Originally posted by Pmak
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kattoluukku jämähti
Collapse
X
-
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
-
-
Originally posted by schwarze View PostSinulla taitaa nyt mennä toinen puoli luukusta edellä ja siksi verhous ei mene taakse. Käyttömoottorille tulee luukun molemmilta puolilta oma "vetoketju" ja nyt epäilen, että toinen ketjuista on päässyt hyppäämään hampaalla. Avaa luukkua n.10cm ja mittaa vaikka rullamitalla ovatko luukun reunat millilleen yhtä etäällä luukun aukkoon nähden. Mikäli eivät, käyttömoottori pois ja varovasti houkuttelet käsipelillä luukun suoraan. Moottori paikoilleen ja raja-arvojen haku ohjeen mukaan. Mikäli luukku on jo lähtökohtaisestikin suorassa, vika on takareunan säädössä (kiinnityksestä luistanut), tai sitten mekanismista on oikeesti jotakin hajonnut.
Kiitos kovasti neuvoista!
Comment
-
-
Jep, koita nyt vielä ajaa se luukun takareuna ylä-asentoon ja luukun takakulmista hemputtelemalla todeta, klonkkaako kumpikaan puoli :think Tuo sisäverhous pitää siis ensin liuttaa edestä pois, säätö ei onnistu muuten. Missäs kulmassa se heitto on, etu- vai takapää? Säätökohdat toki selviää sitten noista TIS:n kuvista. Voin mä toki katsoa tuosta irrallaan olevasta peltiluukusta tarkemmin vaikka huomenna.Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostJep, koita nyt vielä ajaa se luukun takareuna ylä-asentoon ja luukun takakulmista hemputtelemalla todeta, klonkkaako kumpikaan puoli :think Tuo sisäverhous pitää siis ensin liuttaa edestä pois, säätö ei onnistu muuten. Missäs kulmassa se heitto on, etu- vai takapää? Säätökohdat toki selviää sitten noista TIS:n kuvista. Voin mä toki katsoa tuosta irrallaan olevasta peltiluukusta tarkemmin vaikka huomenna.) menee sittenkin vinossa? Eli pitäsikö sitä "vetoketjua" sittenkin koittaa säätää?
Kävin kanssa kokeilemassa tuon takareunan heiluttelua, niin ei kumpikaan kulma antanut periksi. Eli ihan jämptisti paikallaan. Heittohan ilmenee katon ollessa kiinni asennossa, auton kulkusuuntaan nähden vasemmassa takareunassa. Muutamanmillin, jos sitäkään, katon reunan alapuolella. Juuri, että silmällä näkee.
Kaikki kuvat ja tieto on enemmän kuin tervetullutta
Kiitos erittäin paljon!
Comment
-
-
Originally posted by Pmak View PostEli siis voisko päätellä, että jos se sisäkatto ei liu'u pois tieltä, niin katto (mittauksista huolimatta) menee sittenkin vinossa? Eli pitäsikö sitä "vetoketjua" sittenkin koittaa säätää?
Kävin kanssa kokeilemassa tuon takareunan heiluttelua, niin ei kumpikaan kulma antanut periksi. Eli ihan jämptisti paikallaan. Heittohan ilmenee katon ollessa kiinni asennossa, auton kulkusuuntaan nähden vasemmassa takareunassa. Muutamanmillin, jos sitäkään, katon reunan alapuolella. Juuri, että silmällä näkee.
Kaikki kuvat ja tieto on enemmän kuin tervetullutta
Kiitos erittäin paljon!
En usko, että "vetoketjua" säätämällä tilanne muuttuu, se on mielestäni kohdallaan, kun mitat täsmää.
Tuli mieleeni, mahtuisiko takareunaa säätämään luukun ylä-asennossa? Sinnehän ei tarvitse mahtua väliin kuin kiintolenkki jolla lukitus löysätään ja ruuvimeisseli säätöpalan liutusta varten. Mulla on nykyään lasiluukku, joten en tuota voi tarkistaa. Amatöörien puuhasteluahan tämä...Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
E39 touring -97
lasiluukku aukee taaksepäin mut ei nosta pelkästään takaosaa... vai kuuluuko tän mallin edes tehdä niin? luukku oli ostettassa teipattu ilmeisesti vuotopelon takia... taakse aukeaa ihan normisti ja menee kiinni myös...Bemari sen olla pitää!
e39 528ia touring -97
Ex E36 325i -91
Ex E36 325i -91
Ex E30 316 -87
Comment
-
-
Kuuluu nousta. Nouseeko lasin takareuna käsin nostamalla sen jälkeen kun on ensin napista "nostanut" ylös? Tod.näk. nostomekanismista on katkennut muoviset palat joissa nostovarret on kiinni...nosto-osat vaihtoon ja taas toimii.ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
Originally posted by flyingfinn_148 View PostNyt nousi takaosa ylös mutta ei meinannu mennä kiinni enää? Hetken ku renkutti nappia niin meni kiinni pienen kolauksen kera ja nyt ei taaskaan nouse takaosa?
EDIT: Jos 10 sekuntia ei riitä, niin pidä nappia painettuna 30 sekuntia.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
Comment