Bmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 valot sekoilee.
Collapse
X
-
Originally posted by anjulo View PostBmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?
-
-
Miten käyttäytyy merkkivalo. Ilmenikö yhtäkkiä vai etuvalojen vaihdon jälkeen.
Mahdollisia vikoja
Valojen päivityksen yhteydessä onnistuttu kytkemään johtoja väärinpäin.
Viiksen kontaktit irti/rikki
lcm vika. Tätä olikin vissiin jo vaihdettu.
Rele vika.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
EDIT: En huomannut että olitkin jo koittanut toista boksia, mutta jätetäämpä viesti kuitenkin tänne jos siitä olisi jollekin apua.
Itsellä oli vähän samanmoista vikaa. Pitkät sammui ainoastaan parkit päällä ja viiksi etuasennossa. Ongelma poistui kun otin LCM:n irti, avasin sen ja huomasin pientä hapettumaa komponenttien ympärillä joka ilmeisesti johti sähköä. Hain pullon contact cleaneria ja pumpulipuikolla ja contact cleanerilla hinkkailin hapettumat pois. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.
Tuon ikäisessä ei enää ole sitä vanhaa fetti vikaa.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Scitso View PostMiten käyttäytyy merkkivalo. Ilmenikö yhtäkkiä vai etuvalojen vaihdon jälkeen.
Mahdollisia vikoja
Valojen päivityksen yhteydessä onnistuttu kytkemään johtoja väärinpäin.
Viiksen kontaktit irti/rikki
lcm vika. Tätä olikin vissiin jo vaihdettu.
Rele vika.
Viiksi edessä ja väläytys asennossa palaa ajovalot.
pitkät palaa kaiken aikaa viiksen ollessa normaali asennossa vaikka valokytkin olisi nolla asennossa. Tämä kaikki alkoi melkein heti kun auton ostin joten valojen vaihdosta ei ole tietoa. johdot näyttää kyllä vanhoilta ettei olisi ihan äsken mitään vaihdettu.
Kokeiltua:
LCM vaihdettu (käytetty tosin)
Virtalukon pohja vaihdettu. (Uusi)
Viiksi vaihdettu (Uusi)
Inpalla tutkailtu joka ei anna virhettä.
Autohan on e39 530d -02
Comment
-
-
Originally posted by Samee View PostEDIT: En huomannut että olitkin jo koittanut toista boksia, mutta jätetäämpä viesti kuitenkin tänne jos siitä olisi jollekin apua.
Itsellä oli vähän samanmoista vikaa. Pitkät sammui ainoastaan parkit päällä ja viiksi etuasennossa. Ongelma poistui kun otin LCM:n irti, avasin sen ja huomasin pientä hapettumaa komponenttien ympärillä joka ilmeisesti johti sähköä. Hain pullon contact cleaneria ja pumpulipuikolla ja contact cleanerilla hinkkailin hapettumat pois. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.
Tuon ikäisessä ei enää ole sitä vanhaa fetti vikaa.
Comment
-
-
Noniin. Nyt sekoilee (taas) mulla 530d 99 valot. Pitkät siis.
Eli parkissa ollessa syttyy saattovalot välillä, yleensä auttaa kun jättää viikset pitkien asentoon.
Pari kertaa välähti päivällä pitkät ajaessa (merkkivalosta huomasi)
Nyt illalla vilkutteli ja jäi palamaan... Perkele.
Eli ei voi ajaa ilman pitkiä kuin valot 0 asennossa ja viiksi varmuudeksi pitkät asennossa.
Aiemmin teki samaa ja joskus jätti oikeanpuolen vilkun vilkuttamaan kokoajaksi.
Oisko viiksi risa?
Kosteus yleensä vaikuttanu, ensimmäisen kerran kun teki, tuon vilkkujutun, otin lcm irti ja oli viikon kaks sisällä, toimi sen jälkeen moitteetta. Meni varmaan vuosi ja sitte alko noita pitkiä kiusaa, mutta auto oli seisonnassa silloin, ja on nyt toiminu moitteetta kun ollu ajossa ja kohtuu kuivaa. Kunnes nyt taas.
Kertoisko esim bmw scannerilla jos kattoo lcm live tilaa, näyttikö se kytkimen asennon vai vaan mitä.valoja se polttaa?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by anjulo View PostBmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?
Onkos kukaan keksinyt tähän ratkaisua? Itsellä täysin sama vika. Inpa herjaa maavikaa viiksessä. Toisella viiksellä ja lcm purkilla jo koitettu.E39 523i -96 raato
E30 316 -86 m50b20 mätäpommi rojekti
-lavia connection-
Comment
-
-
Tarkistappas haskalokeron takaa väylä liittimen kampa. Jos mittaristo ja lcm välinen väylä pätkis.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Onkos tähän vaivaan löytynyt ratkaisua, kesän auto seisonu pihalla ja tietenki ovipahvit valskannu vettä sisälle. Parkissa ollessa sytytteli ja sammutteli valoja itekseen. Kuivattu viikon verran sisällä ja lopetti värkkäämisen hetkeksi, takas pihalle seisoon ja sama ralli jatkuu. Nyt vaan polttaa pitkiä viiksi keskiasennossa. Purkkaratkasuna nappasin pitkien johdot irti polttimoilta niin pystyy ajelemaan? Vikakoodeja en oo vielä lukenu.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostOnkos tähän vaivaan löytynyt ratkaisua, kesän auto seisonu pihalla ja tietenki ovipahvit valskannu vettä sisälle. Parkissa ollessa sytytteli ja sammutteli valoja itekseen. Kuivattu viikon verran sisällä ja lopetti värkkäämisen hetkeksi, takas pihalle seisoon ja sama ralli jatkuu. Nyt vaan polttaa pitkiä viiksi keskiasennossa. Purkkaratkasuna nappasin pitkien johdot irti polttimoilta niin pystyy ajelemaan? Vikakoodeja en oo vielä lukenu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVeikkaisin valomoduulia ensimmäisenä kun se niitä valoja ohjaa.ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
-
Originally posted by Janne S View PostNiin, ei viittis alkaa vanhaan romuun vaihtaan ihan summissa bokseja kun näyttää ettei boksin ja viiksien vaihdolla ongelma poistunut muillakaan. Käytetty boksia auki ja ihan kuiva eikä hapettumaa näkyvissä. Voisko tuo olla joku maadotusvika, kun viat ilmaantu seisonnan aikana? Lisäksi peruutusvalot ei toimi ollenkaan. Onko joku oikeasti ratkaissut tämän ongelman?E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Boksi on siis vm 2002 autosta lcm3b eli siinä ei pitäs olla tuota vanhempien boksien ongelmaa. Maton alunen oli ihan kuivan tuntonen. Mistähän nuita maadotuksia kannattas alkaa ettimään?ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah
Comment
-
Comment