En kai minä niin sanonut, vaan se että se EI ole pyöränlaakerissa.
Onko se sinun mielestä siis pyöränlaakerissa?
Miten voit olla varma ettei vika ole laakerissa? Sen takia että huudat asiasta ISOILLA KIRJAIMILLA? Mies, tai siis "mies" arvailee isoon ääneen ja suuttuu heti jos joku on toista mieltä. Lapsellista touhua vanhalta äijältä...
Vähemmän melua ja enemmän faktaa, jos saa pyytää. Jos sellaista siis löytyy. Muuten kannattaa pitää melut mahassaan ettei ihan lopullisesti nolaa itteensä. (tosin se juna tais jo mennä...)
Nyt on taas nutturat tiukassa. Olisi kiva kuulla missä vika oli, ja on se kiva lukea myös arvailuja missä se voi olla tai missä se ei voi olla. Ihan pienellä ja isoilla kirjaimilla. Mutta ei jaksa tätä kinaamista...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Miten voit olla varma ettei vika ole laakerissa? Sen takia että huudat asiasta ISOILLA KIRJAIMILLA? Mies, tai siis "mies" arvailee isoon ääneen ja suuttuu heti jos joku on toista mieltä. Lapsellista touhua vanhalta äijältä...
Vähemmän melua ja enemmän faktaa, jos saa pyytää. Jos sellaista siis löytyy. Muuten kannattaa pitää melut mahassaan ettei ihan lopullisesti nolaa itteensä. (tosin se juna tais jo mennä...)
Kukahan tässä nyt huutaa omaa agstiaan isoilla kirjaimilla?
Minä en sanonut että vika on 'varmasti' pyöränlaakerissa, vaan kehoitin tarkistamaan laakerit yhtenä vaihtoehtona.
Sinun mielestäsi kyseessä on siis imuvuoto ?
No et tuota maininnut, mutta laitetaan nyt sanoja toisen suuhun kuten tapanasi on
No, siinä kohtaa kun pyöränlaakeri vaikuttaa abs anturiin niin että laatikko ja sen toimintalogiikka menee siitä sekaisin, ilmoittaa ihan jo itsestään ilman tarkastamistakin.
Ainakaan itse en tässä viimeisen 15-vuoden aikana näiden kanssa tässä ammatikseen väsätessä en ole nähnyt tapausta jossa pyöränlaakeri olisi oikeasti se syy tämän tyyppisiin oireisiin ilman että ko.autolla on saanut ajella kuulosuojaimet päässä.
Ei varsinkaan niin ettei pyörä ilmaan nostettuna välys olisi jo ihan tolkuton.
Eli pidän itse 99.99%:n varmana että sitä pyöränlaakerijumppaa on nyt ihan turha lähteä vain tekemään itsensä takia, mikäli se ei selvästi ole jo välyksellinen ja selvästi äännä.
Sekin on tässä tullut vuosien ja satojen e39:en kanssa painiessa että ne käyntiongelmat näissä ovat 90-kertaa sadasta nimenomaan imuvuotoja(8-kertaa lopuista anturivikoja).
Ainakin minun logiikalla silloin kannattaa aina näissä käynti+päästöongelmissa ensin lähteä poissulkemaan nimenomaan imuvuodot, eikä lähteä arpomaan jotakin tulppia. öljyjä, bensapumppuja, tai mitään muutakaan joka on vikana huomattavasti epätodennäköisempi kuin se imuvuoto.
Ei se sitä tarkoita että se ongelma olisikaan aina imuvuodossa, mutta sen ihan ekaksi tsekkaamatta jättäminen on ihan puhtaasti amatöörin typeryyttä.
Eli aivan sama kuin joku menee valittamaan lekurille kurkkukipua, kuumetta ja nenän tukkoisuutta....ja ihan ensiksi ukko laitetaan aids testeihin.
No, siinä kohtaa kun pyöränlaakeri vaikuttaa abs anturiin niin että laatikko ja sen toimintalogiikka menee siitä sekaisin, ilmoittaa ihan jo itsestään ilman tarkastamistakin.
Ainakaan itse en tässä viimeisen 15-vuoden aikana näiden kanssa tässä ammatikseen väsätessä en ole nähnyt tapausta jossa pyöränlaakeri olisi oikeasti se syy tämän tyyppisiin oireisiin ilman että ko.autolla on saanut ajella kuulosuojaimet päässä.
Ei varsinkaan niin ettei pyörä ilmaan nostettuna välys olisi jo ihan tolkuton.
Eli pidän itse 99.99%:n varmana että sitä pyöränlaakerijumppaa on nyt ihan turha lähteä vain tekemään itsensä takia, mikäli se ei selvästi ole jo välyksellinen ja selvästi äännä.
Sekin on tässä tullut vuosien ja satojen e39:en kanssa painiessa että ne käyntiongelmat näissä ovat 90-kertaa sadasta nimenomaan imuvuotoja(8-kertaa lopuista anturivikoja).
Ainakin minun logiikalla silloin kannattaa aina näissä käynti+päästöongelmissa ensin lähteä poissulkemaan nimenomaan imuvuodot, eikä lähteä arpomaan jotakin tulppia. öljyjä, bensapumppuja, tai mitään muutakaan joka on vikana huomattavasti epätodennäköisempi kuin se imuvuoto.
Ei se sitä tarkoita että se ongelma olisikaan aina imuvuodossa, mutta sen ihan ekaksi tsekkaamatta jättäminen on ihan puhtaasti amatöörin typeryyttä.
Eli aivan sama kuin joku menee valittamaan lekurille kurkkukipua, kuumetta ja nenän tukkoisuutta....ja ihan ensiksi ukko laitetaan aids testeihin.
Itse taasen olen todennut että 90% tarvikelaakereista ei toimi oikein abs:n osalta vaikka itse laakeri olisikin ehjä.. Kaikki tarvikelaakerit ei oireile heti vaan kuten omassakin autossa, vasta puolen vuoden päästä.
Eikös siellä laatikon takapäässä ole myös yksi nopeusanturi?
Ilmiselvästihän tuossa (ja ilmeisesti munkin) laitteessa nopeusanturien tieto kertoo älylle, että ajetaan kaarteessa, kun mennään suoraan. Ja korjaantuu esimerkkitapauksessa oikealle ohjastamalla. Ja dokumenttien mukaan tämä tulee juurikin etupyöriltä.
Ja mistä päin ketjua tässä silloin pitää tuota "cornering" tiedon syntymistä etsiä? Ensimmäinenhän on juurikin noi abs-anturit, sen jälkeen kehät (ja varsinkin jos toi cornering-tieto sytytetään pienemmällä pyörimiserolla mitä INPA pystyy erottelemaan). Ja kun ne on varmasti kunnossa, mennään ketjussa eteenpäin, kalliimpiin vikoihin (eli se ABS/ASC -boksi, joka näissä vanhemmissa ei "yleensä" mene rikki, taikka sitten se laatikkoa ohjaava TSC).
Ja nämä ei todellakaan korjaannu sillä, että akkua juoksutetaan pari kierrosta kylän ympäri.
Oliko ongelma päällä vaikka vaihtaisi toiset renkaat alle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rengatehtaalta tulisi rengas väärillä leimoilla. Yksi rengasheppu tiesi kertoa että oli kerran tullut joku 17" rengas 18" leimoilla, ja kai ne saa vedettyä vanteelle vaikka väärää kokoa olisikin. Eli mittaisin kehän pituuden kaikista renkaista tai kokeilisin toisella sarjalla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Oliko ongelma päällä vaikka vaihtaisi toiset renkaat alle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rengatehtaalta tulisi rengas väärillä leimoilla. Yksi rengasheppu tiesi kertoa että oli kerran tullut joku 17" rengas 18" leimoilla, ja kai ne saa vedettyä vanteelle vaikka väärää kokoa olisikin. Eli mittaisin kehän pituuden kaikista renkaista tai kokeilisin toisella sarjalla.
Eikös toi M-P vaihtanut kesäpyörät talvipyöriin, nollaili adaptaatioita (tehtaan ohjeen mukaanhan näin ei saisi tehdä muuta kuin silloin, kun laatikossa on tosiaan osia vaihdeltu), kuskaili akkua kylän ympäri, vaihtoi antureita yms.
Itsellä vaihtuu alla olevat kuluneet (tosin otteen mukaiset) kesärenkaat keskiviikkona talvipyöriin. En henkeä pidättelisi tämänkään vaikutuksesta.
Comment