Mitenkäs ne suuttimet?
530d sammuu kiihdyttäessä ja käynnistyy heikosti
Collapse
X
-
paluuvuodot tarkastettu ja oli ok..
Nyt auto sitten päätti sammua kokonaan eikä lähde enään ollenkaan tulille.. rail painetta näyttää tasan 0. kp pumppuko se nyt on sitten paskana..?e39 530d touring
e30 muoviturpo
Vanhat kulkineet:
6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
Comment
-
Paljonko on siirtopaineet? Paljonko tankissa on ainetta?Originally posted by Bombo View Postpaluuvuodot tarkastettu ja oli ok..
Nyt auto sitten päätti sammua kokonaan eikä lähde enään ollenkaan tulille.. rail painetta näyttää tasan 0. kp pumppuko se nyt on sitten paskana..?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Nekin on vaihdettu ja kokeiltu toisella säätimelläkinOriginally posted by Hezman View PostKatoppa vielä rail-paineensäätimen tiivisteet (O-rengas ja tukirengas). Jos nuot rikki, polttoaine menee suoraan paluulinjaan. Ja niitäkin tapauksia on ollu.
e39 530d touring
e30 muoviturpo
Vanhat kulkineet:
6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
Comment
-
Pystyykö tuota kp pumppua mitenkään toteamaan rikkinäiseksi? Ainakaan mitään metallimujua ei löydy.. ei kuulu mitään sihinää eikä vuoda naftaa mihinkään.. kuten siis muita pumppu vikoja lukenut..e39 530d touring
e30 muoviturpo
Vanhat kulkineet:
6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
Comment
-
En oo kokeillu. Täytyy huomenna katsoa kun saa taas INPAn käyttöön.Originally posted by Hezman View PostNäyttääkö mitään rail-painetta kun ottaa säätimeltä töpselin irti?
Onko muuten mahdollista että suutin tai useampi vuotaisi niin paljon paluu puolelle että rail paineet ei nouse mihinkään? Kun tuon paluuvuoto testin kun teki niin ei tullut letkuihin kuin ihan muutama milli tavaraa vaikka kuinka kauan sahasi..?e39 530d touring
e30 muoviturpo
Vanhat kulkineet:
6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
Comment
-
Mitenkähän olet se ohivuototestin tehny? Pelkästään starttauksen ajan?Onko muuten mahdollista että suutin tai useampi vuotaisi niin paljon paluu puolelle että rail paineet ei nouse mihinkään? Kun tuon paluuvuoto testin kun teki niin ei tullut letkuihin kuin ihan muutama milli tavaraa vaikka kuinka kauan sahasi..?
Lyhyesti sanottuna menee niin, että suuttimien paluulähtöihin mitta-astiat, konekäyntiin kylmänä, tyhjäkäyntiä 2 minuuttia ja sit katotaan kunkin suuttimen paluupuolelle tullut polttoainemäärä, millilitroina. Suositeltavaa olisi jotta määrä pysyisi alle 25ml per suutin.
Huonon suuttimen/suuttimet löytää myös pelkän esipaineen voimin. Paluulähdöt irti suuttimista ja sit samainen letku suuttimien haarojen jälkeen pihdeillä littuun. Virrat päälle, jolloin esipumppu käynnistyy. Jos jonkin suuttimen paluulähdöstä tulee tippaakaan ainetta, on se merkki siittä että vuotaa liikaa, ja reilusti.
Yksi kikka kolmonen olis, jos diagnoosin helpottamiseksi koneen pitäis käydä, on starttipilotti tahi joku täällä maininnut myös jarrukliinerin ajavan saman asian (ei henk.koht. kokemusta).
Comment
-
Ohivuoto testin olen tehnyt siis ottamalla kaikista suuttimista paluu nipat kokonaan irti ja korvannut jokaisen 10mm läpinäkyvällä kumiletkulla. Ja ihan startin voimin kun käyntiin ei tosiaan lähde vaikka kuinka ruiskii pilottia/cleaneria.. hörähtelee kyllä.. pitkään olen sahannut ja sain tuohon 10mm halkaisijalla oleviin letkuihin kaikista suuttimista n. 1cm naftaa tulemaan. Mutta voiko tätä ohivuoto testiä nyt uskoa kun rail paineet on täysi 0. Eli pumppu ei anna soppaa ollenkaan..? Vai voiko tosiaan olla niin että yksi tai tässä tapauksessa muka jopa kaikki suuttimet vuotaa niin paljon että rail painetta ei synny ollenkaan..? Jos paluu vuoto nyt on jossain suuttimessa tai useammassa niin suuri.. niin voiko suuttimien paluu linjoja yrittää tukkia ettei paine nyt pääsisikään sinne. Ja näin ollen katsoa saako se minkäänlaista rail painetta aikaseksi..?Originally posted by Hezman View PostMitenkähän olet se ohivuototestin tehny? Pelkästään starttauksen ajan?
Lyhyesti sanottuna menee niin, että suuttimien paluulähtöihin mitta-astiat, konekäyntiin kylmänä, tyhjäkäyntiä 2 minuuttia ja sit katotaan kunkin suuttimen paluupuolelle tullut polttoainemäärä, millilitroina. Suositeltavaa olisi jotta määrä pysyisi alle 25ml per suutin.
Huonon suuttimen/suuttimet löytää myös pelkän esipaineen voimin. Paluulähdöt irti suuttimista ja sit samainen letku suuttimien haarojen jälkeen pihdeillä littuun. Virrat päälle, jolloin esipumppu käynnistyy. Jos jonkin suuttimen paluulähdöstä tulee tippaakaan ainetta, on se merkki siittä että vuotaa liikaa, ja reilusti.
Yksi kikka kolmonen olis, jos diagnoosin helpottamiseksi koneen pitäis käydä, on starttipilotti tahi joku täällä maininnut myös jarrukliinerin ajavan saman asian (ei henk.koht. kokemusta).
Tää on mun ensimmäinen cr kone ja olen aika poropeukalo näiden kanssae39 530d touring
e30 muoviturpo
Vanhat kulkineet:
6x e30, 2x e28, 2x e34, 2x e39, 1x e36
Comment
-
Ei tuota voi oikeen ohivuototestiksi sanoa kun ei käynnisty tai edes kehitä painetta. Sen tuosta vois päätellä että suuttimet on ehjät,(tai yhtä huonot) kun kaikista on tihkunut lähestulkoon yhtä paljon ainetta putkiin.pitkään olen sahannut ja sain tuohon 10mm halkaisijalla oleviin letkuihin kaikista suuttimista n. 1cm naftaa tulemaan.Mutta voiko tätä ohivuoto testiä nyt uskoa kun rail paineet on täysi 0. Eli pumppu ei anna soppaa ollenkaan..?
Kokeilitko tihkuuko jokin suutin pelkän esipumpun paineella (4 bar)?
Jaa-a. Paljoko moottorilla rullattu? Onko niin paljon jotta vois epäillä KP-pumpun totaali mykistymistä?:think
Comment
-
Ei kai tuo railipumppu kyrvähdä totaalisesti kerrasta ellei bensaa ole erehtynyt tankkaamaan. Mites PCV-venttiili eli jos on jumiutunut auki-asentoon niin selittäisi hyvin railin nollapaineet? PCV-venttiilihän on monessa vehkeessä auki ilman syöttöjännitettä eli mittailisin ne nyt ainakin ihan ensimmäisenä.Last edited by naukkis; 28-03-2016, 20:47.
Comment
-
Auki jumiutuminen mahdollista.Mites PCV-venttiili eli jos on jumiutunut auki-asentoon niin selittäisi hyvin railin nollapaineet? PCV-venttiilihän on monessa vehkeessä auki ilman syöttöjännitettä eli mittailisin ne nyt ainakin ihan ensimmäisenä.
M57:ssa virrattomana säädin on sulkeutuneena, jousen painamana. Mikäli säätimelle ei tulisi ohjausjännitteitä olleskaan tai vaikka töpseli irti, niin rail-paineiden pitäisi nousta silti max. 100 bar.
Comment
Comment