Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:Mystinen ylösvaihtovika, kuka keksii ensin? (INPA on)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M_P
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 97
    • ----------------

    #76
    Eipä ole jaksanut ropata oikein kun on sadekelit ja kaikki. Kävin vielä ajelulla ja katselin noita pyörien pyörintänopeuksia.. eipä löydy järkevää selitystä sieltä.. hyvin tasaista on pienillä heitoilla eli normaalin näköistä. Itseasiassa isoimmat heitot oli kun nostin nopeuden 140km/h päälle (error when cornering sammuu ennen sitä ja siinä vauhdissa taas kaikki pelaa)..... 95-135 välillä on ne ongelmat..

    Huomenna (tiistaina) vaihdan hakuammuntana toisen anturin eteen, tarkastan etukehät ja sitten nostan kädet pystyyn! (ainakin taas hetkeksi)

    Vai voisiko toi ABS boksi olla jotenkin hajalla...? Tässä on se vanhempi malli.
    Last edited by M_P; 17-11-2015, 00:10.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #77
      En jaksanut koko ketjua lukea, mutta oletko vaihtanut pyöränlaakereita joskus? Entä oletko puhdistanut anturien kiinnekekohdat varmasti täysin puhtaiksi? 1mm-likaa välissä, niin ei välttämättä toimi.
      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • M_P
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 97
        • ----------------

        #78
        Kyllähän tuonne taakse on vaihdettu laakeri ja se on piinannut mieltä tässä koko ajan..

        Tuohon likaan, ainakin tuon putsasin mihin vaihdoin, katon huomenna toisen etupyörän. Mutta siis jos et siis lukenut aikaisempia, niin antureilta tulee kuitenkin kokoajan loogista nopeustietoa INpaan.

        Comment

        • kalevik
          BTCF Member
          • Apr 2009
          • 957
          • Salo

          #79
          Originally posted by M_P View Post
          Kyllähän tuonne taakse on vaihdettu laakeri ja se on piinannut mieltä tässä koko ajan..

          Onko joka nurkasta laakerit varmasti tarkistettu?
          E61 525i, Suzuki VS1400
          Exät: Jaana, Susanna, Maija

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #80
            Kulunut laakeri taitaa olla syy miksi omassa "error when cornering" täppä tummuu jyrkemmin kaartaessa.

            Katsuri löysi lauantaina oik. takapyörän laakerista hienoisen välyksen, huomautuksella selvis mutta täytynee hommata taakse uudet. Eteen olen jo kesällä vaihtanu uudet. Kilometrejä kertyny 320 tkm, joten on ne aikansa elänytkin.

            Comment

            • M_P
              Bimmer Rookie
              • Nov 2012
              • 97
              • ----------------

              #81
              Sateinen päivä joten nuo eilen uhoamani hommat saa unohtaa. Mikähän olisi paras keino tarkistaa nuo laakerit? Mitään ääniä ei kuulu ajaessa, joten varmaan aika hankala löytää väljää rengasta käsin rynksyttämällä. Tietty hakuammuntana uusisi yhden kerrallaan eteen, ei vissin mikään kauhean paha vaihtohomma edes..

              Edit: Tulipa tässä just mieleen mieleen, että mullahan oli vasemmassa etupyörässä ainakin pari vuotta väljä taaimmainen alatukivarsi joka ravisti kovemmissa jarrutuksissa...
              Last edited by M_P; 17-11-2015, 13:08.

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10007
                • KVLA

                #83
                Originally posted by M_P View Post
                Edit: Tulipa tässä just mieleen mieleen, että mullahan oli vasemmassa etupyörässä ainakin pari vuotta väljä taaimmainen alatukivarsi joka ravisti kovemmissa jarrutuksissa...
                Ei pitäisi välykset tukivarsissa vaikuttaa tuohon sinun vikaan,koska anturi on navassa kiinni.

                Jotkut halpislaakerit tosin on aiheuttanut abs-ongelmia.Foorumillakin on ollut juttua.Samoin kuin jotkut tarvike anturitkin.Ihmetyttää tosin vaan,jos livedatassa ei näy mitään heittoja.
                Last edited by Heguli 31; 17-11-2015, 13:18.

                Comment

                • M_P
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 97
                  • ----------------

                  #84
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Ei pitäisi välykset tukivarsissa vaikuttaa tuohon sinun vikaan,koska anturi on navassa kiinni.

                  Jotkut halpislaakerit tosin on aiheuttanut abs-ongelmia.Foorumillakin on ollut juttua.Samoin kuin jotkut tarvike anturitkin.Ihmetyttää tosin vaan,jos livedatassa ei näy mitään heittoja.
                  Meinasinkin, että kun tuo eturengas tuolla pari vuotta tuolla ravisteli, niin josko laakeri ois saanut siitä ravistelusta ns. viimeisen voitelun..

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    #85
                    Originally posted by M_P View Post
                    Sateinen päivä joten nuo eilen uhoamani hommat saa unohtaa. Mikähän olisi paras keino tarkistaa nuo laakerit? Mitään ääniä ei kuulu ajaessa, joten varmaan aika hankala löytää väljää rengasta käsin rynksyttämällä. Tietty hakuammuntana uusisi yhden kerrallaan eteen, ei vissin mikään kauhean paha vaihtohomma edes..

                    Edit: Tulipa tässä just mieleen mieleen, että mullahan oli vasemmassa etupyörässä ainakin pari vuotta väljä taaimmainen alatukivarsi joka ravisti kovemmissa jarrutuksissa...
                    Paras keino tarkistaa??

                    No, otimoilleen näin: Vaihdat ensin joka nurkkaan uudet laatu laakerit (esim. SKF), ja sen jälkeen voit alkaa tarkisteleen ja syynäileen niitä vanhoja rullia. Ja on tilaa, on aikaa, ja kaiken lisäksi autokin toimii(ehkä).

                    Comment

                    • M_P
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 97
                      • ----------------

                      #86
                      No näinhän se on. Taidan vaihtaa/vaihdattaa ensin nyt eteen yhden, mutu-tuntumalla vasemman eli sen puolen missä oli viallinen tukivarsi... sas nähdä...

                      Vaihdetaan sitten toiselle puolelle se päittäin tai ostetaan toinen jos ei homma pelaa..

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        #87
                        Originally posted by M_P View Post
                        No näinhän se on. Taidan vaihtaa/vaihdattaa ensin nyt eteen yhden, mutu-tuntumalla vasemman eli sen puolen missä oli viallinen tukivarsi... sas nähdä...

                        Vaihdetaan sitten toiselle puolelle se päittäin tai ostetaan toinen jos ei homma pelaa..
                        Etupyörien laakerit voi jollain tasolla testatakin:

                        Nurkka ilmaan ja pyörittää rengasta pitäen samalla jousesta kiinni. Jos jousessa tuntuu pientäkin värinää tms. laakeri on sökö/hajoamassa.

                        Puolelta toisella en laakeria vaihtaisi, varsinkin jos on jo jonkin verran ajettu. Väittävät että vanhan laakerin kiertosuunnan vaihto tuhoaa sen nopeasti.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • Hezman
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 708
                          • Jyväskylä

                          #88
                          Originally posted by M_P View Post
                          No näinhän se on. Taidan vaihtaa/vaihdattaa ensin nyt eteen yhden, mutu-tuntumalla vasemman eli sen puolen missä oli viallinen tukivarsi... sas nähdä...

                          Vaihdetaan sitten toiselle puolelle se päittäin tai ostetaan toinen jos ei homma pelaa..

                          Paljoko autolla ajettu?

                          Ajatukset vanhan laakerin laitosta kannattaa nyt sit unohtaa kokonaan. Tai älä nyt ainakaan enää sitä ääneen mainitse.

                          Comment

                          • M_P
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2012
                            • 97
                            • ----------------

                            #89
                            Vasen etulaakeri vaihdettu - ei vaikutusta. Pieni ratinliike oikealle ja vaihde vaihtuu hienosti..

                            Mitä tässä nyt enää tekee, vaihtaa oikean etulaakerin vai.. Taakse on vaihdettu aiemmin vasemmalle.

                            Comment

                            • erä-koira
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2011
                              • 542
                              • peräkylässä

                              #90
                              Originally posted by M_P View Post
                              Vasen etulaakeri vaihdettu - ei vaikutusta. Pieni ratinliike oikealle ja vaihde vaihtuu hienosti..

                              Mitä tässä nyt enää tekee, vaihtaa oikean etulaakerin vai.. Taakse on vaihdettu aiemmin vasemmalle.
                              voi olla että oikea etu laakeri on mennyt sieltä.
                              NO FOODS NO FARMS

                              Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
                              e39 523i vm:97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎