Originally posted by Yvyvffyvig
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 käyntihäiriö
Collapse
X
-
Terve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
Comment
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostTerve taas! Tuon lisäilmapumpun tutkin nyt tosiaan läpi ja yllätysyllätys siinäkään ei ollut mitään vikaa. Täysin kuiva, laakeri pyörii, ei kuulu ääniä jnejne, putket ja venttiili myös täysin ehjät. Venttiilin alipaineputki oli hieman haperon näköinen joten vaihdoin sen uuteen, tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta itse vikaan... Imusarjan takana olevat kumitulpat tarkastin samalla myös, nekin mallikelpoisessa kunnossa. Nyt alkaa sitten jo IHAN oikeasti ideat loppua käsistä kun tärinät ei lähde ei sitten millää....
vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02
Comment
-
-
Originally posted by timant View PostTuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112635
vanhaa keskustelua samantyyppisistä oireista, jollakin oli bensansuodattimen vaihto auttanut ja myös nostajien vaihdosta oli puhetta.
Comment
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostJuu olen kyllä lukenut ko. ketjun läpi mutta jos viitsii tämän ketjun myös lukaista läpi niin ymmärtää että tavoitteenani ei ole vaihtaa haarukointimenetelmällä jokaikistä turhaa osaa joka nyt saattaisi olla vikana, vaan diagnosoida vika mikä sen aiheuttaa nimenomaan kylmällä moottorilla.
tuossakin topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....eative&page=10 löytyy pohdintaa
ja tuossa vielä nostajien tarkistuksesta http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...56&postcount=6Last edited by timant; 17-04-2015, 15:52.Jeep ZJ 5.9 ex e39 525 touring vm-02
Comment
-
-
Originally posted by timant View PostLukemani perusteella melkein kaikki muut vastaavaa ongelmaa aiheuttavat viat on jo tutkittu.. käsittääkseni bensansuodatin kohtuu "edullinen ja helppo" vaihtaa, nostajien kunto voisi selvitä puristusmittauksella tai kokeilla jotain nostajien huoltoainetta?
tuossakin topikissa http://www.btcf.fi/forum/showthread....eative&page=10 löytyy pohdintaa
ja tuossa vielä nostajien tarkistuksesta http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...56&postcount=6
Comment
-
-
Originally posted by jones\\ View PostSamanlainen vika oli kerran kaverin autossa.Piti olla toimiva maf,vaan kun moottori lämpes niin misfireä pukkas yms koodia ja kävi miten sattuu.Koita ilman maffin johtoa,jos pelaa paremmin niin ORKKIS maffin ostoon.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostKäykös se autosi vielä vajailla, kun vika on päällä?Last edited by Yvyvffyvig; 05-05-2015, 23:05.
Comment
-
-
Originally posted by Yvyvffyvig View PostTutinan perusteella ainakin käy vajaalla ainakin pienen hetken ja kolmoselta sekä kutoselta antaa misfireä. Uskon että MAF toimii kyllä, johdon ottaminen irti ei vaikuta mitenkään mihinkään.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMites suuttimet? Oletko kokeillut jotain puhdistus ainetta, tai ultraa? Tietenkin voisit kokeilla vaihtaa suuttimien paikkaa ja katsoa siirtyykö misfiret toisiin sylintereihin?
Comment
-
Comment