Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i nokka-akselin asentotunnistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Originally posted by 523i View Post
    Amerikan foorumilla oli bemarissa samat arvot ja syyksi paljastui sulanut katalysaattori. Ei varmaan mahdotonta, että kun puola särkyi aiemmin niin 5:es sylinteri työnti palamatonta bensaa kattiin ja se pääsi sulamaan?
    Pakokaasu tulee putkesta "tupruttamalla" joten viittaisi siihen että putki on tukossa?
    Koputtele kattia+alkupään putkea kumivasaralla ja mikäli helisee, putkikin helposti tukossa.

    Comment

    • 523i
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 319
      • Iisalmi

      #17
      Katti ei ainakaan helise kun koputtelee, mutta voihan se olla sulanut tukkoon? Pitää vaihtaa tuo nokka-akselin anturi ensin jos vaikka se aiheuttaa nuo Engineload ja ICV häiriöt?

      Comment

      • Yyz
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 151
        • Pirkkala

        #18
        Engine load taitaa näissä aina näyttää outoja lukuja, oletko kokeillut puhdistaa ICV:n? Takertelee usein likaisena.
        Jos siinä on tarvikekatti niin en yhtään ihmettelisi vaikka olisi hajonnut, jostain syystä eivät kestä painetta.

        Comment

        • 523i
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2009
          • 319
          • Iisalmi

          #19
          Icv on putsattu ja katti varmaan alkuperäinen

          Comment

          • Yyz
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 151
            • Pirkkala

            #20
            Nyt ei selvinnyt onko siinä käyntihäiriö vai näyttääkö inpa vaan outoja lukemia? Jos katti on tukossa niin ei se kovin paljon kierroksia ota.

            Comment

            • 523i
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 319
              • Iisalmi

              #21
              Tyhjäkäynti on semmoinen tupsuttava. Kone käy hyvin mutta putkesta tupsuttaa.

              Comment

              • 523i
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2009
                • 319
                • Iisalmi

                #22
                Nokka-akselin anturi vaihdettu siemensiin ja käynnistyy heti, alavääntöä ehkä enemmän ja kulutus laski. Mutta engine roughness sylinteri 5 7325.00. Sylinteri 3 1083.00 muut nolla, ja oxygen sensor voltage 2 = 4.83V.
                Voiko lambda anturi tehdä tuon 5 ja 3:n engine roughness nuin korkeaksi?

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Venttiilit solmussa? Mittaa puristukset/ohivuodot

                  Comment

                  • 523i
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 319
                    • Iisalmi

                    #24
                    Eikö jos kahen sylinterin venttiilit ois solmussa niin luulis jo vaikuttavan vääntöön? Myös tuo total air use of air flow meter on 16,5kg/H tyhjäkäynnillä.

                    Comment

                    • Ivl
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 216
                      • Oulunsalo

                      #25
                      Originally posted by 523i View Post
                      Eikö jos kahen sylinterin venttiilit ois solmussa niin luulis jo vaikuttavan vääntöön? Myös tuo total air use of air flow meter on 16,5kg/H tyhjäkäynnillä.


                      Mulla 528-97 täristi tyhjäkäynnillä ja noi roughness arvot oli muistaakseni 14000 nelospytyssä. Syyksi paljastui puuttuva palanen nelospytyn pakoventtiilissä.


                      T Jukka
                      Bmw X5 2011
                      Vw caddy 2019

                      Comment

                      • 523i
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2009
                        • 319
                        • Iisalmi

                        #26
                        Antaa vikakoodit:

                        Oxygen sensor voltage rise 2
                        voltage (rich) 4288 volt
                        heater 16.81%
                        voltage 2 3.29 volt

                        Fuel trim limit bank 2

                        Pitääkö alkaa tutkia nuita imupuolen letkuja jos siellä kuitenkin on imuvuoto? Onko tässä m52b25 näitä letkujen lähdön kumitulppia koska monesti oon koittanut etsiä niitä eikä löydy.
                        Last edited by 523i; 24-10-2015, 09:56.

                        Comment

                        • BenDilde
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 127
                          • Kotka

                          #27
                          Minkäs merkkinen on orggis tai OEM?
                          '01 E39 520iA

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Originally posted by BenDilde View Post
                            Minkäs merkkinen on orggis tai OEM?
                            Siemens/vdo.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • 523i
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 319
                              • Iisalmi

                              #29
                              Originally posted by BenDilde View Post
                              Minkäs merkkinen on orggis tai OEM?
                              Siemenshän siellä oli, tuossa oli vika siellä DME kasetissa, lopulta tilasin Englannista käytetyn samanlaisen ja koodasin ajonestoon sopivaksi ja vikapoistui. 20€ Vika.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎