Heips, nyt tarviin viisaammilta apua. Melkein rupee olemaan takki tyhjä.
Ongelma: raskaalla kaasunkäytöllä kierrosluvuilla 2000-3500 moottori meinaa ikäänkuin tukehtua. Ongelma ilmenee kuin napista painamalla. Meno on ihmeen raskasta ja kone pitää outoa ääntä (astmainen aasi) koko vian ajan. Ei kulje vasta kuin noin 3500rpm jälkeen ongelma häviää kuin napista painamalla ja touring ampaisee kuin raketti.
Ongelmaa ei huomaa/ei esiinny rauhallisella kiihdytyksellä.
Samalla pakoputkesta tulee hyvä savupilvi vian ajan, harmaalta näyttää. Ei mustaa missään nimessä.
Jos kone on kylmä (lämpömittari siellä sinisen rajoilla) niin yleensä vian ilmenemisen jälkeen jää moottori hetkeksi hytkymään kuin pahemman luokan epäkesko. Hytkymistä/huonoa käyntiä kestää noin 5sekuntia.
Troubleshooting:
Suuttimien korjausarvot ok, yhdessä suuttimessa tyhjäkäynnillä noin 2-3+ mutta muut nollien likellä.
Tyhjäkäynnillä railpressure noin 350-400 ja kiihdytyksessä vian päällä ollessa noin 1200
Pre-supply pressure 3.7 ja ongelman ollessa päällä kiihdyttäessä 3.45
Ahtopaineet näyttää tasaisesti menevän 1.3-1.5 vian ollessa päällä.
Main injection inpassa näyttää nosuevan !50-!60 asti vian ollessa päällä.
Ei MAF vikakoodia. Ilman maffia meno huomattavasti huonompaa vika alueen ulkopuolella.
Glow-plug or relay vikakoodi. Kaikki hehkut nyt vaihdettu, ei auttanut, en vielä lukenut uudestaan uusiutuuko glow-plug vikakoodi noiden vaihdon jälkeen.
Ei käynnistymis / tyhjäkäynti ongelmia.
Ahtimen säädintanko liikkuu vapaasti, pystyy kädellä liikuttamaan.
Soppaa ei mene matka-ajossa lähes mitään (vika ei ilmene tasaisella ajolla) mutta kaupungissa näyttäis menevän 17L varmaankin tuon vian takia.
abs ja asc valot taulussa, moduuli on toimiva mutta eri autosta, täytyy koodata. Tuo tuskin aiheuttanee.
Öljyt, filtteri, polttoainefiltteri vaihdettu kolme kuukautta takaperin.
EGR ja imusarjan läpät poistettu.
Ongelma tuntuu voimistuneen viimeaikoina ja tosiaan hiukan harvemmin lämpimällä koneella tekee mutta kuitenkin. Mistä lähteä jatkamaan?
Uusiutuvat vikakoodit:
Electric fan
EGR / air mass too big
Glow-device (uusiutui ennen, nyt ei tietoa.)
Kuvassa potilas
Ongelma: raskaalla kaasunkäytöllä kierrosluvuilla 2000-3500 moottori meinaa ikäänkuin tukehtua. Ongelma ilmenee kuin napista painamalla. Meno on ihmeen raskasta ja kone pitää outoa ääntä (astmainen aasi) koko vian ajan. Ei kulje vasta kuin noin 3500rpm jälkeen ongelma häviää kuin napista painamalla ja touring ampaisee kuin raketti.
Ongelmaa ei huomaa/ei esiinny rauhallisella kiihdytyksellä.
Samalla pakoputkesta tulee hyvä savupilvi vian ajan, harmaalta näyttää. Ei mustaa missään nimessä.
Jos kone on kylmä (lämpömittari siellä sinisen rajoilla) niin yleensä vian ilmenemisen jälkeen jää moottori hetkeksi hytkymään kuin pahemman luokan epäkesko. Hytkymistä/huonoa käyntiä kestää noin 5sekuntia.
Troubleshooting:
Suuttimien korjausarvot ok, yhdessä suuttimessa tyhjäkäynnillä noin 2-3+ mutta muut nollien likellä.
Tyhjäkäynnillä railpressure noin 350-400 ja kiihdytyksessä vian päällä ollessa noin 1200
Pre-supply pressure 3.7 ja ongelman ollessa päällä kiihdyttäessä 3.45
Ahtopaineet näyttää tasaisesti menevän 1.3-1.5 vian ollessa päällä.
Main injection inpassa näyttää nosuevan !50-!60 asti vian ollessa päällä.
Ei MAF vikakoodia. Ilman maffia meno huomattavasti huonompaa vika alueen ulkopuolella.
Glow-plug or relay vikakoodi. Kaikki hehkut nyt vaihdettu, ei auttanut, en vielä lukenut uudestaan uusiutuuko glow-plug vikakoodi noiden vaihdon jälkeen.
Ei käynnistymis / tyhjäkäynti ongelmia.
Ahtimen säädintanko liikkuu vapaasti, pystyy kädellä liikuttamaan.
Soppaa ei mene matka-ajossa lähes mitään (vika ei ilmene tasaisella ajolla) mutta kaupungissa näyttäis menevän 17L varmaankin tuon vian takia.
abs ja asc valot taulussa, moduuli on toimiva mutta eri autosta, täytyy koodata. Tuo tuskin aiheuttanee.
Öljyt, filtteri, polttoainefiltteri vaihdettu kolme kuukautta takaperin.
EGR ja imusarjan läpät poistettu.
Ongelma tuntuu voimistuneen viimeaikoina ja tosiaan hiukan harvemmin lämpimällä koneella tekee mutta kuitenkin. Mistä lähteä jatkamaan?
Uusiutuvat vikakoodit:
Electric fan
EGR / air mass too big
Glow-device (uusiutui ennen, nyt ei tietoa.)
Kuvassa potilas
Comment