Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530dA -02 pätkii ja pahasti, tehoton ja virheilmoitus näytössä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorgen85
    Bimmer Rookie
    • Jan 2014
    • 49
    • Sastamala

    #16
    Tuollasta infoa näytti, kun lähdin kuudesta kympistä kiihdyttään päälle kasinkympin. Ja samansuuntasta näyttää myös tyhjäkäynnillä.
    Attached Files

    Comment

    • Jorgen85
      Bimmer Rookie
      • Jan 2014
      • 49
      • Sastamala

      #17
      Eipä ollu kovin pitkäikäinen tuo suuttimien korjaus.
      Ongelma esiintyi eilen uudemman kerran pariinkin otteeseen.
      Ensmäisen kerran ennen Karkkilaa, kun kotiopäin oltiin ajelees ja toisen kerran kotinurkissa, kun olin ensteks vikakoodit poistanut Inpalla.

      Ajoon ei pintakaasulla vaikuttanut mitenkään, mutta kiihdytykset ei vaan luonaa. Taas rävähti tauluun "Fuel injection system"-herja, kun olin hitaampaa Foorttia ohittaas, mutta se ohitus jäi sitten tekemättä ja kiltisti palasin omalle kaistalle.

      Miksiköhän tuolla livedatassa tuo "engine temperature" on paikallaan ilman kuormaa, kierrokset n. 3000rpm, miinusmerkkistä? Perässä lukee kyl Fahrenheit, mutta toisaalta taas "coolant temperature" on n. 88 astetta kierroksilla ja se ei varmaan oo fahrenheitteja..(?)

      Mistä tuo "engine temperature" arvo tulee? Mikä anturi sitä mittaa?
      Alla vielä kuva aiheesta.
      Attached Files

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        Mistä tuo "engine temperature" arvo tulee? Mikä anturi sitä mittaa?
        Muistaakseni se on imuilman lämpötila. Arvo tulee ilmamassamittarilta.

        Comment

        • Jorgen85
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 49
          • Sastamala

          #19
          Hetkeksi parani, kun vaihdoin vanhan ilmamassamittarin paikalleen.

          Eilen sit koko kosla sammahti kesken ajon. Noin 20km auto toimi ihan normaalisti, ehkä pienosta nuhasuutta ja tärinää saatto esiintyä kun liikkeelle lähti. Sit kun pääs melkeen jo kotitielle, niin kaasua polkastessa hetken yritti kerätä kierroksia ja kiihtyä, mut sit tumppas koko paska ja sammu kesken ajon.

          Pari kertaa sama homma, kun sain sen vaivoin käyntiin, mutta lopulta ei kirveelläkään käyntiin ja hinaushommiin..

          Kysymys kuuluu: mikä vois olla vikana tällä kertaa?

          Comment

          • Jorgen85
            Bimmer Rookie
            • Jan 2014
            • 49
            • Sastamala

            #20
            Eli yhteenvetona:
            Suuttimet korjattu
            Alipaineletkut uusittu
            O-rengas uusittu paineensäätimeen ja liittimet tarkastettu
            Rail-paineen tunnistimen liittimet tarkistettu
            Siirtopumppu kuskin jaloissa toimii ja INPA:n mukaan nostaa paineet 4bar, kun virrat kääntää päälle.
            Vanha ilmamassamittari asennettu takas paikalleen, kun uutta tarvikemallia en koodaillut käyttöön
            Egr tulpattu ruuvilla letkussa
            Imusarjan läpät poistettu parisen vuotta sitten

            Mites tästä nyt pitäis lähtee etiäppäin tutkiin? Miten saa selville toimiiko korkeapainepumppu tai tankkipumppu? Kertooko tuo siirtopumpun toiminta mitään tankkipumpun toiminnasta?

            Vikakoodeja:
            1152: Sähkönen flekti (?)
            Fehler momentan vorhanden
            sporadischer Fehler
            Ansteuerung Unterbrechung oder Kurzschluss nach B-

            13573: Hehkutusjärjestelmä
            vikaa joko hehkuissa tai releessä (releessä ei ole, koska on uusittu)

            1028: EGR (?)
            Fehler momentan vorhanden
            sporadischer Fehler
            Negative Regelabweichung / Luftmasse zu hoch

            4496: Rail-paineen uskottavuus (?)
            Error occured 3. times at:
            Motordrehzahl 674.33 1/min
            Kraftstoffvorfoerderdruck 4.02 bar
            Einspritzmenge 44.03 mm^3
            Raildruck 90.36 bar
            Fehler aufgetreten bei 420070.00 km
            Fehler momentan vorhanden
            sporadischer Fehler
            Leckage
            Regelabweichung ueber Motordrehzahl zu gross

            2550: Rail-paineen nousu käynnistyksessä (?)
            Fehler momentan nicht vorhanden
            sporadischer Fehler
            Kein Raildruckaufbau

            7685: Vakionopeudensäädin
            Fehler momentan nicht vorhanden
            kein Signal vom Multifunktionslenkrad

            Että sellasta on nyt löytyny tän jälkee, kun se tumppas ittensä tonne tien poskee. Mitäs INPAN arvoja pitäis tsekata käynnistyksessä, jotta pääsis vähän kartalle, missä vois vika olla?

            Comment

            • Jorgen85
              Bimmer Rookie
              • Jan 2014
              • 49
              • Sastamala

              #21
              Taas toimii, ainakin hetken.
              Korkeapainepumppu ja paineanturi vaihdettu ja sillähän se laitos heräs taas henkiin. Katotaas nyt kuin kauan tätä iloa kestää.
              Motivaation puute viivästytti kunnostusta enkä oo vielä kattellu INPAlla dataa korjauksen jälkee.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎