Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 puhaltaa aina lämmintä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naapuri81
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 51
    • Espoo

    #16
    vielä palatakseni tähän. Se venttiili tms joka on siinä polven kohdalla. Sen sisällä oli jokin suodatin, no se oli mennyt aivan muruksi joten otin sen kokonaan pois. Tarviiko siinä olla jotain suodatinta?

    Sitten letku joka menee imusarjaan, niin siellä oli lyhyempi pätkä liittimellä pidemmässä letkussa ja sen lyhyen letkun sisällä oli metallinen suutin?
    Vaihdoin sen lyhyen letkun tuoreempaan ja laitoin sen suuttimen uuden letkun sisään. Siitä en ole varma menikö se samoin päin kuin se oli alunperin. Sillä väliä?
    Sole mikhään yövalo, son telekkari...

    Comment

    • öpel
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 253
      • ??????

      #17
      Originally posted by Naapuri81 View Post
      vielä palatakseni tähän. Se venttiili tms joka on siinä polven kohdalla. Sen sisällä oli jokin suodatin, no se oli mennyt aivan muruksi joten otin sen kokonaan pois. Tarviiko siinä olla jotain suodatinta?

      Sitten letku joka menee imusarjaan, niin siellä oli lyhyempi pätkä liittimellä pidemmässä letkussa ja sen lyhyen letkun sisällä oli metallinen suutin?
      Vaihdoin sen lyhyen letkun tuoreempaan ja laitoin sen suuttimen uuden letkun sisään. Siitä en ole varma menikö se samoin päin kuin se oli alunperin. Sillä väliä?
      Se metallinen suutin on se kuristin, joka rajoittaa ilman virtausta putkessa. Sen muotoilulla on äärimmäisen pieni merkitys virtausnopeuteen näissä olosuhteissa, joten ihan sama mitenpäin sen sinne laitat, tai vaikka rakennat oman. Tärkeintä että ilman kulkee, vakiokuristimella vauhti ei ole kummoinen ja täytyy matkustamossa todella pistää korva anturiin kiinni jotta kuulee imun pienen vihellyksen. Mitä nopeammin ilma virtaa, niin sitä nopeammin automatiikka reagoi muutoksiin ja säätää vesiventtiileitä. Oletettavasti BMW on suunnittelupöydällään aikanaan tuon kurisitimen mitoittanut kohdalleen.
      BMW 523i E39 MY1999

      Comment

      • Larse
        Newbiemmer
        • Apr 2015
        • 8
        • Nokia

        #18
        Onko noille vesiventtiileille jotakin tehtävissä, kun ilmeisesti omasta se on jumissa. Ikkunalle ja jaloille tulee aina kuumaa on lämmönsääntö missä asennossa tahansa.

        Ylempi lämmönsääntö toimii eli yläsuuttimista saa tuleen kylmää tai kuumaa, mutta tuo alempi lämmönsääntö on mykkänä.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by Larse View Post
          Onko noille vesiventtiileille jotakin tehtävissä, kun ilmeisesti omasta se on jumissa. Ikkunalle ja jaloille tulee aina kuumaa on lämmönsääntö missä asennossa tahansa.

          Ylempi lämmönsääntö toimii eli yläsuuttimista saa tuleen kylmää tai kuumaa, mutta tuo alempi lämmönsääntö on mykkänä.
          Koita kopautella niitä vesiventtiilejä. Ellei sillä tokene niin luultavasti pääset vaihtamaan. Noihin on olemassa korjaussarjoja, mutta jos on pahasti sisältä hapettunut niin eipä sitä enää pysty korjaamaan.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • ppeetu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2012
            • 278
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by Larse View Post
            Onko noille vesiventtiileille jotakin tehtävissä, kun ilmeisesti omasta se on jumissa. Ikkunalle ja jaloille tulee aina kuumaa on lämmönsääntö missä asennossa tahansa.

            Ylempi lämmönsääntö toimii eli yläsuuttimista saa tuleen kylmää tai kuumaa, mutta tuo alempi lämmönsääntö on mykkänä.
            Omaan luultavasti sama homma edessä. Vesiventtiilejä näytti olevan jopa alta 50e purkuosina.
            E91 320d M-Sport


            Comment

            • jarno j
              BTCF Member
              • May 2010
              • 293
              • oulainen/ylivieska

              #21
              Onkos nuo vesi venttiilit missä? Koelaudan sisällä?
              E38 740

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by jarno j View Post
                Onkos nuo vesi venttiilit missä? Koelaudan sisällä?
                Katsele moottorin vasemmalta puolelta.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎