Originally posted by wy2160w
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Satunnainen kiihtyvyys ongelma. 530da touring
Collapse
X
-
Alipaine letkut kayty lapi ja nayttais olevan ok. Kun tosta turbon ohjaimesta ottaa letkun irti tyhjakaynnilla niin se siipien ohjaus kello liikkuu rauhallisesti ja Kun laittaa takas niin kello vetaa taas rauhallisesti.
4, 5 ja 6 pytyn suuttimet vaihettu kun oli ohivuotoa ja korjausta hiukan liikaa.
Turbossa ei pitkittais valysta, aavistuksen sivuttain. Turbo viheltaa selvasti normi ajossa.
Nyt jo parempi kaynti ja matka ajo mutta kiihtyvyys ongelma raskaalla kaasulla jatkuu.
Rail paine anturi? Rail paine heittelee tyhjakaynnilla noin 50bar satunnaisesti.
Auttakkee.
Alla Kuva turbosta, mista toi oljy tulee? Aina kun ongelma ilmenee niin sinista pukkaa selvasti putkesta. Huohotin suodatin?
Comment
-
-
Onkohan korkeapainepumppua vaihdettu koskaan? Itsellä oli 330xd:ssä silleen että välillä tuntui kun olisi lyöty vauhdista kärry perään, ja kulutus nousi noin 6l/100km.
Epäilin tuota pumppua kunnes se viikko sitten hajosi. Tänään pitäs tulla uusi joten pääsen testaamaan hävisikö tuo ko. vika samalla eli oliko vian aiheuttaja tuo vanha väsynyt pumppu
Comment
-
-
Ei ole tota tietääkseni koskaan vaihdettu.
Aikalailla samaa mutta radikaalimmin. Kesken kiihdytyksen täysperavaunu yhtäkkiä koukussa kiinne ja nippanappa kiihtyy kaasupohjassa. Rötää ja päästää sinistä pilveä, jos höllää kaasua niin moottori heijjaa kuin ois vaan puolikas turbiini kiinni moottorin perässä.
Laitoin vortex separaattorin tilaukseen. Tiedä millon toi suodatin vaihdettu jos vaikka auttais tohon öljyn määrään imupuolella.
Comment
-
-
Vika jatkuu edelleen?
Pari testiä vois kokeilla.
Kuinka auto pelaa kun ottaa ahtopaineensäätimeltä alipaine ohjauksen kokonaan pois? (letku vaan irti ja koe ajo). Onko tulemana laiska alakierroksilla, vetoa alkaa löytymään +3000 rpm jälkeen? Jääkö ryytymis vaihe pois?
Toisena, kaikki letkut kiinni, voimakkaassa kiihdytyksessä kun huomaat koneen alkavan ryytämään niin löysää kaasua sen verran että röpääminen loppuu(ei täysin polinta täysin ylös). Sen jälkeen lusikka takas pohjaan. Mitä tapahtuu?
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostVika jatkuu edelleen?
Pari testiä vois kokeilla.
Kuinka auto pelaa kun ottaa ahtopaineensäätimeltä alipaine ohjauksen kokonaan pois? (letku vaan irti ja koe ajo). Onko tulemana laiska alakierroksilla, vetoa alkaa löytymään +3000 rpm jälkeen? Jääkö ryytymis vaihe pois?
Toisena, kaikki letkut kiinni, voimakkaassa kiihdytyksessä kun huomaat koneen alkavan ryytämään niin löysää kaasua sen verran että röpääminen loppuu(ei täysin polinta täysin ylös). Sen jälkeen lusikka takas pohjaan. Mitä tapahtuu?
Herran jumala, otin sähköt pois siltä turbon kellon säätimeltä ja on kuin eri auto. Tyhjäkäynti/alakierros ääni muuttui, turbo viheltää vähempi ja rötääminen jäi kokonaan pois. Vetelin muutamat vedot eikä kertaakaan puskenut sinistä/rötännyt.
Seurataan tilannetta ja aamulla kokeilen kylmällä koneella viela rötääkö.
Viittais nyt turboon, tohon ohjaimeen vai siipiin? Rötääminen aina tapahtui juurikin tuolla kierrosalueella missä pitäis siipiä säätää. Nyt hiukan puutuneet vedot alhaalla mutta paljon parempi.
Alipainekellon vipua/siipiä saa kädellä liikutettua, hiukan jäykkä mutta onnistuu. Myöskin alipaineella kello/siivet liikkuu.
Comment
-
-
Originally posted by wy2160w View PostHerran jumala, otin sähköt pois siltä turbon kellon säätimeltä ja on kuin eri auto. Tyhjäkäynti/alakierros ääni muuttui, turbo viheltää vähempi ja rötääminen jäi kokonaan pois. Vetelin muutamat vedot eikä kertaakaan puskenut sinistä/rötännyt.
Seurataan tilannetta ja aamulla kokeilen kylmällä koneella viela rötääkö.
Viittais nyt turboon, tohon ohjaimeen vai siipiin? Rötääminen aina tapahtui juurikin tuolla kierrosalueella missä pitäis siipiä säätää. Nyt hiukan puutuneet vedot alhaalla mutta paljon parempi.
Alipainekellon vipua/siipiä saa kädellä liikutettua, hiukan jäykkä mutta onnistuu. Myöskin alipaineella kello/siivet liikkuu.
Turbossa ei todennäköisesti ole mitään vikaa, sen sijaan säädöt tai ohjaus aiheuttaa ongelman.
Comment
-
-
Originally posted by wy2160w View PostLaitoin tosta ton ohjaimen tilaukseen, kaytetty osa mutta 7e hintaa. Kehtaa kokeilla.
Vanhan omistajan mukaan turbo huollossa kaynyt. Siita voinee jaany vaarat saadot jos niista riippuu.
Mikäli säätimelle tuleva alipaine normaali (-0.9 bar), toisella säätimellä toiminta samanlaista, säädinkello ei vuoda tai siivet ei jumittele niin sit se on mitä ilmeisemmin tangon säätö hommia.
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostNo ei olee kyl hinnalla pilattu Se vanhankin muuten pystyy korjaamaan, mikäli sisällä oleva kumikalvo on ehyt.
Mikäli säätimelle tuleva alipaine normaali (-0.9 bar), toisella säätimellä toiminta samanlaista, säädinkello ei vuoda tai siivet ei jumittele niin sit se on mitä ilmeisemmin tangon säätö hommia.
Kaikki nayttais olevan ok. Alipaine check, ohjain check, turbon siivet check, kello toimii check.
Menee sitten ihan saatamiseks :think
Comment
-
-
- Maximum stroke of control rod: 10 mm
- The control rod must be fully RETRACTED (= maximum boost pressure) at 650 mbar vacuum applied at the vacuum unit.
- The control rod must be fully EXTENDED (= minimum boost pressure) at 0 mbar vacuum applied at the vacuum unit.
Tuossa olis originellit säädöt. Olikos siihen vaihdettu turbo joskus?
Comment
-
Tommonen motikka siella on.
Malli on ilmeisesti alkuperanen mutten tieda puhaltimesta, ei oo kuittia niin se "on huollettu" otetaan vahan suolalla. Valyksia ei ollu pitkittain, oli aavistus poikittain.
Toi 10mm saattaa ylittya. Muistaakseni se kylla veti silmamaarasesti enempi mutta taytyy mitata tuo. Kiitos arvoista!
Comment
-
-
Akselin poikittais välystä täytyykin olla, mutta ei niin paljoo että siivet kraappaa runkoon.
Rupesin vaa miettimään sellasta et oisko BMW:n alkuperäisessä ja aftermarketista ostetussa erilaiset säädöt? Vai onko sillä mitään väliä mistä turbo hommattu tai minä viikonpäivänä, eli siipien säädöt olis standardoitu turbon tyyppi kohtaisesti? Osaisko joku enempi turbojen kans värkänny sanoo?
Kun tuntuu että tämä rötäämis ongelma ilmenee sellasissa autoissa johon turbolle tehty(huollettu) jotain taikka vaihdettu kokonaan uuteen, kuten omassa tapauksessa. Täytyiski kattoo kuinka lähellä nykyiset säädöt on noita ohjearvoja. Olen tähän mennessä säätänyt vain tuota tangon pituutta.
Comment
-
-
Tassa kuva kesken tayskaasu kiihdytyksen ja rotaamisen:
Eikos tuo 1.48 bar ole vahan halyttava? Jostain lueskelin etta 1.2 pitais olla ahdot ja ahtopaine anturi tossa koneessa ei taida tota 2480mb enempaa edes lukea?
En ole mitannut ahtoja ilman sita ohjausta. Huomenna varmaankin kerkean mittailemaan tuon saadon pituuden.
Comment
-
Comment