Niin.. En jäänyt enään arvailemaan, sovittiin autosta kaupat ja ostaja vaihtaa loput laakerit.
E39:Mystinen ylösvaihtovika, kuka keksii ensin? (INPA on)
Collapse
X
-
Kait sovit että kertoo sitten sinulle millä vika poistui.Originally posted by M_P View PostNiin.. En jäänyt enään arvailemaan, sovittiin autosta kaupat ja ostaja vaihtaa loput laakerit.
Täällä on varmaan muutama joka on tiedosta kiinnostunut
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Minä en sanonut että vika on 'varmasti' pyöränlaakerissa, vaan kehoitin tarkistamaan laakerit yhtenä vaihtoehtona.Originally posted by Hemi View PostEn kai minä niin sanonut, vaan se että se EI ole pyöränlaakerissa.
Onko se sinun mielestä siis pyöränlaakerissa?
Sinun mielestäsi kyseessä on siis imuvuoto ?
No et tuota maininnut, mutta laitetaan nyt sanoja toisen suuhun kuten tapanasi on
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
Miten voit olla varma ettei vika ole laakerissa? Sen takia että huudat asiasta ISOILLA KIRJAIMILLA? Mies, tai siis "mies" arvailee isoon ääneen ja suuttuu heti jos joku on toista mieltä. Lapsellista touhua vanhalta äijältä...Originally posted by Hemi View PostEn kai minä niin sanonut, vaan se että se EI ole pyöränlaakerissa.
Onko se sinun mielestä siis pyöränlaakerissa?
Vähemmän melua ja enemmän faktaa, jos saa pyytää. Jos sellaista siis löytyy. Muuten kannattaa pitää melut mahassaan ettei ihan lopullisesti nolaa itteensä. (tosin se juna tais jo mennä...)Last edited by Havis; 21-11-2015, 18:03."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Nyt on taas nutturat tiukassa. Olisi kiva kuulla missä vika oli, ja on se kiva lukea myös arvailuja missä se voi olla tai missä se ei voi olla. Ihan pienellä ja isoilla kirjaimilla. Mutta ei jaksa tätä kinaamista...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
Kukahan tässä nyt huutaa omaa agstiaan isoilla kirjaimilla?Originally posted by Havis View PostMiten voit olla varma ettei vika ole laakerissa? Sen takia että huudat asiasta ISOILLA KIRJAIMILLA? Mies, tai siis "mies" arvailee isoon ääneen ja suuttuu heti jos joku on toista mieltä. Lapsellista touhua vanhalta äijältä...
Vähemmän melua ja enemmän faktaa, jos saa pyytää. Jos sellaista siis löytyy. Muuten kannattaa pitää melut mahassaan ettei ihan lopullisesti nolaa itteensä. (tosin se juna tais jo mennä...)
Comment
-
No, siinä kohtaa kun pyöränlaakeri vaikuttaa abs anturiin niin että laatikko ja sen toimintalogiikka menee siitä sekaisin, ilmoittaa ihan jo itsestään ilman tarkastamistakin.Originally posted by kalevik View PostMinä en sanonut että vika on 'varmasti' pyöränlaakerissa, vaan kehoitin tarkistamaan laakerit yhtenä vaihtoehtona.
Sinun mielestäsi kyseessä on siis imuvuoto ?
No et tuota maininnut, mutta laitetaan nyt sanoja toisen suuhun kuten tapanasi on
Ainakaan itse en tässä viimeisen 15-vuoden aikana näiden kanssa tässä ammatikseen väsätessä en ole nähnyt tapausta jossa pyöränlaakeri olisi oikeasti se syy tämän tyyppisiin oireisiin ilman että ko.autolla on saanut ajella kuulosuojaimet päässä.
Ei varsinkaan niin ettei pyörä ilmaan nostettuna välys olisi jo ihan tolkuton.
Eli pidän itse 99.99%:n varmana että sitä pyöränlaakerijumppaa on nyt ihan turha lähteä vain tekemään itsensä takia, mikäli se ei selvästi ole jo välyksellinen ja selvästi äännä.
Sekin on tässä tullut vuosien ja satojen e39:en kanssa painiessa että ne käyntiongelmat näissä ovat 90-kertaa sadasta nimenomaan imuvuotoja(8-kertaa lopuista anturivikoja).
Ainakin minun logiikalla silloin kannattaa aina näissä käynti+päästöongelmissa ensin lähteä poissulkemaan nimenomaan imuvuodot, eikä lähteä arpomaan jotakin tulppia. öljyjä, bensapumppuja, tai mitään muutakaan joka on vikana huomattavasti epätodennäköisempi kuin se imuvuoto.
Ei se sitä tarkoita että se ongelma olisikaan aina imuvuodossa, mutta sen ihan ekaksi tsekkaamatta jättäminen on ihan puhtaasti amatöörin typeryyttä.
Eli aivan sama kuin joku menee valittamaan lekurille kurkkukipua, kuumetta ja nenän tukkoisuutta....ja ihan ensiksi ukko laitetaan aids testeihin.
Comment
-
Itse taasen olen todennut että 90% tarvikelaakereista ei toimi oikein abs:n osalta vaikka itse laakeri olisikin ehjä.. Kaikki tarvikelaakerit ei oireile heti vaan kuten omassakin autossa, vasta puolen vuoden päästä.Originally posted by Hemi View PostNo, siinä kohtaa kun pyöränlaakeri vaikuttaa abs anturiin niin että laatikko ja sen toimintalogiikka menee siitä sekaisin, ilmoittaa ihan jo itsestään ilman tarkastamistakin.
Ainakaan itse en tässä viimeisen 15-vuoden aikana näiden kanssa tässä ammatikseen väsätessä en ole nähnyt tapausta jossa pyöränlaakeri olisi oikeasti se syy tämän tyyppisiin oireisiin ilman että ko.autolla on saanut ajella kuulosuojaimet päässä.
Ei varsinkaan niin ettei pyörä ilmaan nostettuna välys olisi jo ihan tolkuton.
Eli pidän itse 99.99%:n varmana että sitä pyöränlaakerijumppaa on nyt ihan turha lähteä vain tekemään itsensä takia, mikäli se ei selvästi ole jo välyksellinen ja selvästi äännä.
Sekin on tässä tullut vuosien ja satojen e39:en kanssa painiessa että ne käyntiongelmat näissä ovat 90-kertaa sadasta nimenomaan imuvuotoja(8-kertaa lopuista anturivikoja).
Ainakin minun logiikalla silloin kannattaa aina näissä käynti+päästöongelmissa ensin lähteä poissulkemaan nimenomaan imuvuodot, eikä lähteä arpomaan jotakin tulppia. öljyjä, bensapumppuja, tai mitään muutakaan joka on vikana huomattavasti epätodennäköisempi kuin se imuvuoto.
Ei se sitä tarkoita että se ongelma olisikaan aina imuvuodossa, mutta sen ihan ekaksi tsekkaamatta jättäminen on ihan puhtaasti amatöörin typeryyttä.
Eli aivan sama kuin joku menee valittamaan lekurille kurkkukipua, kuumetta ja nenän tukkoisuutta....ja ihan ensiksi ukko laitetaan aids testeihin.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Eikös siellä laatikon takapäässä ole myös yksi nopeusanturi?
Ilmiselvästihän tuossa (ja ilmeisesti munkin) laitteessa nopeusanturien tieto kertoo älylle, että ajetaan kaarteessa, kun mennään suoraan. Ja korjaantuu esimerkkitapauksessa oikealle ohjastamalla. Ja dokumenttien mukaan tämä tulee juurikin etupyöriltä.
Ja mistä päin ketjua tässä silloin pitää tuota "cornering" tiedon syntymistä etsiä? Ensimmäinenhän on juurikin noi abs-anturit, sen jälkeen kehät (ja varsinkin jos toi cornering-tieto sytytetään pienemmällä pyörimiserolla mitä INPA pystyy erottelemaan). Ja kun ne on varmasti kunnossa, mennään ketjussa eteenpäin, kalliimpiin vikoihin (eli se ABS/ASC -boksi, joka näissä vanhemmissa ei "yleensä" mene rikki, taikka sitten se laatikkoa ohjaava TSC).
Ja nämä ei todellakaan korjaannu sillä, että akkua juoksutetaan pari kierrosta kylän ympäri.
E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
-
Oliko ongelma päällä vaikka vaihtaisi toiset renkaat alle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rengatehtaalta tulisi rengas väärillä leimoilla. Yksi rengasheppu tiesi kertoa että oli kerran tullut joku 17" rengas 18" leimoilla, ja kai ne saa vedettyä vanteelle vaikka väärää kokoa olisikin. Eli mittaisin kehän pituuden kaikista renkaista tai kokeilisin toisella sarjalla.Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Comment
-
Eikös toi M-P vaihtanut kesäpyörät talvipyöriin, nollaili adaptaatioita (tehtaan ohjeen mukaanhan näin ei saisi tehdä muuta kuin silloin, kun laatikossa on tosiaan osia vaihdeltu), kuskaili akkua kylän ympäri, vaihtoi antureita yms.Originally posted by salmol View PostOliko ongelma päällä vaikka vaihtaisi toiset renkaat alle? Ei olisi ensimmäinen kerta kun rengatehtaalta tulisi rengas väärillä leimoilla. Yksi rengasheppu tiesi kertoa että oli kerran tullut joku 17" rengas 18" leimoilla, ja kai ne saa vedettyä vanteelle vaikka väärää kokoa olisikin. Eli mittaisin kehän pituuden kaikista renkaista tai kokeilisin toisella sarjalla.
Itsellä vaihtuu alla olevat kuluneet (tosin otteen mukaiset) kesärenkaat keskiviikkona talvipyöriin. En henkeä pidättelisi tämänkään vaikutuksesta.E39 525i -01
ex 750iL -96
Comment
Comment