariston kilsat ei täsmää, mittaristossa tämä ei kuitenkaan näy.
                        Originally posted by Kiwes View Post
                        kyllä se ittellä ainaki pre-facessa sytty tuo täppä ennen ku mittariston VIN:in muuutti oikeeks:think Enää ei pysty muistaa oisko sieltä tullu joku koodikin, kun kaikki nollas operaation jälkeen kuitenki.
                        Oli puhe kilometrien erosta, ei vinistä..
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #72
                          Originally posted by Kiwes View Post
                          kyllä se ittellä ainaki pre-facessa sytty tuo täppä ennen ku mittariston VIN:in muuutti oikeeks:think Enää ei pysty muistaa oisko sieltä tullu joku koodikin, kun kaikki nollas operaation jälkeen kuitenki.
                          Niin, väärätä vinistä se täppä nimen omaan syttyykin.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • Kiwes
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 707
                            • JKL

                            #73
                            Jepjep. Jos sitä vaikka vähän tarkemmin lukis😆
                            Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                            INPA, BMW Scanner 1.4.0

                            Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                            EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #74
                              Originally posted by pera8x View Post
                              ......

                              mitenkäs tämä pemarini, e39 530d automaatilla vuosimallia 2001 ymmärtääkseni facelift malli. onko tässä odotettavissa hirveesti murheita ja kyyneleitä tulevaisuudessa? mittarissa vasta 500tkm ja suomiauto aukottomalla huoltohistorialla.
                              Vain luoja tietää miten sattuu kuun ja planeettojen asennot.

                              Ite ainakin todennu kyllä koneen suht varmaksi. Anturia tms voi tietty hajota, ite ei oo tarvinnu koneeseen onneksi vaihtaa kuin hehkut heti aluksi, sit onkin saannu huoletta painella 140tkm.

                              Mutta jos huoltokirjaa selaat ja on tehty huoltoja asianmukaisesti, myös laatikkoon vaihdettu öljyt (??) niin sitte voi olla huolettomia aikoja...
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #75
                                Originally posted by böntti View Post

                                Semmoisen mielenkiintoisen havainnon olen tehnyt että nettiautosta kun katsoo +600tkm ajettuja saksalaisia, bemuja ja audeja löytyy noin 5 kpl, mersuja lähemmäs sata. Mistä johtuu? Itse uskon että ensin mainittuja ruuvataan ja reilusti, kyllä kait näillä kaikilla tuon 600tkm pääsee? Vai pitääkö mersu arvonsa niin hyvin että kannattaa rempata noihin lukemiin asti ja muut joutaa paaliin ennen tätä?
                                Muut merkit eivät ole yleensä palvelleet takseina joten ajosuoritetta / vuosi ei ole ehtinyt tulla riittävästi auton käyttämisen alkuvuosina, taksiinhan saattaa tulla parhaimmillaan yli 200tkm / vuosi, ja yleensä taksikäytöstä poistumisen jälkeen kilometrien kertyminen on maltillisempaa. Loppupäässähän sitä ei tule yleensä kuin korkeintaan 30-40tkm / vuosi lisää, joten muutama vuosi saadaan vielä odotella että 600tkm ajettuja bemareita on enemmän.

                                Mutta aiheeseen liittyen, eräs virolainen tuttava myi E39 525tds:n noin 7 vuotta sitten virossa, tällöin ko. auton mittarissa oli 960tkm, seuraava omistaja ajaa sillä ilmeisesti edelleen.

                                Comment

                                Working...
                                X