Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 valot sekoilee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anjulo
    Newbiemmer
    • Jun 2015
    • 2
    • Kellokoski

    E39 valot sekoilee.

    Bmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?
  • Kerran bmw aina bmw
    Newbiemmer
    • Sep 2015
    • 4
    • kaakkois suomi

    #2
    Originally posted by anjulo View Post
    Bmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?
    Moi, Löytyköhän tähän ongelmaan vikaa? Itellä ihan sama ongelma.

    Comment

    • Scitso
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 2816
      • Kuusankoski

      #3
      Miten käyttäytyy merkkivalo. Ilmenikö yhtäkkiä vai etuvalojen vaihdon jälkeen.
      Mahdollisia vikoja
      Valojen päivityksen yhteydessä onnistuttu kytkemään johtoja väärinpäin.
      Viiksen kontaktit irti/rikki
      lcm vika. Tätä olikin vissiin jo vaihdettu.
      Rele vika.
      E34 525i Touring -96 "Iris"
      E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
      E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
      E46 328ia Sedan -98 "HOI"
      E61 530d Touring -04

      ex. E39 520ia Touring -98
      ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
      ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
      ex. E28 520i -82

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        #4
        EDIT: En huomannut että olitkin jo koittanut toista boksia, mutta jätetäämpä viesti kuitenkin tänne jos siitä olisi jollekin apua.



        Itsellä oli vähän samanmoista vikaa. Pitkät sammui ainoastaan parkit päällä ja viiksi etuasennossa. Ongelma poistui kun otin LCM:n irti, avasin sen ja huomasin pientä hapettumaa komponenttien ympärillä joka ilmeisesti johti sähköä. Hain pullon contact cleaneria ja pumpulipuikolla ja contact cleanerilla hinkkailin hapettumat pois. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.

        Tuon ikäisessä ei enää ole sitä vanhaa fetti vikaa.
        Last edited by Samee; 11-09-2015, 12:51. Reason: lisäys
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        • Kerran bmw aina bmw
          Newbiemmer
          • Sep 2015
          • 4
          • kaakkois suomi

          #5
          Originally posted by Scitso View Post
          Miten käyttäytyy merkkivalo. Ilmenikö yhtäkkiä vai etuvalojen vaihdon jälkeen.
          Mahdollisia vikoja
          Valojen päivityksen yhteydessä onnistuttu kytkemään johtoja väärinpäin.
          Viiksen kontaktit irti/rikki
          lcm vika. Tätä olikin vissiin jo vaihdettu.
          Rele vika.
          Merkkivalo toimii niinkuin pitää elikkäs palaa silloin kuin pitkätkin.
          Viiksi edessä ja väläytys asennossa palaa ajovalot.
          pitkät palaa kaiken aikaa viiksen ollessa normaali asennossa vaikka valokytkin olisi nolla asennossa. Tämä kaikki alkoi melkein heti kun auton ostin joten valojen vaihdosta ei ole tietoa. johdot näyttää kyllä vanhoilta ettei olisi ihan äsken mitään vaihdettu.
          Kokeiltua:
          LCM vaihdettu (käytetty tosin)
          Virtalukon pohja vaihdettu. (Uusi)
          Viiksi vaihdettu (Uusi)
          Inpalla tutkailtu joka ei anna virhettä.
          Autohan on e39 530d -02

          Comment

          • Kerran bmw aina bmw
            Newbiemmer
            • Sep 2015
            • 4
            • kaakkois suomi

            #6
            Originally posted by Samee View Post
            EDIT: En huomannut että olitkin jo koittanut toista boksia, mutta jätetäämpä viesti kuitenkin tänne jos siitä olisi jollekin apua.



            Itsellä oli vähän samanmoista vikaa. Pitkät sammui ainoastaan parkit päällä ja viiksi etuasennossa. Ongelma poistui kun otin LCM:n irti, avasin sen ja huomasin pientä hapettumaa komponenttien ympärillä joka ilmeisesti johti sähköä. Hain pullon contact cleaneria ja pumpulipuikolla ja contact cleanerilla hinkkailin hapettumat pois. Tämän jälkeen toimi taas normaalisti.

            Tuon ikäisessä ei enää ole sitä vanhaa fetti vikaa.
            Jees kaikki apu huomioidaan täytyy kokeilla huomenna tuotakin.

            Comment

            • Kerran bmw aina bmw
              Newbiemmer
              • Sep 2015
              • 4
              • kaakkois suomi

              #7
              [QUOTE=Kerran bmw aina bmw;3610167]Jees kaikki apu huomioidaan täytyy kokeilla huomenna tuotakin.[/QUN

              Ei auttanut putsailut prkle :(

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Noniin. Nyt sekoilee (taas) mulla 530d 99 valot. Pitkät siis.
                Eli parkissa ollessa syttyy saattovalot välillä, yleensä auttaa kun jättää viikset pitkien asentoon.
                Pari kertaa välähti päivällä pitkät ajaessa (merkkivalosta huomasi)
                Nyt illalla vilkutteli ja jäi palamaan... Perkele.
                Eli ei voi ajaa ilman pitkiä kuin valot 0 asennossa ja viiksi varmuudeksi pitkät asennossa.

                Aiemmin teki samaa ja joskus jätti oikeanpuolen vilkun vilkuttamaan kokoajaksi.
                Oisko viiksi risa?
                Kosteus yleensä vaikuttanu, ensimmäisen kerran kun teki, tuon vilkkujutun, otin lcm irti ja oli viikon kaks sisällä, toimi sen jälkeen moitteetta. Meni varmaan vuosi ja sitte alko noita pitkiä kiusaa, mutta auto oli seisonnassa silloin, ja on nyt toiminu moitteetta kun ollu ajossa ja kohtuu kuivaa. Kunnes nyt taas.
                Kertoisko esim bmw scannerilla jos kattoo lcm live tilaa, näyttikö se kytkimen asennon vai vaan mitä.valoja se polttaa?
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                • toni28
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 115
                  • lavia

                  #9
                  Originally posted by anjulo View Post
                  Bmw E39 525i 01-vm farkku automaatti. Kun valot päällä ja viiksi keskiasennossa, niin pitkät päällä ja kun työntää viiksen eteen niin lyhyet päällä. Eli eikös ole väärin päin? viiksi kun keskellä niin pitäisi lyhyet palaa? Kokeiltu toista valoboksia, mutta sama homma. Missäköhän vika?

                  Onkos kukaan keksinyt tähän ratkaisua? Itsellä täysin sama vika. Inpa herjaa maavikaa viiksessä. Toisella viiksellä ja lcm purkilla jo koitettu.
                  E39 523i -96 raato
                  E30 316 -86 m50b20 mätäpommi rojekti

                  -lavia connection-

                  Comment

                  • Scitso
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 2816
                    • Kuusankoski

                    #10
                    Tarkistappas haskalokeron takaa väylä liittimen kampa. Jos mittaristo ja lcm välinen väylä pätkis.
                    E34 525i Touring -96 "Iris"
                    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                    E61 530d Touring -04

                    ex. E39 520ia Touring -98
                    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                    ex. E28 520i -82

                    Comment

                    • Janne S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 437
                      • Keminmaa

                      #11
                      Onkos tähän vaivaan löytynyt ratkaisua, kesän auto seisonu pihalla ja tietenki ovipahvit valskannu vettä sisälle. Parkissa ollessa sytytteli ja sammutteli valoja itekseen. Kuivattu viikon verran sisällä ja lopetti värkkäämisen hetkeksi, takas pihalle seisoon ja sama ralli jatkuu. Nyt vaan polttaa pitkiä viiksi keskiasennossa. Purkkaratkasuna nappasin pitkien johdot irti polttimoilta niin pystyy ajelemaan? Vikakoodeja en oo vielä lukenu.
                      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Janne S View Post
                        Onkos tähän vaivaan löytynyt ratkaisua, kesän auto seisonu pihalla ja tietenki ovipahvit valskannu vettä sisälle. Parkissa ollessa sytytteli ja sammutteli valoja itekseen. Kuivattu viikon verran sisällä ja lopetti värkkäämisen hetkeksi, takas pihalle seisoon ja sama ralli jatkuu. Nyt vaan polttaa pitkiä viiksi keskiasennossa. Purkkaratkasuna nappasin pitkien johdot irti polttimoilta niin pystyy ajelemaan? Vikakoodeja en oo vielä lukenu.
                        Veikkaisin valomoduulia ensimmäisenä kun se niitä valoja ohjaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Janne S
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 437
                          • Keminmaa

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Veikkaisin valomoduulia ensimmäisenä kun se niitä valoja ohjaa.
                          Niin, ei viittis alkaa vanhaan romuun vaihtaan ihan summissa bokseja kun näyttää ettei boksin ja viiksien vaihdolla ongelma poistunut muillakaan. Käytetty boksia auki ja ihan kuiva eikä hapettumaa näkyvissä. Voisko tuo olla joku maadotusvika, kun viat ilmaantu seisonnan aikana? Lisäksi peruutusvalot ei toimi ollenkaan. Onko joku oikeasti ratkaissut tämän ongelman?
                          ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2816
                            • Kuusankoski

                            #14
                            Originally posted by Janne S View Post
                            Niin, ei viittis alkaa vanhaan romuun vaihtaan ihan summissa bokseja kun näyttää ettei boksin ja viiksien vaihdolla ongelma poistunut muillakaan. Käytetty boksia auki ja ihan kuiva eikä hapettumaa näkyvissä. Voisko tuo olla joku maadotusvika, kun viat ilmaantu seisonnan aikana? Lisäksi peruutusvalot ei toimi ollenkaan. Onko joku oikeasti ratkaissut tämän ongelman?
                            Vialliset mosfetit ei oikein ulospäin näy viallisena, jos siis lcm 2 tai vanhempi. Maadotukset ja vänkärin jalkotila kannattaa tarkastaa ettei ole vettä maton alla
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • Janne S
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 437
                              • Keminmaa

                              #15
                              Boksi on siis vm 2002 autosta lcm3b eli siinä ei pitäs olla tuota vanhempien boksien ongelmaa. Maton alunen oli ihan kuivan tuntonen. Mistähän nuita maadotuksia kannattas alkaa ettimään?
                              ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎