memebuy23buy

540i -02 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martti
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 787
    • Suomi

    #16
    Itellä kyllä pukkas misfirestä koodia ku bensansaannissa oli ongelmia...

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10114
      • KVLA

      #17
      Originally posted by Martti View Post
      Itellä kyllä pukkas misfirestä koodia ku bensansaannissa oli ongelmia...
      Tokihan se sytytyshäikkää pukkaa jos bensansaanti pätkii.Minun mielestä tuo ei ole suoraa tulkittavissa esim. pätkiväksi bensapumppu viaksi.Vai saitko sen heti tulkittua niin,että vika on bensapuolella?Toki se vähän helpottaa arvailua,jos/kun samaa koodia pukkaa joka sylinteriltä.
      Last edited by Heguli 31; 18-10-2015, 17:37.

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Tokihan se sytytyshäikkää pukkaa jos bensansaanti pätkii.Minun mielestä tuo ei ole suoraa tulkittavissa esim. pätkiväksi bensapumppu viaksi.Vai saitko sen heti tulkittua niin,että vika on bensapuolella?Toki se vähän helpottaa arvailua,jos/kun samaa koodia pukkaa joka sylinteriltä.
        Noh sanotaan nyt että oireet sopivat taudinkuvaan minun tapauksessa? Lähinnä se vain pisti silmään, kun oli puhetta, että bensansaannin katkoksen eivät aiheuttaisi vikakoodeja. Ja tosiaan mulla oli sillain että tankissa oli vielä polttoainetta, mutta kakku ei siirtynyt puolelta toiselle.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #19
          Toki sieltä aina tulee jotain vikakoodia jos moottori pätkii tai sammuu.Mutta suoranaista vikakoodia bensakoneisesta ei polttoaineen paineista tule."Low fuel pressure",tai mitään muutakaan tuon suuntaista.Ei edes pysähtyneestä bensapumpusta itsestään.

          Siellä kun ei ole infoa antavaa paineanturia pa-linjastossa.Eli ne kaikki tuosta aiheutuvat koodit on täysin tulkinnan varaisia.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by markok View Post
            Onko yleistä, että bensansaannin ongelmat tulevat tyhjäkäynnillä? Kaasua painettaessa käy kuitenkin paremmin. Ei tosin kokoaikaa puhtaasti silloinkaan.
            Imuvuoto?

            Comment

            • Gedd
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2010
              • 479
              • Tampere

              #21
              Itsellä satunnaisesti tekee sitä että tyhjäjäynniltä kierrokset putoaa ja jos ei ehdi antaa kaasua niin auto sammuu, mutta vähän kaasua painamalla saa pidettyä tyhjäkäynnillä ja muuten toimii normaalisti.

              Jos heittäisi jotain erilaista ajatusta ja veikkaisi sähköisen kaasuläpän kiukuttelua, rattaissa/anturissa/moottorissa jotain häikkää että läppä menee kiinni vaikka ecu luulee pitävänsä sitä sopivassa asennossa. Sitten kun painaa inasen kaasua niin läppä aukeaa ja auto toimii normaalisti? Tilasin itselle uuden kaasuläpän niin pääsee testaamaan tätäkin teoriaa.

              Jos bensapumppu alkaisi kiukuttelemaan niin eikö sieltä loppuisi soppa kesken kun painaa kaasun pohjaan ja antaisi jotain laihan seoksen koodia, rykisi pätkisi ym?
              Last edited by Gedd; 23-10-2015, 23:45.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10114
                • KVLA

                #22
                Eikö viallisesta sähköisestä kaasuläpän "häirikkö" toiminnasta tulisi vikakoodia?

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #23
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Eikö viallisesta sähköisestä kaasuläpän "häirikkö" toiminnasta tulisi vikakoodia?
                  Yksikin häiriö 4 eri potikan arvoissa ja limp mode on taattu. (rajoitin muistaaseni 1500rpm)
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Dunky
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 4927
                    • Kotka

                    #24
                    Onko autosta vaihdettu imusarjan takana oleva huohottimen kalvo härdelli?
                    Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                    Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                    Comment

                    • Gedd
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 479
                      • Tampere

                      #25
                      Tässä siis omasta oireestani joka ehkä hieman kiilasi alkuperäisen postaajan lankaan, mutta:

                      Teoriassa pitkälti kaikesta pitäisi jotain kautta tulla koodi. Viimeistään seoksesta. Tuntuvat joissain asioissa nämä olevan aika nihkeitä antamaan koodeja jos jokin sähköosa ei ole ihan tuhannen paskana. Short term fueltrimmit menee todella rankasti miinukselle kun alkaa kierrokset putoamaan eli viittaisi siihen että saa liikaa soppaa tai liian vähän ilmaa. Joko suuttimet vuotaa reilusti ja auto tukehtuu liikaan bensaan, tai läppä menee enemmän kiinni kun ecu haluaa syystä tai toisesta ja sen takia saa liikaa soosia.

                      Jos sammusi liiallisen ilman takia niin trimmit menisi kaiken järjen mukaan plussalle, ja täytyy olla aika runsas yhtäkkinen satunnainen imuvuoto että auto sammuu sen takia. Voin esim. avata imusarjaan tulevan tankin huohotusletkun että saa suoraan imusarjan sisään lyijykynän mentävästä letkusta ilmaa eikä auto siitä sammu, vähän kierrokset vaan heittelee.
                      Last edited by Gedd; 25-10-2015, 21:56.

                      Comment

                      • salmol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 244
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Gedd View Post
                        Teoriassa pitkälti kaikesta pitäisi jotain kautta tulla koodi. Viimeistään seoksesta. Tuntuvat joissain asioissa nämä olevan aika nihkeitä antamaan koodeja jos jokin sähköosa ei ole ihan tuhannen paskana. Short term fueltrimmit menee todella rankasti miinukselle kun alkaa kierrokset putoamaan eli viittaisi siihen että saa liikaa soppaa tai liian vähän ilmaa. Joko suuttimet vuotaa reilusti ja auto tukehtuu liikaan bensaan, tai läppä menee enemmän kiinni kun ecu haluaa syystä tai toisesta ja sen takia saa liikaa soosia.

                        Jos sammusi liiallisen ilman takia niin trimmit menisi kaiken järjen mukaan plussalle, ja täytyy olla aika runsas yhtäkkinen satunnainen imuvuoto että auto sammuu sen takia. Voin esim. avata imusarjaan tulevan tankin huohotusletkun että saa suoraan imusarjan sisään lyijykynän mentävästä letkusta ilmaa eikä auto siitä sammu, vähän kierrokset vaan heittelee.
                        Eikös tuo kaikki voi johtua myös viallisesta happianturista?
                        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

                        Comment

                        • jantsu
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 168
                          • siilinjärvi

                          #27
                          Voisko johtua akusta.Tänään kokeilin käynnistää 4 päivän jälkeen viime startista.Pelkkä naksahdus.Nyt akun ostoon ja uusi kokeilu.Voisiko vähäinen virta vaikuttaa käyntiin?

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10114
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by jantsu View Post
                            Voisko johtua akusta.Tänään kokeilin käynnistää 4 päivän jälkeen viime startista.Pelkkä naksahdus.Nyt akun ostoon ja uusi kokeilu.Voisiko vähäinen virta vaikuttaa käyntiin?
                            Paljonko latausjännite?Jos akku on huono,mutta kuitenkin käynnistyy sillä,niin ei vaikuta käyntiin.Siis jos tuo lataus toimii.Ehjän laturin virta riittää kyllä pitämään auton sähkötoiminnot päällä (jos akku ei ole oikosulussa).

                            Comment

                            • jantsu
                              Bimmer Rookie
                              • May 2004
                              • 168
                              • siilinjärvi

                              #29
                              Originally posted by jantsu View Post
                              Voisko johtua akusta.Tänään kokeilin käynnistää 4 päivän jälkeen viime startista.Pelkkä naksahdus.Nyt akun ostoon ja uusi kokeilu.Voisiko vähäinen virta vaikuttaa käyntiin?
                              Ei vaikutusta käyntiin uudella akulla.Käynnistyy normaalisti,ei oikein pyöri hyvin.Jää kuitenkin pyörimään tyhjäkäyntiä normaalisti kylmällä koneella.Lämmettyä sammuu kun painaa kaasua kierrosten palattua tyhjäkäynnille.
                              Ei luulisi bensapumpussa olevan vikaa koska aina käynnistyy

                              Comment

                              • Gedd
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2010
                                • 479
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by salmol View Post
                                Eikös tuo kaikki voi johtua myös viallisesta happianturista?
                                Toki, mutta maf on uusi ja antaa yleensä järkeviä lukuja. Myös lambdat on uusia. Ensiviikolla saapuu uusi läppis niin katsotaan auttaako. Läpässä on rattaissa selvää klappia.

                                Comment

                                Working...
                                X