Kannattaako -98 528i kansivikaa enää korjata?
Auto on 1998 vuosimallin 528i toukka jolla on noin 315 tkm ajettu. Auto on takaluukku pois lukien ihan ok kunnossa ja hyvin huollettu.
Tässä hieman taustaa:
Kovilla pakkasilla ilmeisesti pääsi öljyn huohotin jäätymään kun auto seisoi melko pitkään käyttämättä ja tämän jälkeen sylki jonkunverran öljyä pihalle kun sillä ajoin. Tämän huomattuani lisäsin öljyä ja kävin autolla ajamassa pienen lenkin eli noin 4 km. Silloin huomasin että lämmöt nousivat yllätyksekseni punaiselle asti. Ajoin auton heti tiensivuun sammuksiin ja laskin lämmön käyttämällä sähköistä kiertovesipumppua. Sain auton ajettua kotipihaan niin ettei lämmöt nousseet enää punaiselle, mutta samalla huomasin että kabiiniin ei puhalla lämmintä ollenkaan. Ajattelin että vesipumppu ja/tai termostaatti ovat syyllisiä ja kiikutin auton huoltoon.
Nykytilanne:
Nyt sitten huollosta soittivat että pumpun ja termostaatin vaihdon jälkeen jäähdytysnesteessä/säiliössä on pakokaasua ja epäilevät että kansipahvi on rikki. Nyt oli kuitenkin sisälle puhaltanut kuumaa eli vesipumppu oli kaiketi ainakin ollut rikki.
Tässävaiheessa vihelsin pelin poikki ja käskin lopettaa kaikki työt autolle.
Nyt sitten muutama kysymys:
Kannattaako näin vanhaan autoon enää tehdä kansiremppaa?
Voiko jäätynyt tai tukkeutunut öljyhuohotin aiheuttaa moisen tapahtumasarjan?
Auto on 1998 vuosimallin 528i toukka jolla on noin 315 tkm ajettu. Auto on takaluukku pois lukien ihan ok kunnossa ja hyvin huollettu.
Tässä hieman taustaa:
Kovilla pakkasilla ilmeisesti pääsi öljyn huohotin jäätymään kun auto seisoi melko pitkään käyttämättä ja tämän jälkeen sylki jonkunverran öljyä pihalle kun sillä ajoin. Tämän huomattuani lisäsin öljyä ja kävin autolla ajamassa pienen lenkin eli noin 4 km. Silloin huomasin että lämmöt nousivat yllätyksekseni punaiselle asti. Ajoin auton heti tiensivuun sammuksiin ja laskin lämmön käyttämällä sähköistä kiertovesipumppua. Sain auton ajettua kotipihaan niin ettei lämmöt nousseet enää punaiselle, mutta samalla huomasin että kabiiniin ei puhalla lämmintä ollenkaan. Ajattelin että vesipumppu ja/tai termostaatti ovat syyllisiä ja kiikutin auton huoltoon.
Nykytilanne:
Nyt sitten huollosta soittivat että pumpun ja termostaatin vaihdon jälkeen jäähdytysnesteessä/säiliössä on pakokaasua ja epäilevät että kansipahvi on rikki. Nyt oli kuitenkin sisälle puhaltanut kuumaa eli vesipumppu oli kaiketi ainakin ollut rikki.
Tässävaiheessa vihelsin pelin poikki ja käskin lopettaa kaikki työt autolle.
Nyt sitten muutama kysymys:
Kannattaako näin vanhaan autoon enää tehdä kansiremppaa?
Voiko jäätynyt tai tukkeutunut öljyhuohotin aiheuttaa moisen tapahtumasarjan?
Comment