Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ErikE39
    Newbiemmer
    • Oct 2014
    • 22
    • Mustio

    Apua !!

    Elikä näyttää olevan vika jossain kuin alle 15L tankissa niin alkaa DDE valo palamaan ja auto sammuu kuin seinä tielle. Mikä voisi olla vikana? Railpaine anturi vaihdettu. KIIRRE olisi saada kuntoon kuin ainoa työmatka auto. Voiko olla että kuskin penkin alla oleva siirtopumppu on sökönä?
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    #2
    Tankin pumppu kaput, tai johto poikki tankin sisältä.
    Ensiapuna pidät riittävästi ainetta tankissa, toki se risa pumppu kanttaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • ErikE39
      Newbiemmer
      • Oct 2014
      • 22
      • Mustio

      #3
      Originally posted by _nixu_ View Post
      Tankin pumppu kaput, tai johto poikki tankin sisältä.
      Ensiapuna pidät riittävästi ainetta tankissa, toki se risa pumppu kanttaa vaihtaa mahdollisimman nopeasti.
      Selvä, tosin huomannut että tuo DDE valo rupee palamaan heti kuin alla 15 tankissa. Mutta onko varmuutta että tuo pumppu joka siajitsee tankissa on sökö? Mitä oire eroja on jos tankin pumppu hajalla tai siirtopumppu?
      Mistäköhän saisi kohtuu hintasen pumpun kuin näyttää olevan aika kallis varaosa?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Kyllähän tuo selvästi on tankin pumppuu liittyvä ongelma, kun 15L kohdalla alkaa. Siirtopumppu oireilisi kokoajan. Kuten edellä sanottiin niin tarkista ne johdot, jos haluat olla varma, että pumppu on vaihtokunnossa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ErikE39
          Newbiemmer
          • Oct 2014
          • 22
          • Mustio

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Kyllähän tuo selvästi on tankin pumppuu liittyvä ongelma, kun 15L kohdalla alkaa. Siirtopumppu oireilisi kokoajan. Kuten edellä sanottiin niin tarkista ne johdot, jos haluat olla varma, että pumppu on vaihtokunnossa.
          Selvä homma, pitää kokeilla mittarilla mitä sanoo, mutta miltä tuo nyt kuullostaa niin olisi tuo pumppu hajalla. Pitää vielä mitata virrat niin tietää.
          Olisi sinulla jotain hajua mistä uuden pumpun tässä hädässä saisi?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by ErikE39 View Post
            Selvä homma, pitää kokeilla mittarilla mitä sanoo, mutta miltä tuo nyt kuullostaa niin olisi tuo pumppu hajalla. Pitää vielä mitata virrat niin tietää.
            Olisi sinulla jotain hajua mistä uuden pumpun tässä hädässä saisi?
            No ostopaikka riippuu kuinka kiireellä sen haluaa. Tosin eipä tuolla korjauksella nyt niin päivän päälle ole kiirettä, muistaa vaan pitää aina tankissa yli 20L. Itse tilaisin saksasta Pierburg pumpun. Sellainen siellä on alunperin ollut ja se kestää toisin kun halvat tarvikkeet.

            Kiireellä jos pitää saada niin sitten Schmiedmann, KL-varaosat, marmori jne.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • mika_z
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 56
              • Kokkola

              #7
              Kannattaa ehdottomasti tarkistaa myös tankin vasemman ja oikean puolen välillä menevä letku. Se kun tasaa vasemman ja oikean puolen polttoainemääriä. Itellä kävi sama homma ja meno loppui kun 15 litraa oli tankissa. Se ei tarvi ku nuppineulan kokoisen reiän niin lakkaa toimimasta. Toki helpoiten sen voi varmistaa kun kattoo INPA:lla livedataa niin näkee paljonko polttoainetta on molemmilla puolilla.
              Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

              Comment

              • ErikE39
                Newbiemmer
                • Oct 2014
                • 22
                • Mustio

                #8
                Onko jollakin kokemusta tai tietoa onko tuo METZGER Polttoainepumppu hyvä? olisi pikkasen halvempi verratuna pierburgiin.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Sanompa vaan että väärä kohde säästää muutama euro.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎