Morjesta ny
Sanotaanko, että n. puolisen vuotta sitten huomasin ekan kerran, kun tasakaasulla päästeli loivaa ylämäkeä 90km/h, niin koko kikotin nyki hiljalleen perstuntumalla ja kierroslukumittari sousi alueella n. 1500-1600 rpm.
Hiemankaan isommissa nousuissa alko hetken päästä vaihtaa mielestäni liian nopsaan pienempää silmään ja isommissa mäissä vakkari päällä vaihtaa jopa kolmosta, jos oikee sille päälle sattuu.
Ja tehon puutettakin tuntuis alhaalla olevan. Joku noheva sanoi, että ilmamassamittarivikoja näissä on ollut, kun on alhaalla aika tehoton. Kävin hakees uuden ilmamassamittarin ja tuntu että se jopa helppas hetkeks aikaa. Olikohan sit pelkkä placebo -vaikutus, mutta kuitenkin. Ongelma on siis edelleen olemassa, nykii mäessä ja nykyään jopa välillä tasasella tiellä. Ja alhaalta aika mitään sanomaton.
Eikä tässä vielä kaikki. Aloin käyttää steppiä, kun kiihdytyksetkään ei oikeen luonannu, ku auto ei meinannut millään ottaa kierroksia alhaalta. N. 1500rpm kierrokset nousee ihan hyvin, mutta 1500-2200 rpm, niin ei tapahdu mitään. Tämän jälkeen taas alkaa pannu heräämään eloon, useimmiten.
Päivänä eräänä lähdin töistä ja n. 600m ajon jälkeen pääsee motarin kiihdytyskaistalle. Stepillä kakkosella lähdin kiihdyttämään ja niin perkeleen moinen nykiminen, mikä jatku hieman päälle 3000rpm. Kiihtyy, ei kiihdy, kiihtyy, ei kiihdy... Kyseinen häppeninki sattui viime viikolla enkä oo autoa vielä saanu töpselin päähän.
Tänään aamulla löytyi taas lisää kivoja oireita. Lähdin ohittamaan edellä ajavaa ja vaihdoin vitoselta neloselle stepillä ja kesken ohituksen mittaristoon sytty infoteksti "Fuel ???ect. System" ja palo siinä niin kauan kunnes vedin auton tien sivuun ja sammutin. Uudelleen käynnistys eikä tekstiä enää tullut loppumatkasta. Kysymysmerkit tuossa yllä olevassa tekstissä viittaa pikselimössöön mittariston tekstikentässä.
Olihan sitä vuodatusta siinä. Oiskohan jollain jotain ideoita ennen kun tästä tulee aivan karmee tragedia?
Sanotaanko, että n. puolisen vuotta sitten huomasin ekan kerran, kun tasakaasulla päästeli loivaa ylämäkeä 90km/h, niin koko kikotin nyki hiljalleen perstuntumalla ja kierroslukumittari sousi alueella n. 1500-1600 rpm.
Hiemankaan isommissa nousuissa alko hetken päästä vaihtaa mielestäni liian nopsaan pienempää silmään ja isommissa mäissä vakkari päällä vaihtaa jopa kolmosta, jos oikee sille päälle sattuu.
Ja tehon puutettakin tuntuis alhaalla olevan. Joku noheva sanoi, että ilmamassamittarivikoja näissä on ollut, kun on alhaalla aika tehoton. Kävin hakees uuden ilmamassamittarin ja tuntu että se jopa helppas hetkeks aikaa. Olikohan sit pelkkä placebo -vaikutus, mutta kuitenkin. Ongelma on siis edelleen olemassa, nykii mäessä ja nykyään jopa välillä tasasella tiellä. Ja alhaalta aika mitään sanomaton.
Eikä tässä vielä kaikki. Aloin käyttää steppiä, kun kiihdytyksetkään ei oikeen luonannu, ku auto ei meinannut millään ottaa kierroksia alhaalta. N. 1500rpm kierrokset nousee ihan hyvin, mutta 1500-2200 rpm, niin ei tapahdu mitään. Tämän jälkeen taas alkaa pannu heräämään eloon, useimmiten.
Päivänä eräänä lähdin töistä ja n. 600m ajon jälkeen pääsee motarin kiihdytyskaistalle. Stepillä kakkosella lähdin kiihdyttämään ja niin perkeleen moinen nykiminen, mikä jatku hieman päälle 3000rpm. Kiihtyy, ei kiihdy, kiihtyy, ei kiihdy... Kyseinen häppeninki sattui viime viikolla enkä oo autoa vielä saanu töpselin päähän.
Tänään aamulla löytyi taas lisää kivoja oireita. Lähdin ohittamaan edellä ajavaa ja vaihdoin vitoselta neloselle stepillä ja kesken ohituksen mittaristoon sytty infoteksti "Fuel ???ect. System" ja palo siinä niin kauan kunnes vedin auton tien sivuun ja sammutin. Uudelleen käynnistys eikä tekstiä enää tullut loppumatkasta. Kysymysmerkit tuossa yllä olevassa tekstissä viittaa pikselimössöön mittariston tekstikentässä.
Olihan sitä vuodatusta siinä. Oiskohan jollain jotain ideoita ennen kun tästä tulee aivan karmee tragedia?
Comment