Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Mittaappa puristukset.

    Comment

    • maikkeli2
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 65
      • tornio

      #17
      _____
      Last edited by maikkeli2; 08-04-2015, 18:13.

      Comment

      • Yvyvffyvig
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 23
        • Finland

        #18
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Mittaappa puristukset.
        Enpä oikein puristushäiriöihin taikka ohivuoto-ongelmiin usko koska auto käy kuitenkin täydellisesti ensimmäiset 10-20sek kylmäkäynnistyksestä kunnes sekoaa...

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by Yvyvffyvig View Post
          Enpä oikein puristushäiriöihin taikka ohivuoto-ongelmiin usko koska auto käy kuitenkin täydellisesti ensimmäiset 10-20sek kylmäkäynnistyksestä kunnes sekoaa...
          Pyöriikö moottori silloin korkeammalla kuin tyhjäkäynnillä?

          Comment

          • Yvyvffyvig
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 23
            • Finland

            #20
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Pyöriikö moottori silloin korkeammalla kuin tyhjäkäynnillä?
            Juu pyörii, noin ~900rpm, mutta sitten kun laskeutuu normaalin tyhjäkäynnin tasolle ~700rpm niin silloin sekoaa.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #21
              Originally posted by Yvyvffyvig View Post
              Juu pyörii, noin ~900rpm, mutta sitten kun laskeutuu normaalin tyhjäkäynnin tasolle ~700rpm niin silloin sekoaa.
              Tuo mittaus on kuitenkin aika helppo tehdä.
              Ei ole mielestäni niin suuri vaiva ettei kannattaisi katsoa.

              Comment

              • Shrewd
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 9
                • Finland

                #22
                Sama vika!

                Mulla on täsmälleen sama kone, ja täsmälleen sama vika ollu jo pidempään. Tulin tänne etsimään vastausta kysymykseen: Miten näissä säädetään ryyppyä?

                Koko vikaa ei olisi jos auto kävisi ryypyllä minuutin verran nykyisen parin sekunnin sijaan. En usko että autossa on mitään muuta vialla, koska se käy täysin normaalisti jos ei ole ihan kylmä.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Shrewd View Post
                  Mulla on täsmälleen sama kone, ja täsmälleen sama vika ollu jo pidempään. Tulin tänne etsimään vastausta kysymykseen: Miten näissä säädetään ryyppyä?

                  Koko vikaa ei olisi jos auto kävisi ryypyllä minuutin verran nykyisen parin sekunnin sijaan. En usko että autossa on mitään muuta vialla, koska se käy täysin normaalisti jos ei ole ihan kylmä.
                  Näissä on automaattiryyppy, joten sitä et itse voi säätää mitenkään. Muutenkin ihan purkka korjauksia tuollaiset. Kannattaa se oikea vika etsiä ja korjata, eikä yrittää vaan peittää sitä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Yvyvffyvig
                    Newbiemmer
                    • Jan 2015
                    • 23
                    • Finland

                    #24
                    Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
                    Last edited by Yvyvffyvig; 08-04-2015, 12:55.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by Yvyvffyvig View Post
                      Voisikohan vika liittyä mitenkään juuri tuohon ryyppyyn? Jos se vaikka jää jumiin, tietokone haistelee seoksen liian rikkaaksi tai laihaksi ja katkaisee syötön osaan sylintereistä koska palaminen ei ole täydellistä, säästääkseen siis kattia. Ja siitä sitten johtuisi hytinä kylmänä?
                      Näissähän on ruisku jossa ei ole enään samanlaista "ryyppyä" kuin kaasuttimissa.
                      Kaasuttimessa ryypyssä on läppä jolla kuristetaan ilman saantia seoksen rikastamiseksi ja ruiskukoneissa syötetään vain enemmän polttoainetta sekaan seoksen rikastamiseksi.

                      Ruiskuautoissa siis ei varmaan pitäisi puhua ryypystä.

                      Kylmästartissa tietokone ei vielä voi haistella seosta koska lambda ei ole ehtinyt lämmetä käyttölämpötilaansa.
                      Last edited by Muurahainen; 08-04-2015, 14:30.

                      Comment

                      • maikkeli2
                        BTCF Member
                        • Jun 2012
                        • 65
                        • tornio

                        #26
                        Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
                        Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #27
                          Originally posted by maikkeli2 View Post
                          Itsellä auto 520i vm98 sammui itsestään tyhjäkäynnillä kerran ja lähti sen jälkeen hyvin käyntiin eikä enää sammuillut. Mistähän tuo mahtaa johtua? Tyhjäkäynti on tasainen ja vetää ilman nykimisiä. Bensapumpusta kuuluu pientä sirinää muttei huomattavaa, varmaan normaalia.
                          Auto siis saattaa sammua tyhjäkäynnillä itsestään ja lähtee hyvin käyntiin. Uskaltaakohan tuolla pidemmälle matkalle lähteä.
                          Veikataan äkkiä kampianturia tähän.

                          Vikakoodit ja livedata kertoisi lisää.

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #28
                            Kylmäkäynnistyksen aikana ilmapumppu hapettaa katalysaattoria tms. Jos tämä ei toimi, tai vuotaa joka paikasta voi se aiheuttaa edellämainitun kaltaisia ongelmia jotka poistuvat koneen lämmetessä. Lisäksi vanoksen tiivisteet ovat erittäin varteen otettava vaihtoehto vain aiheuttajaksi. Aiheuttaa näitä missfire ilmoituksia. Tosin näin tekevät myös imuvuodot.
                            Tarkasta nämä kuvassa näkyvät laitteet ja erityisesti niiden letkut. Myös letku joka menee tuosta venttiilinkopan vierustaa kannen taakse. Tosi usein hapero ja aiheuttaa kylmäkäynnistyksessä ongelmia.
                            Last edited by antti79; 09-04-2015, 13:33.
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #29


                              Tässä vielä ilmapumpun kuva.
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              • Yvyvffyvig
                                Newbiemmer
                                • Jan 2015
                                • 23
                                • Finland

                                #30
                                Kiitos kovasti avuista Minun autohan siis ei ole antanut mitään vikakoodeja tuosta tärinästä enää sen separaattorin vaihdon jälkeen.Tärisee vaan kylmänä muttei sytytä mitään häiriövaloja. Pystyisikö tuota ilmapumppua toteamaan mitenkään vialliseksi ettei summamutikassa tule vaan uutta ostettua.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎