Postailin tälle foorumille jo tuonne yleiseen kysymystopiciin tästä ongelmastani, mutta asian ollessa mystistäkin mystisempi ja kun vikaa ei vain löydy ei sitten millään, niin päätin tehdä uuden threadin. Apu olisi erittäin tervetullutta, sillä arvailuun on jo hieman kyllästytty... 
Tässä siis koko tarina: Auto on e39 520i siis M54B22 moottorilla. Ongelmanahan on siis tämä mystinen epätasainen tyhjäkäynti kylmänä (vaikka olisi ollut lohkolämmittimessä). Kun kylmänä siis käynnistää auton, se käy hetkenaikaa varsin hyvin, mutta muutaman sekunnin kuluttua tyhjäkäynnin laskeutuessa normaalilukemiin, käynti huononee merkittävästi ja alkaa täristämään koko autoa, ei siis käy kaikilla, ja sytyttää tällöin moottorin vikavalon, joka sitten poistuu myöhemmin itsekseen auton lämmetessä. Tämä esiintyy vain ja ainoastaan kylmänä, kun auto lämpeää, toimii se sekä tyhjäkäynnillä että ajossa aivan täydellisesti eikä yhtään mitään vikaa esiinny.
Autoa on mm. käytetty Bmw-spesialistilla huollossa, jossa ajettu läpi täydellistäkin täydellisempi vikakoodien luku ja livedatat jnejne, missään ei pitäisi olla ainuttakaan vikaa eikä ongelmaa, kaikki toimii huoltomiehen mukaan täydellisesti, siis joka ikinen moottorin osa. Kylmänä antaa pelkkiä misfirejä sylintereiltä 3 ja 6. Tähänmennessä autolle tehtyä: kaikki uudet tulpat (ei öljyä koloissa), kaksi puolaa (cyl3&6), uusi oljynseparaattori sekä kaikki sen putket, kaikki uudet huohotinputket, suuttimet putsattu forten aineella, uudet jäähdytinnesteet, imuvuodot tarkistettu: ei ainuttakaan.
Jos joku tietäisi mistä voisi mahdollisesti vielä etsiä vikaa, niin erittäin mielelläni ottaisin apua vastaan, koska joka ikinen palikka on käytännössä tutkittu jo läpi eikä mistään löydy mitään mikä voisi oikeasti olla vikana, mutta tämä ärsyttävä ongelma vain jatkuu ja jatkuu...

Tässä siis koko tarina: Auto on e39 520i siis M54B22 moottorilla. Ongelmanahan on siis tämä mystinen epätasainen tyhjäkäynti kylmänä (vaikka olisi ollut lohkolämmittimessä). Kun kylmänä siis käynnistää auton, se käy hetkenaikaa varsin hyvin, mutta muutaman sekunnin kuluttua tyhjäkäynnin laskeutuessa normaalilukemiin, käynti huononee merkittävästi ja alkaa täristämään koko autoa, ei siis käy kaikilla, ja sytyttää tällöin moottorin vikavalon, joka sitten poistuu myöhemmin itsekseen auton lämmetessä. Tämä esiintyy vain ja ainoastaan kylmänä, kun auto lämpeää, toimii se sekä tyhjäkäynnillä että ajossa aivan täydellisesti eikä yhtään mitään vikaa esiinny.
Autoa on mm. käytetty Bmw-spesialistilla huollossa, jossa ajettu läpi täydellistäkin täydellisempi vikakoodien luku ja livedatat jnejne, missään ei pitäisi olla ainuttakaan vikaa eikä ongelmaa, kaikki toimii huoltomiehen mukaan täydellisesti, siis joka ikinen moottorin osa. Kylmänä antaa pelkkiä misfirejä sylintereiltä 3 ja 6. Tähänmennessä autolle tehtyä: kaikki uudet tulpat (ei öljyä koloissa), kaksi puolaa (cyl3&6), uusi oljynseparaattori sekä kaikki sen putket, kaikki uudet huohotinputket, suuttimet putsattu forten aineella, uudet jäähdytinnesteet, imuvuodot tarkistettu: ei ainuttakaan.
Jos joku tietäisi mistä voisi mahdollisesti vielä etsiä vikaa, niin erittäin mielelläni ottaisin apua vastaan, koska joka ikinen palikka on käytännössä tutkittu jo läpi eikä mistään löydy mitään mikä voisi oikeasti olla vikana, mutta tämä ärsyttävä ongelma vain jatkuu ja jatkuu...

Comment