Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d automaatti sekoilee mistä vikaa etsiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toivoli
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 17
    • ylivieska

    e39 530d automaatti sekoilee mistä vikaa etsiä

    Elikkäs 99 vuosimallin 530d ajettu 380000km
    jäi itsellä ajosta pois ku tähti kirkkaalta taivaalta sytytti
    laatikon hammasrattaan kuvan ja pakki katosi ja eteen päin vaihto miten sattuu kun puol tuntia on sammuksissa
    niin pelaa noin 15min ennen ku pakki katoaa ja syttyy vikavalo kun testailtiin niin kun luiston eston ottaa pois päältä niin vaihtaa vaihteet oikeen
    eilen kävin lenkin heittään ja toimi 15min
    kun yhtäkkiä sammu ja kun käynnistin uudelleen niin vikavalo palo kotona luin vikakoodit ja anto 150 can engine speed itsellä ei enään mitään haisua mistä vikaa lähtis kahteleen viisammat kertokoon ehotuksia
    Attached Files
  • Hezman
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2012
    • 708
    • Jyväskylä

    #2
    Kampiakselin asento-anturi rikki tai johtovika jossain ko. anturin ja vaihteiston ohjainyksikön välillä.

    Comment

    • toivoli
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 17
      • ylivieska

      #3
      Kampiakselin anturi on vaihdettu uuteen alkuperäiseen
      eilen kävin kokeileen eikä mitään vikakoodeja antanu et rupiais siihen johtosarjaan kallistuun ku aina välil pelaa ja sit taas ei :think

      Comment

      • Janna
        BTCF Member
        • Dec 2013
        • 1053
        • Rovaniemi

        #4
        Onko laatikossa tarpeeksi öljyä?
        Pakkihan vaatii kovemman paineen kytkettyäkseen..

        Comment

        • toivoli
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 17
          • ylivieska

          #5
          Laatikon öljyihin en ole koskenu pitää melkeen ne ruveta vaihtaan seuraavaksi mutta miksi se sillon tällön vaa hukkaa sitä?

          Comment

          • Janna
            BTCF Member
            • Dec 2013
            • 1053
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by toivoli View Post
            Laatikon öljyihin en ole koskenu pitää melkeen ne ruveta vaihtaan seuraavaksi mutta miksi se sillon tällön vaa hukkaa sitä?
            Hukkaa vaihteita? Paha sanoa.
            Omasta kokemuksesta voin sanoa, että jo laatikosta karkaa öljyä tarpeeksi, niin ensimmäisenä pakki putoaa pois pelistä.
            Ja kun auto lämpiää (15min ajoa) lämpiää myös laatikon öljyt, eli laatikon käytös voi sitten muuttua.
            Jos vikakoodin luku ei avaa ongelmaa, niin tarkistaisin laatikon öljyn määrän ensimmäisenä.
            Ensiapuna omalla kohdalla laatikkoon lisättiin öljyä laatikon nosturilla, jolloin saatiin öljyvuoto paikallistettua.

            Tosin en kyllä suoriltaan sulkisi pois myöskään johtovikaa...

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Laatikon öljy pitää olla 30-50 asteista tarkastuksessa huom. tärkeää! Ei saa olla lämpimämpää,mieluusti merkkiliikkeeseen ja testeriin jossa näkee lämpötilan.
              Auto käynnissä nosturilla vaihteet käytynä läpi proppu auki kyljestä ed.mainittujen asioiden jälkeen.
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • casino
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 663
                • Keski-Suomi

                #8
                Originally posted by M325i View Post
                Laatikon öljy pitää olla 30-50 asteista tarkastuksessa huom. tärkeää! Ei saa olla lämpimämpää,mieluusti merkkiliikkeeseen ja testeriin jossa näkee lämpötilan.
                Auto käynnissä nosturilla vaihteet käytynä läpi proppu auki kyljestä ed.mainittujen asioiden jälkeen.
                No ei tuon takia marmorille kannata mennä. Näkee millä tahansa yleisteterilläkin tai mittaa vaikka laserlämpömittarilla öljypohjasta lämpötilan.
                Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                e39 -530d touring 11/1999
                ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 9988
                  • KVLA

                  #9
                  Ei se noin vaikeaa voi olla,että merkkiliikkeeseen pitäisi viedä.Laatikko kun on sellainen "suht kädenlämpöinen",niin tarkuus öljymäärän tarkastukseen riittää varmasti.

                  Comment

                  • toivoli
                    Newbiemmer
                    • Jan 2012
                    • 17
                    • ylivieska

                    #10
                    Itsellä löytyy inpa mutta käyttö jääny vähälle sillähän pystyy kahtoon öljyn lämpötilan niin pitää ruveta kokeileen

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎