Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d sammuu kiihdyttäessä ja käynnistyy heikosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Mitenkäs ne suuttimet?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Bombo
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 247
      • Helsinki

      #17
      paluuvuodot tarkastettu ja oli ok..
      Nyt auto sitten päätti sammua kokonaan eikä lähde enään ollenkaan tulille.. rail painetta näyttää tasan 0. kp pumppuko se nyt on sitten paskana..?
      e39 530d touring
      e30 muoviturpo


      Vanhat kulkineet:
      6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Bombo View Post
        paluuvuodot tarkastettu ja oli ok..
        Nyt auto sitten päätti sammua kokonaan eikä lähde enään ollenkaan tulille.. rail painetta näyttää tasan 0. kp pumppuko se nyt on sitten paskana..?
        Paljonko on siirtopaineet? Paljonko tankissa on ainetta?
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Bombo
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 247
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Paljonko on siirtopaineet? Paljonko tankissa on ainetta?
          Tankki on täysi ja siirtopaineet 4.0bar
          Ja nyt antaa enää vain 400 rail pressure sensor koodia
          e39 530d touring
          e30 muoviturpo


          Vanhat kulkineet:
          6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #20
            Katoppa vielä rail-paineensäätimen tiivisteet (O-rengas ja tukirengas). Jos nuot rikki, polttoaine menee suoraan paluulinjaan. Ja niitäkin tapauksia on ollu.

            Comment

            • Bombo
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 247
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Hezman View Post
              Katoppa vielä rail-paineensäätimen tiivisteet (O-rengas ja tukirengas). Jos nuot rikki, polttoaine menee suoraan paluulinjaan. Ja niitäkin tapauksia on ollu.
              Nekin on vaihdettu ja kokeiltu toisella säätimelläkin
              e39 530d touring
              e30 muoviturpo


              Vanhat kulkineet:
              6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

              Comment

              • Bombo
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 247
                • Helsinki

                #22
                Pystyykö tuota kp pumppua mitenkään toteamaan rikkinäiseksi? Ainakaan mitään metallimujua ei löydy.. ei kuulu mitään sihinää eikä vuoda naftaa mihinkään.. kuten siis muita pumppu vikoja lukenut..
                e39 530d touring
                e30 muoviturpo


                Vanhat kulkineet:
                6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Näyttääkö mitään rail-painetta kun ottaa säätimeltä töpselin irti?

                  Comment

                  • Bombo
                    BTCF Member
                    • Aug 2011
                    • 247
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Näyttääkö mitään rail-painetta kun ottaa säätimeltä töpselin irti?
                    En oo kokeillu. Täytyy huomenna katsoa kun saa taas INPAn käyttöön.

                    Onko muuten mahdollista että suutin tai useampi vuotaisi niin paljon paluu puolelle että rail paineet ei nouse mihinkään? Kun tuon paluuvuoto testin kun teki niin ei tullut letkuihin kuin ihan muutama milli tavaraa vaikka kuinka kauan sahasi..?
                    e39 530d touring
                    e30 muoviturpo


                    Vanhat kulkineet:
                    6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Onko muuten mahdollista että suutin tai useampi vuotaisi niin paljon paluu puolelle että rail paineet ei nouse mihinkään? Kun tuon paluuvuoto testin kun teki niin ei tullut letkuihin kuin ihan muutama milli tavaraa vaikka kuinka kauan sahasi..?
                      Mitenkähän olet se ohivuototestin tehny? Pelkästään starttauksen ajan?

                      Lyhyesti sanottuna menee niin, että suuttimien paluulähtöihin mitta-astiat, konekäyntiin kylmänä, tyhjäkäyntiä 2 minuuttia ja sit katotaan kunkin suuttimen paluupuolelle tullut polttoainemäärä, millilitroina. Suositeltavaa olisi jotta määrä pysyisi alle 25ml per suutin.

                      Huonon suuttimen/suuttimet löytää myös pelkän esipaineen voimin. Paluulähdöt irti suuttimista ja sit samainen letku suuttimien haarojen jälkeen pihdeillä littuun. Virrat päälle, jolloin esipumppu käynnistyy. Jos jonkin suuttimen paluulähdöstä tulee tippaakaan ainetta, on se merkki siittä että vuotaa liikaa, ja reilusti.

                      Yksi kikka kolmonen olis, jos diagnoosin helpottamiseksi koneen pitäis käydä, on starttipilotti tahi joku täällä maininnut myös jarrukliinerin ajavan saman asian (ei henk.koht. kokemusta).

                      Comment

                      • Bombo
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 247
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Hezman View Post
                        Mitenkähän olet se ohivuototestin tehny? Pelkästään starttauksen ajan?

                        Lyhyesti sanottuna menee niin, että suuttimien paluulähtöihin mitta-astiat, konekäyntiin kylmänä, tyhjäkäyntiä 2 minuuttia ja sit katotaan kunkin suuttimen paluupuolelle tullut polttoainemäärä, millilitroina. Suositeltavaa olisi jotta määrä pysyisi alle 25ml per suutin.

                        Huonon suuttimen/suuttimet löytää myös pelkän esipaineen voimin. Paluulähdöt irti suuttimista ja sit samainen letku suuttimien haarojen jälkeen pihdeillä littuun. Virrat päälle, jolloin esipumppu käynnistyy. Jos jonkin suuttimen paluulähdöstä tulee tippaakaan ainetta, on se merkki siittä että vuotaa liikaa, ja reilusti.

                        Yksi kikka kolmonen olis, jos diagnoosin helpottamiseksi koneen pitäis käydä, on starttipilotti tahi joku täällä maininnut myös jarrukliinerin ajavan saman asian (ei henk.koht. kokemusta).
                        Ohivuoto testin olen tehnyt siis ottamalla kaikista suuttimista paluu nipat kokonaan irti ja korvannut jokaisen 10mm läpinäkyvällä kumiletkulla. Ja ihan startin voimin kun käyntiin ei tosiaan lähde vaikka kuinka ruiskii pilottia/cleaneria.. hörähtelee kyllä.. pitkään olen sahannut ja sain tuohon 10mm halkaisijalla oleviin letkuihin kaikista suuttimista n. 1cm naftaa tulemaan. Mutta voiko tätä ohivuoto testiä nyt uskoa kun rail paineet on täysi 0. Eli pumppu ei anna soppaa ollenkaan..? Vai voiko tosiaan olla niin että yksi tai tässä tapauksessa muka jopa kaikki suuttimet vuotaa niin paljon että rail painetta ei synny ollenkaan..? Jos paluu vuoto nyt on jossain suuttimessa tai useammassa niin suuri.. niin voiko suuttimien paluu linjoja yrittää tukkia ettei paine nyt pääsisikään sinne. Ja näin ollen katsoa saako se minkäänlaista rail painetta aikaseksi..?
                        Tää on mun ensimmäinen cr kone ja olen aika poropeukalo näiden kanssa
                        e39 530d touring
                        e30 muoviturpo


                        Vanhat kulkineet:
                        6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                        Comment

                        • Bombo
                          BTCF Member
                          • Aug 2011
                          • 247
                          • Helsinki

                          #27
                          Kai se nyt on vaan uskottava että kp pumppu se on rikki.. minkään näköistä painetta ei tuota ja nyt kun kuuntelemalla kuunteli niin sieltä kuuluu suhinaa..
                          e39 530d touring
                          e30 muoviturpo


                          Vanhat kulkineet:
                          6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36

                          Comment

                          • Hezman
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2012
                            • 708
                            • Jyväskylä

                            #28
                            pitkään olen sahannut ja sain tuohon 10mm halkaisijalla oleviin letkuihin kaikista suuttimista n. 1cm naftaa tulemaan.Mutta voiko tätä ohivuoto testiä nyt uskoa kun rail paineet on täysi 0. Eli pumppu ei anna soppaa ollenkaan..?
                            Ei tuota voi oikeen ohivuototestiksi sanoa kun ei käynnisty tai edes kehitä painetta. Sen tuosta vois päätellä että suuttimet on ehjät,(tai yhtä huonot) kun kaikista on tihkunut lähestulkoon yhtä paljon ainetta putkiin.
                            Kokeilitko tihkuuko jokin suutin pelkän esipumpun paineella (4 bar)?

                            Jaa-a. Paljoko moottorilla rullattu? Onko niin paljon jotta vois epäillä KP-pumpun totaali mykistymistä?:think

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #29
                              Ei kai tuo railipumppu kyrvähdä totaalisesti kerrasta ellei bensaa ole erehtynyt tankkaamaan. Mites PCV-venttiili eli jos on jumiutunut auki-asentoon niin selittäisi hyvin railin nollapaineet? PCV-venttiilihän on monessa vehkeessä auki ilman syöttöjännitettä eli mittailisin ne nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
                              Last edited by naukkis; 28-03-2016, 20:47.

                              Comment

                              • Hezman
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2012
                                • 708
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Mites PCV-venttiili eli jos on jumiutunut auki-asentoon niin selittäisi hyvin railin nollapaineet? PCV-venttiilihän on monessa vehkeessä auki ilman syöttöjännitettä eli mittailisin ne nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
                                Auki jumiutuminen mahdollista.
                                M57:ssa virrattomana säädin on sulkeutuneena, jousen painamana. Mikäli säätimelle ei tulisi ohjausjännitteitä olleskaan tai vaikka töpseli irti, niin rail-paineiden pitäisi nousta silti max. 100 bar.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎