Tuollasta infoa näytti, kun lähdin kuudesta kympistä kiihdyttään päälle kasinkympin. Ja samansuuntasta näyttää myös tyhjäkäynnillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530dA -02 pätkii ja pahasti, tehoton ja virheilmoitus näytössä
Collapse
X
-
Eipä ollu kovin pitkäikäinen tuo suuttimien korjaus.
Ongelma esiintyi eilen uudemman kerran pariinkin otteeseen.
Ensmäisen kerran ennen Karkkilaa, kun kotiopäin oltiin ajelees ja toisen kerran kotinurkissa, kun olin ensteks vikakoodit poistanut Inpalla.
Ajoon ei pintakaasulla vaikuttanut mitenkään, mutta kiihdytykset ei vaan luonaa. Taas rävähti tauluun "Fuel injection system"-herja, kun olin hitaampaa Foorttia ohittaas, mutta se ohitus jäi sitten tekemättä ja kiltisti palasin omalle kaistalle.
Miksiköhän tuolla livedatassa tuo "engine temperature" on paikallaan ilman kuormaa, kierrokset n. 3000rpm, miinusmerkkistä? Perässä lukee kyl Fahrenheit, mutta toisaalta taas "coolant temperature" on n. 88 astetta kierroksilla ja se ei varmaan oo fahrenheitteja..(?)
Mistä tuo "engine temperature" arvo tulee? Mikä anturi sitä mittaa?
Alla vielä kuva aiheesta.
Comment
-
-
Hetkeksi parani, kun vaihdoin vanhan ilmamassamittarin paikalleen.
Eilen sit koko kosla sammahti kesken ajon. Noin 20km auto toimi ihan normaalisti, ehkä pienosta nuhasuutta ja tärinää saatto esiintyä kun liikkeelle lähti. Sit kun pääs melkeen jo kotitielle, niin kaasua polkastessa hetken yritti kerätä kierroksia ja kiihtyä, mut sit tumppas koko paska ja sammu kesken ajon.
Pari kertaa sama homma, kun sain sen vaivoin käyntiin, mutta lopulta ei kirveelläkään käyntiin ja hinaushommiin..
Kysymys kuuluu: mikä vois olla vikana tällä kertaa?
Comment
-
-
Eli yhteenvetona:
Suuttimet korjattu
Alipaineletkut uusittu
O-rengas uusittu paineensäätimeen ja liittimet tarkastettu
Rail-paineen tunnistimen liittimet tarkistettu
Siirtopumppu kuskin jaloissa toimii ja INPA:n mukaan nostaa paineet 4bar, kun virrat kääntää päälle.
Vanha ilmamassamittari asennettu takas paikalleen, kun uutta tarvikemallia en koodaillut käyttöön
Egr tulpattu ruuvilla letkussa
Imusarjan läpät poistettu parisen vuotta sitten
Mites tästä nyt pitäis lähtee etiäppäin tutkiin? Miten saa selville toimiiko korkeapainepumppu tai tankkipumppu? Kertooko tuo siirtopumpun toiminta mitään tankkipumpun toiminnasta?
Vikakoodeja:
1152: Sähkönen flekti (?)
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Ansteuerung Unterbrechung oder Kurzschluss nach B-
13573: Hehkutusjärjestelmä
vikaa joko hehkuissa tai releessä (releessä ei ole, koska on uusittu)
1028: EGR (?)
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Negative Regelabweichung / Luftmasse zu hoch
4496: Rail-paineen uskottavuus (?)
Error occured 3. times at:
Motordrehzahl 674.33 1/min
Kraftstoffvorfoerderdruck 4.02 bar
Einspritzmenge 44.03 mm^3
Raildruck 90.36 bar
Fehler aufgetreten bei 420070.00 km
Fehler momentan vorhanden
sporadischer Fehler
Leckage
Regelabweichung ueber Motordrehzahl zu gross
2550: Rail-paineen nousu käynnistyksessä (?)
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Kein Raildruckaufbau
7685: Vakionopeudensäädin
Fehler momentan nicht vorhanden
kein Signal vom Multifunktionslenkrad
Että sellasta on nyt löytyny tän jälkee, kun se tumppas ittensä tonne tien poskee. Mitäs INPAN arvoja pitäis tsekata käynnistyksessä, jotta pääsis vähän kartalle, missä vois vika olla?
Comment
-
Comment