Announcement

Collapse
No announcement yet.

m54 520i vs 525i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2325
    • Uusimaa

    #16
    Täytyy varmaan ottaa tuo manuaali myös tarkasteluun, vaikka sen alkujaan blokkasin manuaalilootat oleellisimpana pois laskuista. Tää tulisi kakkosautoksi ja vähän myös harrasteluautoksikin. Ajo on satunnaista rauhallista lötköttelyä Järvenpäästä Pasilaan. Ja välillä maitokauppaan ostoksille.

    Muistan kyllä entisistä E39:eistäni (528iA ja 540iA) että automaatit tosiaan söi näissä huomattavasti terävyyttä. Kun taas tuon nykyisen 2009-mallisen E61 520dA:n automaatti tuntuu tosi napakalta, eikä luisto häiritse millään tavalla.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • jannnu78
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 150
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Havis View Post
      Aivan.

      Siinä missä useat muut automerkit (varsinkin kaukoidän ihmeet) alkavat leijumaan nopeuden noustessa, E39:n suuntavakavuus ja ajotuntuma tuntuu vaan paranevan kun nopeuden nostaa yli 100 km/h. Aivan kuin auto ei olisi vielä parhaalla toiminta-alueella pienimmillä nopeuksilla. Sama toki koskee useita muitakin BMW-malleja.

      Samoin monessa muussa automerkissä tulee helposti tunne, että istuu auton päällä, kun taas E39:ssa tuntee istuvansa matalalla renkaiden välissä.
      niin naulankantaa kun olla ja voi uudella "korean " tai " japanin " ihmeellä kun runttaa motarilla sen 120km/h ja päälle tulee tämä levitointi ilmiö , ei tiedä missä on renkaat , eikä tiedä mitä kävis jos joutus tekee nopeen väistön , jossainhan sen on tunnuttava kun autot kevenee jatkuvasti . e39 tuntee tasantarkaan antaa infoa ns .takapuolituntuma Antruriin

      no ei nyt mollata liikaa nykyautoja aikansa kutakin ,mutta E39 miehet tietää eron

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        #18
        Originally posted by Tappokinnas View Post
        En vaihtaisi manuaaliin enää koskaan..
        Voisko tuota paremmin sanoa?

        Työsuhde-tomaattien jälkeen pyörittelin kahta omaa manuaalikinneriä (Xsara VTS ja Fiat Stilo) nelisen vuotta, kunnes loppukesästä tuli tuo facelift 525i automaatti itselle (vaimo vielä pyörittelee Stilettoa). Yhden ainoan kerran olen Fiatilla sen jälkeen ajanut (oma oli renkaanvaihdossa), eikä todellakaan ole ikävä ollut.
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2325
          • Uusimaa

          #19
          Ei perhana... Tarkemmin kun miettii niin ei kyllä enää pysty manuaalivehkeisiin lähtemään. Paitti ehkä joku 130i voisi mennä manuaalina. Mutta ei 5-sarjalaista manuaalina...
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • jannnu78
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 150
            • Tampere

            #20
            Originally posted by JKK View Post
            Ei perhana... Tarkemmin kun miettii niin ei kyllä enää pysty manuaalivehkeisiin lähtemään. Paitti ehkä joku 130i voisi mennä manuaalina. Mutta ei 5-sarjalaista manuaalina...
            samaa mieltä . 5-sarjalainen kuuluu lipua kylän raitilla arvokkaasti , iso painva auto ei sillä kaahailla eikä ole siihen tehtykään ,ja motarilla voi sitten luukuttaa lujaa jos mieli tekee . Diesel virivehkeet ja Ämmäläiset on sitten eri juttuja , mutta bensakoneinen 520-530 makujuttuja mutta jos automaatin otat et hämmennä enää ikinä , mukavuus voittaa kohnottamisen ja luukuttamisen , bensaa vie enemmä ja ei kiihdy , mitä sitten syö vähemmän ulkona ja ei käy joka kerta hulluilla päivillä .

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Parempi manuaalilla lipua kylänraittia pienillä kierroksilla. Automaatilla varovasti kiihdyttää niin kone huutaa heti ja laatikko luistaa

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #22
                Originally posted by Bmw Master View Post
                Parempi manuaalilla lipua kylänraittia pienillä kierroksilla. Automaatilla varovasti kiihdyttää niin kone huutaa heti ja laatikko luistaa
                Tämä on kyllä niin makuasia, mutta ite kans muuten käyttäisin automaattivaihteista autoa, mutta en tykkää niistä laatikoista joissa esiintyy sitä kuminauhamaista kaasunvastetta (se häiritsee ihan arkiajossakin, ei tartte olla mikään kaasu pohjassa kaahari). Samoin vaihtojen viive joissakin vaihteistoissa harmittaa. Mutta esim F1x:n autoaski on jo aika hyvä.

                E39 automaatilla ku ajaa tuntuu ku kytkin luistais pienemmissä nopeuksissa. En tykkää.

                Ainoo asia joka pistäis ostamaan kuminauhaautomaatin on jos joutuis muuttamaan kehätien ääreen, ja ajamaan siellä ruuhkassa päivittäin tuntitolkulla. Sit kyllä joutuis muuttamaan asioiden tärkeysjärjestystä.
                Last edited by Havis; 15-12-2015, 11:26.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • öpel
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 253
                  • ??????

                  #23
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Parempi manuaalilla lipua kylänraittia pienillä kierroksilla. Automaatilla varovasti kiihdyttää niin kone huutaa heti ja laatikko luistaa
                  Juuriki näin. Cruisaileehan automaatillakin mukavasti, mutta sitten kun tarvii edes vähän kiihdyttää esim. kaupungissa pikaisesti johonkin väliin, niin mitään ei tapahdu, kun automaatti odottaa pienempää.
                  Kuljettaja siitä hermostuksissaan survoo poljinta vielä syvemmälle ja sitten lähdetään ykkösvaihteella maksimi kiekoilla, ei ole enään niin arvokasta lipumista.
                  Ovathan nämä kaikki tuplavanos koneet mahtavia alaväännöltään, joten manuaalilla kuljettaja vain iskee poljinta syvemmälle hyödyntäen alavääntöä ja heti tapahtuu, ilman automaatin viiveitä ja kovia kiekkoja.

                  Viime kesänä ajoin yli 6000 mailia Jenkkilää ympäri automaatilla ja hermo siihen meni. Mutta nämä ovat täysin makuasioita, toinen vaihtaa paremmin vaihteet itse, kun taas toinen luottaa tietokoneeseen
                  Tämänpäivän tekniikan uusi tuplakytkin loota on todistetusti nopeampi kuin kukaan käsinvaihtaja, mutta silti moni haluaa vaihtaa vaihteet kytkimen kanssa, vaikka sitten hitaamminkin.
                  BMW 523i E39 MY1999

                  Comment

                  • Convertible
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2638
                    • Turku

                    #24
                    No, noi E39 automaatit on kyllä sellaisia -70 jenkkiautojen laatikoita, että kyllä menee auto pilalle noilla. Vain uusissa on kivat automaatit.

                    Ja mitä tulee noihin 2.2 niin vastaavaa kulkua on kuin 523i malliin verrattuna.
                    F25 X3 35d
                    E87 118i
                    E46 330ti
                    E46 M3
                    E30 M3
                    E30 M3 Convertible
                    Z3 Roadster

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by Convertible View Post
                      No, noi E39 automaatit on kyllä sellaisia -70 jenkkiautojen laatikoita, että kyllä menee auto pilalle noilla. Vain uusissa on kivat automaatit.

                      Ja mitä tulee noihin 2.2 niin vastaavaa kulkua on kuin 523i malliin verrattuna.
                      Melkoinen ero noissa kuitenkin on vielä esim. E34:n automaattiin.

                      Mutta makuasioitahan nämä.

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1838
                        • Kotona/Poissa

                        #26
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        ...Mutta makuasioitahan nämä.
                        Kannattaa ratkaista asia omalla perstuntumalla. Jos asia ei vaivaa ni hyvä niin. Jos häiritsee ni sekin on ok, tietääpä hakea manuaaleja.
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #27
                          Originally posted by Convertible View Post

                          Ja mitä tulee noihin 2.2 niin vastaavaa kulkua on kuin 523i malliin verrattuna.
                          523i muutenkin parempi ostos, pienempi ajoneuvovero kun menee painon ei päästöjen mukaan.

                          Comment

                          • jannnu78
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2013
                            • 150
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            523i muutenkin parempi ostos, pienempi ajoneuvovero kun menee painon ei päästöjen mukaan.
                            mikä porsaanreikä tässä on ? onko 523 vanhempaa konstruktiota vai meneekö jossain vuosikerrassa erinlailla verot ?

                            omassa 2.2 verot vuodessa oliko 360€

                            Comment

                            • Bmw Master
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 13155
                              • Kokomo

                              #29
                              2000 tai vanhempi, verot n.280e.

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                #30
                                Parempi ois ostaa hyväkuntoinen ja vähänajettu yksilö mieleisellä tekniikalla ja varusteilla. Itseä ainakin ahdistaisi körötellä jollain 520ia:lla



                                Ps. JKK, jos kiinnostaa niin tarjoan koeajot 530i:llä joskus tulevaisuudessa
                                Vielä kun saisi CDV:n pois pilaamasta kytkintuntumaa ja lyhyemmät vaihdevälit vaikka Z3:n kepillä niin alkaisi olemaan tuntuma kohdallaan.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎