Autokuumetta pukkaa,mutta kertokaapa kokemuksi kyseisistä malleista,kuka on joskus kyseisen mallin omistanut. Lähinnä moottorin kesto kiinnostaa ja huoltotoimenpiteet,luonteeltahan nuo ovat aika erilaiset. Korin ongelmat noista onkin jo tiedossa ja abs viat sun muut. Vaihtoehtoja näyttäis olevan jonkin verran tarjolla,kun touring malli pitäis löytää.
e39 540 vs.530d
Collapse
X
-
30dA itsellä kohta 50tkm ollut ajossa.
Normaalihuollon ja kulutusosan lisäksi "jumppaa" aiheutunut abseista, sekä dieselvuodoista konehuoneen puolella (suutinta ja letkunpätkää uusittu).
[sarcasm]on nää prkl kun ei 350tkm kerkee ajaa, ja jo on ongelmia[/sarcasm]
Moottorina mun mielestä oivallinen kombo taloudellisuutta ja hauskuutta, vääntöä on koko kierrosalueella.
Tomaattilaatikot sitten asia erikseen, jos sellaista meinaat. Itsellä hyvä yksilö käsissä, niin en osaa siitä kummemmin sanoa pahaa. Kai ne toimii, jos ei niitä riko... :think'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Itsellä ollut 540ia -98 sekä 740ial -97 ( sama kone kuitenkin ) ja tällä hetkellä 530da -03.
Jos aloittais noista v8. Mukavia ajaa vääntöä ja tehoa löyty mukavasti jopa pieneen leikkimiseenkin, mutta maf:in sai vaihtaa molempiin ja 540 pamahti jakoketjun ohjuri ilman varoittamista ( muistaakseni 290tkm kohdalla ).
Molempien v8 ongelma oli perän kiinnityksessä et se ei kestänyt kummassakaan ( tosin molemmilla tuli välillä kiihdyteltyä ja e39 tuli muutenkin kokeiltua luisuttamista). Noilla taisi tulla yhteensä ajettua 25tkm ja muuten ihan normi huolloilla selvisi.
Ja sitten noki vasara malli. Mukava ajaa kanssa ja vääntöä hyvin ei yhtä tehokas kuin v8 mutta riittää hyvin tohon koriin omasta mielestäni ( tomaatillakin pystyy leikkimään kesällä).
Koneen puolelle ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin egr termostaatti vaihtaa, mutta surullisen kuuluisa tomaatti petti ( 266tkm ).
Muuten ei ole mitään muuta ongelmaa tullut vastaan.
Comment
-
-
Kilometrejä tulee 10-15tkm vuodessa,joten sen puolesta ei oikein diisseli vielä puolla paikkaansa. Alunperin oli vaan bensavehe se ainoa oikea... ,mutta jossain vaiheessa kun nettiautoa selas niin suht järkevillä kilometreillä olevia 540 ei meinaa olla tarjolla, diisseleissä on vaihtoehtoja vähän enemmän,kun auto pitää olla omastamielestä keppilaatikolla. Vai paljonko tuollaisen steppilaatikon remontit yleensä maksaa?,kun niissähän tuntuu yleensä vikoja olevan vähän enemmän. Ja missä kilometreillä tuollaiseen diiseliin saa alkaa tekeen turboremppaa?
Comment
-
-
Molemmista löytyy kokemusta.
540 uudemmalla tekniikalla yhdistettynä steppilootaan oli mielestäni aivan loistava. Vetää jo alhaalta mukavasti ja veto jatkuu ylös asti melko tasaisena. Väännön tunne ihan eri luokkaa kuin 530d:ssä ja sitä voimaa riittää aina yläreservissä asti.
Näiden bensakasien automaattiloodat kestää isojen poikien mukaan paljon paremmin.
530d ihan jees auto jos ajaa paljon, mutta noilla mainitsemillasi kilometreillä ei taida olla kannattavaa hommata, toki ihan kuinka itse tykkää. 30d koneessa ihan tarpeeksi vetoja normiajeluun, tekniikka luotettava ja vääntää melko tasaisesti alhaalta asti.
Itse kallistuisin bensakasin puoleen, etenkin jos löytyy uudemmalla tekniikalla oleva timmi peli. On se kasin äänimaailma ja fiilis ihan eri planeetalta näihin työkoneisiin verrattuna.
Comment
-
-
Koneen puolelle ei ole muuta tarvinnut tehdä kuin egr termostaatti vaihtaa, mutta surullisen kuuluisa tomaatti petti ( 266tkm ).
Muuten ei ole mitään muuta ongelmaa tullut vastaan.
Automaattilaatikko ei ole paras mahdollinen mutta kestää sen minkä kaikki muutkin, normaaliajoa. Ralliautoksi niitä ei ole suunniteltukkaan. Ja jos taipumuksia kumin polttoon niin sitte kannattaa unohtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Wangel436 View PostKilometrejä tulee 10-15tkm vuodessa,joten sen puolesta ei oikein diisseli vielä puolla paikkaansa. Alunperin oli vaan bensavehe se ainoa oikea...
Tuo 8-koneen kulutus oli tuulesta temmattu arvio (omistajat korjatkoon) ja tuo 7,3 on se, mitä oma automaatti on vienyt koko minun omistusaikana. Matkoja lähinnä lomamatkat Suomen sisällä ja mökkireissut, suurinosa n. 70% kaupunkialueella.
Bensavehje on varmasti hauskempi leikkikalu, riippuu mitä hakee.
Originally posted by Hezman View Postehdottomasti suomi-auto.'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
2 kpl 530da:ta ollut ja niillä noin 200tkm ajettu ilman laatikko ongelmia(molemmat lastutettuja).
Nykyisin 330da,jolla ajettu melkein 300tkm ei laatikko ongelmia.Pari kk ollut myös 540A uudemmalla tekniikalla.Bensa vehje todella vääntävä alhaalta lähtien vaikka diiselissä yli 100nm enemmän.540 tuntuu joka suhteessa voimakkaammalta kuin diiseli.Laatikon D ja Sport asennoilla on eroa bensassa kun taas diiselissä ne on tyhjänpäiväisiä.Laatikko kestää hyvin kun ajaa vain D asennossa.Kulutus bensassa noin 12l/100km ja diiselit 8l/100km.
Molemmat vaihtoehdot huoltojen ja osien suhteen samanlaisia.
Comment
-
-
Originally posted by jantsu View Post2 kpl 530da:ta ollut ja niillä noin 200tkm ajettu ilman laatikko ongelmia(molemmat lastutettuja).
Nykyisin 330da,jolla ajettu melkein 300tkm ei laatikko ongelmia.Pari kk ollut myös 540A uudemmalla tekniikalla.Bensa vehje todella vääntävä alhaalta lähtien vaikka diiselissä yli 100nm enemmän.540 tuntuu joka suhteessa voimakkaammalta kuin diiseli.Laatikon D ja Sport asennoilla on eroa bensassa kun taas diiselissä ne on tyhjänpäiväisiä.Laatikko kestää hyvin kun ajaa vain D asennossa.Kulutus bensassa noin 12l/100km ja diiselit 8l/100km.
Molemmat vaihtoehdot huoltojen ja osien suhteen samanlaisia.
Itse en 540:in perässä ollenkaan karsasta automaattia. Niitä ei tietoni mukaan mitenkään kauheasti ole hajonnut ja mukavuus tuossa on erinomainen.
Suomiautoakaan en välttämättä riesakseni ottaisi
Comment
-
-
Originally posted by deemu79 View PostOmassa Touringissa kulutus vaihteli 6,3 ja 6,5:n välillä. Paras auto hintaluokassaan jos kilometrejä tulee yhtään yli 14tkm.
Ei olis pitäny myydä mutta kilsoja tulee niin vähän nykyään...
Itselle mielipaha on sen verran kallista ettei ihan pienellä halua ikävää autoa.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostItselle mielipaha on sen verran kallista ettei ihan pienellä halua ikävää autoa.
Itsellä vasta reilu kymppi alla nykyisellä 540iA toukalla,
eikä paluu 530d(+30tkm tj) toukkaan tunnu enää edes siedettävältä hätäratkaisulta, jos nykyinen hajois..
Kiireisimmät varmasti tietää, että näistä kahdesta vain 530d mittari jumii jo 220km/h paikkeilSorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostVakiossa 530d:ssä on vähemmän vääntöä kuin 540:ssä.
Itse en 540:in perässä ollenkaan karsasta automaattia. Niitä ei tietoni mukaan mitenkään kauheasti ole hajonnut ja mukavuus tuossa on erinomainen.
Suomiautoakaan en välttämättä riesakseni ottaisi
Comment
-
Comment