Heip elikkäs tuli hommattua tuommonen 528i 1997vm bmw ajettu 300tkm, huomasin puuttuvat alatehot kun auton ostin joten käytin vikakoodit luetuttamassa, antoi nokka-akselin asentotunnistimelle koodit. Vaihdoin kyseisen anturin josta ei tuntunut olevan mitään hyötyä. Eli siis auto ei meinaa oikein vetää 1t-3,5t kierroksen kohdalla, lähtee 4tuhannen kierroksen kohalla sitten vetämään ihan kunnolla(niinkuin 2.8l kone pitääkin vetää). Käytin tämän jälkeen uudestaan vikakoodeissa antoi tällä kertaa vikakoodia vanokselle sekä edelleen nokka-akselin asentotunnistimelle. Voiko tuo herjata tuota nokka-akselintunnistinta vaikka vika ei ois siinä ja tosiaan vaihdon jälkeen tuli vielä tuo vanos tuohon kaveriks. Mietin siinä sitten etten kai tehnyt mitään väärää vaihdon aikana o.O Eli tuon valkoisen mötikän alta lähti siis anturi [linkki alla](vanosjuttuja tämä mötikkä ilmeisesti), sitten tässä selailin kampi-akselin tunnistinta antaa varaosahakuna samanlaisen tunnistimen mutta vähän pidempänä, onko näillä tunnistimilla siis ero ja missä tämä kampiakselintunnistin sijaitsee/voisko mahd olla siinäkin vikaa? Vähän tyhmä olo tulee näitä kysellessä, mutta tosiaan ensimmäinen bmw merkkinen auto ja ei oo tämmösiin tullu perehdyttyä, enemmänkin alustan kuluvia osia tullu vaiheltua
Ja auto vähän heikon oloisesti käynnistyy, tai aina lähtee käyntiin mutta semmonen heikon olonen käynnistys.. Ja kannattaisiko nuita vanoksen tiivisteitä ruveta vaihtelemaan, lueskellut että alatehot sais niitten vaihtamisella takas, ja jos kokemusta on nii onko kuin iso homma ollu/onko järkeä ruveta niitä vaihtelemaan kun kuitenkin auto toimii ihan hyvästi, ainoo vaan nuo alaväännöt..
![BigSmile](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_biggrin.gif)
Comment