Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 520i suuttimien nakutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Maili View Post
    Niin jäi tuohon edelliseen viestiin laittamatta,että pariin kertaan tullut ajolenkin päätteeksi myös kampiakselilta koodi. Mutta tuo ei joka kerta. Nyt on kumpikin vaihdettu,mutta nokkaakselin vikakoodi tulee joka kerta nollauksen jälkeen. Ei enää kammelta ole tullut. Vaihto ehdot on vähissä, joko schmiedmanin meylen uusi anturi rikki valmiiksi , vai onko johdoissa ollut vikoja?
    No sitten oli järkeä vaihtaa. Et kai sinnekkin laittanut Meylen anturia? Itseäni nyt ei yhtään ihmetyttäisi, jos se uusi nokananturi ei toimi. Näistä tarvike antureista löytyy paljon juttua foorumilta. Jos ei perse kestä ostaa alkuperäistä niin sitten edes OEM anturi. Ellei anturin johdossa ole näkyvää vikaa niin eiköhän johdotus ole kunnossa.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hammerhood
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 102
      • Suomi

      #17
      Älkää hyvät ihmiset laittako niitä tarvike antureita vaan pelkästään alkuperäisiä. Eikö tästäkin ole jo jauhettu vuositolkulla monessa topicissa

      Comment

      • Maili
        BTCF Member
        • Aug 2011
        • 446
        • E-pohjanmaa

        #18
        No auto ei ole oma. Ohjeet mahdollisimman halvalla kuntoon. Mutta näillä halppis antureilla se ei taida halvalla tulla �� Pystyykö tuon anturin mittaamaan onko se ehjä vai rikki? Live datana kumpikin nokkaanturi näyttää samoja arvoja. Tietäis vain ostaako 115e oem anturin vai voisko johdoissa olla vikaa. Pieni mahdollisuushan tuo johto vika on, mutta mahdollista on.
        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Maili View Post
          No auto ei ole oma. Ohjeet mahdollisimman halvalla kuntoon. Mutta näillä halppis antureilla se ei taida halvalla tulla �� Pystyykö tuon anturin mittaamaan onko se ehjä vai rikki? Live datana kumpikin nokkaanturi näyttää samoja arvoja. Tietäis vain ostaako 115e oem anturin vai voisko johdoissa olla vikaa. Pieni mahdollisuushan tuo johto vika on, mutta mahdollista on.
          Ei oikein mittaamalla selviä kun anturi on kuitenkin toimivinaan.
          Moottorinohjaus vain ei signaalista kokoajan pidä.

          Esim. tarvike kampianturilla voi kierrokset jäädä 3krpm tasolle.

          Comment

          • Maili
            BTCF Member
            • Aug 2011
            • 446
            • E-pohjanmaa

            #20
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Ei oikein mittaamalla selviä kun anturi on kuitenkin toimivinaan.
            Moottorinohjaus vain ei signaalista kokoajan pidä.

            Esim. tarvike kampianturilla voi kierrokset jäädä 3krpm tasolle.
            Täytyy tilata uusi anturi. Tuolla bemariosissa näytti hellan anturi olevan 78e verkkokaupassa. Siinä ei varmaan enää toivomisen varaa jää. Täytyy schmiedmanilta kysäistä kyllä tuosta anturista. Sillä sieltä ostin, että ei tarvisi asuilla. Onneksi kuitenkin aika nopea vaihtaa.
            E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
            Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Maili View Post
              No auto ei ole oma. Ohjeet mahdollisimman halvalla kuntoon. Mutta näillä halppis antureilla se ei taida halvalla tulla �� Pystyykö tuon anturin mittaamaan onko se ehjä vai rikki? Live datana kumpikin nokkaanturi näyttää samoja arvoja. Tietäis vain ostaako 115e oem anturin vai voisko johdoissa olla vikaa. Pieni mahdollisuushan tuo johto vika on, mutta mahdollista on.
              Mittaamalla saat selville vain, että onko anturi täysin kuollut vai ei. Jos olisi täysin kuollut tulisi jo vikakoodi. Osittain toimivan anturin testaamiseen tarvitsisi oskiloskoopin. Eli et pysty testamaan kotikonstein anturia.


              No kannattako sitten edes sekaantua noihin halpoihin? Siinä nyt kuitenkin monesti käy näiden kanssa, että ensin ostat sen halvan ja sitten vielä sen toimivan, jolloin olisi tullut paljon halvemmaksi ostaa suoraan se toimiva.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 446
                • E-pohjanmaa

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Mittaamalla saat selville vain, että onko anturi täysin kuollut vai ei. Jos olisi täysin kuollut tulisi jo vikakoodi. Osittain toimivan anturin testaamiseen tarvitsisi oskiloskoopin. Eli et pysty testamaan kotikonstein anturia.


                No kannattako sitten edes sekaantua noihin halpoihin? Siinä nyt kuitenkin monesti käy näiden kanssa, että ensin ostat sen halvan ja sitten vielä sen toimivan, jolloin olisi tullut paljon halvemmaksi ostaa suoraan se toimiva.
                Joo , näinhän se juuri menee. Tuo bemariosa ainakin mainostaa "alkuperäinen hella". Eiköhän se luulisi pelaavan. Tuossa 2 autossa (e36 328)on edellisen omistajan kuittien mukaan viimeiset 50tkm ajettu motonetin antureilla ilman vikaa. Hyvällä tuurilla nuokin voi pelata.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  #23
                  Itse tilasin jokunen viikko sitten ebaysta febi bilsteinin pakonokan anturin reilulla 30 eurolla.

                  http://www.ebay.com/itm/161513339979...%3AMEBIDX%3AIT
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Maili
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 446
                    • E-pohjanmaa

                    #24
                    Nut on alkuperäinen hellan anturi kummassakin, nokka ja kampi. Ei vikanoodia enää. Eli uusi meylen anturi schmiedmanilta oli valmiiksi rikki. Tulipa tuokin kantapään kautta opittua.Naputuskin lähti.
                    E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                    Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #25
                      Hyvä kun sait kuntoon
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • maikkeli2
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 65
                        • tornio

                        #26
                        Tuli tuossa itsekin vaihdettua uusi nokka-akselin asentotunnistin, mutta vika ei poistunut, liekkö johtuu siitä kun tilasin ebaysta ja valmistaja joku hemmetin erste wahl. Vanhaa meylen anturia purkaessa huomasin, että oli ihan löysästi kiinni niin voisiko siinä olla vika? Jos hyvällä tuurilla vanha anturi olisikin kunnossa

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by maikkeli2 View Post
                          Tuli tuossa itsekin vaihdettua uusi nokka-akselin asentotunnistin, mutta vika ei poistunut, liekkö johtuu siitä kun tilasin ebaysta ja valmistaja joku hemmetin erste wahl. Vanhaa meylen anturia purkaessa huomasin, että oli ihan löysästi kiinni niin voisiko siinä olla vika? Jos hyvällä tuurilla vanha anturi olisikin kunnossa
                          Voithan sen kokeilla laittaa takaisin, mutta ellei toimi niin itse kyllä hankkisin ihan OEM anturin siihen. Näiden tarvikkeiden kanssa on niin monilla ongelmia, että mielestäni ei ole järkeä alkaa niiden kanssa arpomaan.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • maikkeli2
                            BTCF Member
                            • Jun 2012
                            • 65
                            • tornio

                            #28
                            Noni lähettivät uuden anturin ja nyt on paikoillaan ja toimii aivan loistavasti. Naputus lähti, alavääntöä tuli reippaasti lisää ja kulutuskin tippui enpä arvannut että tolla motilla vetää noin hyvin

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎