En kyllä suosittele ketään asentamaan matalampi asteinen termostaatti. Moottorin sisälmykset rasittuu enemmän kun se ei ikinä saavuta optimaalista lämpötilaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m62 termostaatin testaus
Collapse
X
-
Originally posted by igmas View PostEn kyllä suosittele ketään asentamaan matalampi asteinen termostaatti. Moottorin sisälmykset kuuluu nopeamin kun se ei pääse ikinä sihen optimalisen lämpötilaan.
Höpö höpö. TÄmä bemarin kone pitää jäähdytysnesteen noin 105 asteessa normiajossa ja jos saadaan tippumaan 90-95 asteeseen on sekin henkilöauton moottoreiden joukossa täysin normaali lämpötila.
Öljy pitää metallipinnat toisistaan erossa joten mitään hankautumista pääse tapahtumaan ja molemmissa lämpötiloissa koneen lämpölaajentumiset normaalilukemissa.
Itse näkisin edun pienemmällä lämpötilalla mm ohjelmoinnin alla, sais pienemmällä lämpötilalla sytkäkartasta muokattua pikkasen enemmän tehoa antavamman.
Vaikka tu koneen termari säätää nesteen lämpötilaa kovassa kiihdytyksessä alas, tapahtuuko todellinen muutos koneen metallipintojen lämpötilassa muutamassa sekunnissa vai vasta myöhemmin jolloin kiihdytys jo ohi?G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostHöpö höpö. TÄmä bemarin kone pitää jäähdytysnesteen noin 105 asteessa normiajossa ja jos saadaan tippumaan 90-95 asteeseen on sekin henkilöauton moottoreiden joukossa täysin normaali lämpötila.
Öljy pitää metallipinnat toisistaan erossa joten mitään hankautumista pääse tapahtumaan ja molemmissa lämpötiloissa koneen lämpölaajentumiset normaalilukemissa.
Itse näkisin edun pienemmällä lämpötilalla mm ohjelmoinnin alla, sais pienemmällä lämpötilalla sytkäkartasta muokattua pikkasen enemmän tehoa antavamman.
Vaikka tu koneen termari säätää nesteen lämpötilaa kovassa kiihdytyksessä alas, tapahtuuko todellinen muutos koneen metallipintojen lämpötilassa muutamassa sekunnissa vai vasta myöhemmin jolloin kiihdytys jo ohi?
Eikä edes tarvitse olla TU kone että lämpöjä pudotetaan rasituksessa. Vain M60 sisältää perinteisen termarin.
Comment
-
-
Päästöjen takiahan se lämpö niin korkea on.
Vanhemmat m62 koneet käy 112-114asteisina ja tu kone n. 105 asteisena. Josta sitten sähköllä ohjataan lämmöt n.85 asteeseen kun lapun painaa lattiaan.
Ja tää lämpöjen pudotus tapahtuu todella nopeasti..
Painat kaasun pohjaan rekan takapäässä, kun tuut rekan ohituksen jälkeen sen eteen on lämmöt sen 85.
Ite väitän et toi jos mikä tekee hallaa koneelle kun lämmöt muuttuu liki 30astetta muutamassa sekunnissa.
Negatiivisena puolena vielä noiden +100°C lämpöjen aiheuttama kaikkien kumitiivisteiden kuivuminen/kovettuminen.Last edited by jannmann; 21-09-2016, 12:22.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostHöpö höpö. TÄmä bemarin kone pitää jäähdytysnesteen noin 105 asteessa normiajossa ja jos saadaan tippumaan 90-95 asteeseen on sekin henkilöauton moottoreiden joukossa täysin normaali lämpötila.
Öljy pitää metallipinnat toisistaan erossa joten mitään hankautumista pääse tapahtumaan ja molemmissa lämpötiloissa koneen lämpölaajentumiset normaalilukemissa.
Itse näkisin edun pienemmällä lämpötilalla mm ohjelmoinnin alla, sais pienemmällä lämpötilalla sytkäkartasta muokattua pikkasen enemmän tehoa antavamman.
Vaikka tu koneen termari säätää nesteen lämpötilaa kovassa kiihdytyksessä alas, tapahtuuko todellinen muutos koneen metallipintojen lämpötilassa muutamassa sekunnissa vai vasta myöhemmin jolloin kiihdytys jo ohi?
Kun se ei auta missä normali tilantessa mootoria.
Ei se auta mootorin jäädytämiseen.
Sitä varten on jäähdytin.
Enkä tiedä miksi pitäs asentaa matalampi asteinen termostaati?
Rata käyttö ymmärän mutta ei nyt päivitäisen ajoon ole mitään järkee?
Pystykö noissa OEM boxeissa koodaa se sytytyskartaa?EXiä.
VW Jetta 1.4 1985
Honda Civic 1.4 2001
E34 518i 1989
E36 325i 1992
VW Golf III 1.8 1995
VW Passat 1.8T 1998
e38 735i 1999
E38 750i 2001
Nyt:
Lexus S190 GS450H 2007
Comment
-
-
Originally posted by igmas View PostJos pitää asentaa matalampi asteinen termostaatit että lämmöt pysy kunnossa niin järjestelmässä on jotain vikaa.
Kun se ei auta missä normali tilantessa mootoria.
Ei se auta mootorin jäädytämiseen.
Sitä varten on jäähdytin.
Enkä tiedä miksi pitäs asentaa matalampi asteinen termostaati?
Rata käyttö ymmärän mutta ei nyt päivitäisen ajoon ole mitään järkee?
Pystykö noissa OEM boxeissa koodaa se sytytyskartaa?
Ja kyllä sopivasti osaava jolla on sopivat laitteet säätää OEM boksiin vaikka mitä.
Comment
-
-
Originally posted by igmas View PostJos pitää asentaa matalampi asteinen termostaatit että lämmöt pysy kunnossa niin järjestelmässä on jotain vikaa.
Kun se ei auta missä normali tilantessa mootoria.
Ei se auta mootorin jäädytämiseen.
Sitä varten on jäähdytin.
Enkä tiedä miksi pitäs asentaa matalampi asteinen termostaati?
Rata käyttö ymmärän mutta ei nyt päivitäisen ajoon ole mitään järkee?
Pystykö noissa OEM boxeissa koodaa se sytytyskartaa?
Orkkis lämpötila on turhan korkea ja siitä ei ole mitään hyötyä paitsi auttanut tehdasta saamaan päästöt pienemmiksi.
Tehtaat tekee asioissa kompromisseja paljon ja vaikka tuhannet insinöörit asioita suunnittelee se ei tarkoita ettei jotain parannusta normaalia käyttöä ajatellen voi tehdä joihinkin tehtaan tekemiin juttuihin.
Jannmann mainitsikin mitä pikkasen turhan korkea lämpötila tekee pitkässä juoksussa.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
Comment