memebuy23buy

540i -02 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jantsu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 168
    • siilinjärvi

    #31
    Ratkaistu?

    Kävi mielessä bensaongelmat koska niistähän ei vikakoodia tule.Bensavalo paloi ja mittarin mukaan vähän alle 15litran viivalla.Auto seisoi pihassa hieman perä alaspäin.Ongelmathan alkoivat juuri pihassa.Katsoin ajotietokoneelta 64 km jäljellä bensaa ja" sittenhän mä vasta hokasin" voisiko tämä aiheuttaa ongelmat.Ajoin muutaman kilometrin huoltoasemalle (pari kertaa sammui risteykseen)ja tankkasin 15litraa.Sen jälkeen sammui kerran risteyksessä muttanyt pelannut sekä lämpimällä että kylmällä koneella.Oisko vetänyt ilmoja tai mikä lie mutta nyt toistaiseksi pelaa.VÄHÄINEN POLTTOAINE SYY todennäköisesti minun tapauksessa.
    Kiitos kaikille osallistuneille mahdollisen vian pohdintaan.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by jantsu View Post
      Kävi mielessä bensaongelmat koska niistähän ei vikakoodia tule.Bensavalo paloi ja mittarin mukaan vähän alle 15litran viivalla.Auto seisoi pihassa hieman perä alaspäin.Ongelmathan alkoivat juuri pihassa.Katsoin ajotietokoneelta 64 km jäljellä bensaa ja" sittenhän mä vasta hokasin" voisiko tämä aiheuttaa ongelmat.Ajoin muutaman kilometrin huoltoasemalle (pari kertaa sammui risteykseen)ja tankkasin 15litraa.Sen jälkeen sammui kerran risteyksessä muttanyt pelannut sekä lämpimällä että kylmällä koneella.Oisko vetänyt ilmoja tai mikä lie mutta nyt toistaiseksi pelaa.VÄHÄINEN POLTTOAINE SYY todennäköisesti minun tapauksessa.
      Kiitos kaikille osallistuneille mahdollisen vian pohdintaan.
      Hyvä että homma alkaa selviämään. Kannattaa vielä katsoa sieltä salavalikosta onko polttoainemäärä molemmissa tankin puoliskoissa sama. Saisi suljettua pois senkin mahdollisuuden, että siirto puolelta toiselle ei toimi kunnolla.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • jantsu
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 168
        • siilinjärvi

        #33
        Salavalikko näytti 0,0/17,2/17,2L ja tankkasin lisää niin 0,0/31,0/31,0L.
        Miten tämä tulkitaan?Onko toisen puolen anturi rikki tai lappoputki tukossa?

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #34
          Originally posted by jantsu View Post
          Salavalikko näytti 0,0/17,2/17,2L ja tankkasin lisää niin 0,0/31,0/31,0L.
          Miten tämä tulkitaan?Onko toisen puolen anturi rikki tai lappoputki tukossa?
          Tuossa on tuo taulukko http://mr-fix.info/bmw-e39-obc-hidde...agnostic-mode/

          Eli ensimmäinen luku on vasen puolisko, toinen oikea puolisko ja viimeinen yhteismäärä. Muistaakseni oikealla puolella oli pumppu ja siellä pitääkin olla enemmän ainetta, mutta eikö vielä 31 litrallakaan kuulu toisen puoliskon täyttyä?
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • Gedd
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 479
            • Tampere

            #35
            Originally posted by markok View Post
            Tuossa on tuo taulukko http://mr-fix.info/bmw-e39-obc-hidde...agnostic-mode/

            Eli ensimmäinen luku on vasen puolisko, toinen oikea puolisko ja viimeinen yhteismäärä. Muistaakseni oikealla puolella oli pumppu ja siellä pitääkin olla enemmän ainetta, mutta eikö vielä 31 litrallakaan kuulu toisen puoliskon täyttyä?
            Tuohon reiluun 30 litraan asti siirtyy auton käydessä toinen puoli tyhjäksi. +40 litraa tai pitempään sammuneen ollessa alkaa pysymään vasemmallakin puolella ainetta. Näin ainakin itsellä.

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10114
              • KVLA

              #36
              Ei ole myöskään mahdotonta,että se lappopumppu/letku on rikki tai vajaatoiminen.Täällä foorumillakin taisi yksi tapaus olla,missä ko. letkussa oli halkeama.Ja mikäli pumppu on jossain vaiheessa vaihdettu (tai irroitettu jostain syystä),niin huolimattomasti uudelleen asennettu bensapumppu/kiinnityskehto voi aiheuttaa lapon epäkurantin toiminnan.

              PS.Itse tankkaan auton yleensä silloin (tankin täyteen),kun mittari putoaa alle neljännekseen.Enkä odottele polttoainevalon syttymistä.

              Comment

              Working...
              X