Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:Mystinen ylösvaihtovika, kuka keksii ensin? (INPA on)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_P
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 97
    • ----------------

    #46
    Jeps ja vastasinkin huomanneeni asian. En laittanut enää inpaa kiinni sen jälkeen laiskuussyistä, mutta olin kyllä huomioinut ton valon, en vaan huomannut silloin sen toiminnan logiikkaa. Toisaalta lopputulema olisi varmaan ollut sama ja olisin vaihtanut ton oikean etupyörän anturin.

    Nyt pitäisikin sitten miettiä tarkasti seuraavaa liikettä :think

    Sulla on toi 01 malli varmaankin ajonvakautuksella, epäilen onko tässä vanhassa sitä ratin anturia ollenkaan.
    Last edited by M_P; 13-11-2015, 17:08.

    Comment

    • ts18056
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 276
      • Joroinen

      #47
      Originally posted by M_P View Post
      Jeps ja vastasinkin huomanneeni asian. En laittanut enää inpaa kiinni sen jälkeen laiskuussyistä, mutta olin kyllä huomioinut ton valon, en vaan huomannut silloin sen toiminnan logiikkaa. Toisaalta lopputulema olisi varmaan ollut sama ja olisin vaihtanut ton oikean etupyörän anturin.

      Nyt pitäisikin sitten miettiä tarkasti seuraavaa liikettä :think

      Sulla on toi 01 malli varmaankin ajonvakautuksella, epäilen onko tässä vanhassa sitä ratin anturia ollenkaan.
      Joo DSC:hän siinä nappulassa lukee. Juurikin tongin eriäviä mielipiteitä, jotkut näytti olevan sitä mieltä, että ajonvakaus ollut E39:ssä koko ajan, osa että vain 09/98 eteenpäin.

      Itsellä ehkä kannattaisi lähteä tuosta nelipyöräsuuntauksesta.

      Eikös ABS-valo hermostu, kun tuon anturin ottaa irti?
      E39 525i -01
      ex 750iL -96

      Comment

      • M_P
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 97
        • ----------------

        #48
        Originally posted by ts18056 View Post
        Joo DSC:hän siinä nappulassa lukee. Juurikin tongin eriäviä mielipiteitä, jotkut näytti olevan sitä mieltä, että ajonvakaus ollut E39:ssä koko ajan, osa että vain 09/98 eteenpäin.

        Itsellä ehkä kannattaisi lähteä tuosta nelipyöräsuuntauksesta.

        Eikös ABS-valo hermostu, kun tuon anturin ottaa irti?

        Toki hermostuu, varoitusvalot palavat ja luonnollisesti abs ei toimi.

        Kyllä mullakin on toi DSC nappula, mutta siitä vaan luistonesto kytkeytyy pois päältä, ajonvakautusta tässä ei siis edelleenkään ole.

        Comment

        • Havis
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1835
          • Kotona/Poissa

          #49
          Originally posted by ts18056 View Post
          ...jotkut näytti olevan sitä mieltä, että ajonvakaus ollut E39:ssä koko ajan, osa että vain 09/98 eteenpäin...
          Ihan alkupään E39:eissä löytyy vain luistonesto, ei ajonvakaus järjestelmää.
          "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

          E60 523iA -08

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #50
            Originally posted by M_P View Post
            Kyllä mullakin on toi DSC nappula, mutta siitä vaan luistonesto kytkeytyy pois päältä, ajonvakautusta tässä ei siis edelleenkään ole.
            Onko se paneeli/nappi sitten vaihdettu? Sillä jos siinä DSC lukee, niin sinulla on myös laajempi ajonvakautus (eikä vakio ASC+T). DSC oli lisävaruste, ei tainnut tulla kaikkialla vakioksi edes faceliftissä 9/2000. V8-malleissa DSC oli vakiona alusta lähtien.
            E39 528iA

            Comment

            • M_P
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 97
              • ----------------

              #51
              Originally posted by TJJ View Post
              Onko se paneeli/nappi sitten vaihdettu? Sillä jos siinä DSC lukee, niin sinulla on myös laajempi ajonvakautus (eikä vakio ASC+T). DSC oli lisävaruste, ei tainnut tulla kaikkialla vakioksi edes faceliftissä 9/2000. V8-malleissa DSC oli vakiona alusta lähtien.
              Pahoittelut, mulla on juurikin varmaan siis tuo ASC-nappula...

              Comment

              • ts18056
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2010
                • 276
                • Joroinen

                #52
                Originally posted by Havis View Post
                Ihan alkupään E39:eissä löytyy vain luistonesto, ei ajonvakaus järjestelmää.
                Jeps, ja realoem tuohon 528:iin antaa anturin juurikin 09/98 eteenpäin JOS autossa DSC:

                E39 525i -01
                ex 750iL -96

                Comment

                • M_P
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 97
                  • ----------------

                  #53
                  Nomutta, oli nappula mikä hyvänsä niin halpoja ideoita tuohon tämänpäiväiseen havaintoon otetaan vastaan

                  Comment

                  • ts18056
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2010
                    • 276
                    • Joroinen

                    #54
                    Originally posted by M_P View Post
                    Nomutta, oli nappula mikä hyvänsä niin halpoja ideoita tuohon tämänpäiväiseen havaintoon otetaan vastaan
                    No jos toi ei kerran ratin asentoa tutki, niin kyllähän toi mutkassaolo pitää päätellä noista ABS-antureista. Eikös sulla se yksi selitys sille vasemman etupyörän anturille ollut "steering angle?"? Eihän toi ole kuin pari satkua, kun kaikki ABS-anturit on uusittu. Tosin, netin kaavioiden mukaan laatikon pitäisi lukea vaan sitä oikeata etu- ja vasenta taka-anturia.
                    E39 525i -01
                    ex 750iL -96

                    Comment

                    • M_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 97
                      • ----------------

                      #55
                      Originally posted by ts18056 View Post
                      No jos toi ei kerran ratin asentoa tutki, niin kyllähän toi mutkassaolo pitää päätellä noista ABS-antureista. Eikös sulla se yksi selitys sille vasemman etupyörän anturille ollut "steering angle?"? Eihän toi ole kuin pari satkua, kun kaikki ABS-anturit on uusittu. Tosin, netin kaavioiden mukaan laatikon pitäisi lukea vaan sitä oikeata etu- ja vasenta taka-anturia.

                      Jeps, niinhän tuo netti vasemmasta etuanturista tiesi kertoa.

                      Mistäs kaivoin tiedon tuosta vasemmasta taka-anturista, onko linkkiä?

                      Comment

                      • ts18056
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2010
                        • 276
                        • Joroinen

                        #56
                        Originally posted by M_P View Post
                        Jeps, niinhän tuo netti vasemmasta etuanturista tiesi kertoa.

                        Mistäs kaivoin tiedon tuosta vasemmasta taka-anturista, onko linkkiä?

                        Eipä nyt linkkiä löydy, mutta eikös toi ole aika loogista? Takavasemmalta tulee mittaristolle nopeustieto, josta laatikkokin varmaan saa osansa. Ja jos toi poikkeaa oikeasta etupyörästä, niin silloinhan kuljetaan ympyrän kaarta.

                        Tosin, jostain adaptiivisen laatikon manuaalista löytyy tällainen:
                        Curve Recognition: This feature is activated when the GS 20 detects a variation of front wheel speeds via the CAN bus. The Mark 20 EI control module broadcasts the wheel speed sensor signals and their speed variations for any control module programmed to monitor this condition. When curves are recognized, the GS 20 inhibits up shifting until the front wheel speed signals equalize indicating the vehicle is driving straight ahead. This feature enhances the vehicle handling characteristics when cornering at higher speeds.
                        Tosin, tämä taisi käsitellä E46:sta. Satavarmaa tietoa ei taida löytyä (ja kuinka mallikohtainen on?).
                        E39 525i -01
                        ex 750iL -96

                        Comment

                        • M_P
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 97
                          • ----------------

                          #57
                          Nojoo.. nopeusmittari ainain TUNTUISI toimivan kuitenkin normaalisti tosin mistäpä tuota tietää. Tuo jälkimmäinen teksti tuntuisi kuitenkin houkuttelevammalta vaihtoehdolta.. ajelen vielä läppärin kera ympyrää tässä illalla ja katon huomenna silmämääräisesti etuanturia ja palaan sitten..

                          Mitenköhän ton Inpan sais näytämään pyörien nopeustiedot muutenkin kun kävelyvauhdissa tietääkö kukaan..

                          Comment

                          • ts18056
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2010
                            • 276
                            • Joroinen

                            #58
                            Originally posted by M_P View Post
                            Nojoo.. nopeusmittari ainain TUNTUISI toimivan kuitenkin normaalisti tosin mistäpä tuota tietää. Tuo jälkimmäinen teksti tuntuisi kuitenkin houkuttelevammalta vaihtoehdolta.. ajelen vielä läppärin kera ympyrää tässä illalla ja katon huomenna silmämääräisesti etuanturia ja palaan sitten..

                            Mitenköhän ton Inpan sais näytämään pyörien nopeustiedot muutenkin kun kävelyvauhdissa tietääkö kukaan..
                            Joo, kyllähän toi uskottavammalta tuntuu. Mulla tosin, ainakin ranskalaisten tarkkuuteen (4-5kmh heittoa) tottuneena toi liki kympin liikanäyttö on aika paljon, kun kuitenkin puhutaan "laatuautosta". Katsotaan nyt, mihin suuntaan toi kulkee, kun saa talvipyörät alle (ilmeisesti kohta hoppu, kun ensilumia uhkailevat ).
                            E39 525i -01
                            ex 750iL -96

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #59
                              Originally posted by M_P View Post
                              ajelen vielä läppärin kera ympyrää tässä illalla ja katon huomenna silmämääräisesti etuanturia ja palaan sitten..
                              Oletko testin aikana painanut jarrua jotta ABS menee päälle? Pitäisi siis olla hiekkatie (tai lunta/jäätä). Muistaakseni minulla pulssien katkokset näkyi jarrutuksessa selvästi Inpalla vaikka ajon aikana ei näkynyt. Taisi muuten olla oikea etuanturi, laatikko toimi ihan hyvin, mutta jarrupoljin oudosti naputti kevyessä jarrutuksessa vaikka ABS ei mennytkään päälle.
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                #60
                                Originally posted by M_P View Post

                                Mitenköhän ton Inpan sais näytämään pyörien nopeustiedot muutenkin kun kävelyvauhdissa tietääkö kukaan..
                                Eikös vaihteistoboksin alta löydy pyörien nopeus tiedot.? Shift + F7 analog 2, ellen nyt ihan väärin muista...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎