Autona siis 535i -97 M62 manuaali.
Bemari alkoi muutama päivä sitten starttauttamaan väliajoin pitkään että on lähtenyt käyntiin, pelasi kuitenkin sen jälkeen ihan hyvin. Nyt kuitenkin menopelistä katosi tehot ajaessakin ja pitkään starttaus on jatkuvaa. Käynnistyessään ei käy aina kaikilla sylintereillä ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Välillä kuitenkin tyhjäkäynti normalisoituu ja saattaa jopa yrittää kierroksiakin nostattaa.
Tähän mennessä on tutkittu että kaikki puolat ovat kunnossa, tulpat vaihdettu ja öljyt poistettu tulpan koloista, MAF anturin pistoketta käytetty pois, bensapumppun toiminta varmistettu ja kaikki liitokset käyty läpi.
Ohmeja mittailin nokka-akselin anturista kun jostain luin että täytyisi tulla n.600 ohmia mutta näytti nollaa. Vika tässä vai jossain muussa?
Alla olevissa linkeissä on otettu kuvia diagnostiikasta, jossa vikakoodeja on tullut sekä ajon aikana että esim. tulppien ja puolien toimintaa testatessa, jossa hämmästytti mm. lopussa olevat koodit joita ohjelma ei ilmeisesti voinut näyttää. Ohilyönnit ainakin luulisin tulleen tulppia testaillessa ja lambda viat kun on ajettu tiellä muutaman sylinterin voimin.. vai voiko vika piileä niissä?
Nämä koodit kuitenkin nollattiin ja laitettiin auto uudelleen käyntiin... ja kas kummaa ei tullut yhtään vikakoodia vaikka kone kävi välillä tosi huonostikkin ja sammuikin kesken mittailun. (smoothness testissä ensimmäinen sylinteri antoi välillä jopa arvoja yli tuhannenkin)
Osaako siis joku "ohjelmaguru" nyt kertoa nuista amatöörille että mitä ne tarkoittaa vai mikä hitto tuota jatketta vaivaa?
Vastauksia kuumeisesti odotellen:
Osmo Hyvärinen
Haapavesi
[email protected]
Bemari alkoi muutama päivä sitten starttauttamaan väliajoin pitkään että on lähtenyt käyntiin, pelasi kuitenkin sen jälkeen ihan hyvin. Nyt kuitenkin menopelistä katosi tehot ajaessakin ja pitkään starttaus on jatkuvaa. Käynnistyessään ei käy aina kaikilla sylintereillä ja kaasua painettaessa meinaa sammua. Välillä kuitenkin tyhjäkäynti normalisoituu ja saattaa jopa yrittää kierroksiakin nostattaa.
Tähän mennessä on tutkittu että kaikki puolat ovat kunnossa, tulpat vaihdettu ja öljyt poistettu tulpan koloista, MAF anturin pistoketta käytetty pois, bensapumppun toiminta varmistettu ja kaikki liitokset käyty läpi.
Ohmeja mittailin nokka-akselin anturista kun jostain luin että täytyisi tulla n.600 ohmia mutta näytti nollaa. Vika tässä vai jossain muussa?
Alla olevissa linkeissä on otettu kuvia diagnostiikasta, jossa vikakoodeja on tullut sekä ajon aikana että esim. tulppien ja puolien toimintaa testatessa, jossa hämmästytti mm. lopussa olevat koodit joita ohjelma ei ilmeisesti voinut näyttää. Ohilyönnit ainakin luulisin tulleen tulppia testaillessa ja lambda viat kun on ajettu tiellä muutaman sylinterin voimin.. vai voiko vika piileä niissä?
Nämä koodit kuitenkin nollattiin ja laitettiin auto uudelleen käyntiin... ja kas kummaa ei tullut yhtään vikakoodia vaikka kone kävi välillä tosi huonostikkin ja sammuikin kesken mittailun. (smoothness testissä ensimmäinen sylinteri antoi välillä jopa arvoja yli tuhannenkin)
Osaako siis joku "ohjelmaguru" nyt kertoa nuista amatöörille että mitä ne tarkoittaa vai mikä hitto tuota jatketta vaivaa?

Vastauksia kuumeisesti odotellen:
Osmo Hyvärinen
Haapavesi
[email protected]
Comment